Citat:
Ursprungligen postat av
klmnopq
Fattar inte varför jag är så trött. Depression visserligen men i alla fall. Koffeintabletter har jag aldrig testat, får väl ta min voxra och koffeintabletter och se vad som händer. Har inga bra idéer själv. Skillnaden när jag började ta voxra är väl att jag kanske sover 12 timmar per dygn nu istället för 16 som tidigare. Men ligger även i soffan när jag är vaken, orkar inte komma igång med nåt. Voxra kanske inte är rätt för mig men det finns ju inte så många mediciner att välja på.
Du skulle kunna be om tillägg med Atomoxetin - det förskrivs i Sverige i regel bara för ADHD, MEN...! Det är inte narkotikaklassat, så det borde inte vara omöjligt ändå, en viss chans kan finnas.
Annars så prova att be om pålägg med Duloxetin (Cymbalta), som kommer ge ännu mer norepinefrinerg signalering - Voxra har redan detta som central verkanseffekt, men den är betydligt lägre än den dopaminerga effekten.
Om du inte blir piggare då så är det märkligt - då är det något fysiologiskt fel, som sköldkörteln eller möjligen att du faktiskt har någon lättare form av narkolepsi - i så fall kan du få Modafinil som verkligen inte går av för hackor vad gäller behandling av trötthet!