2016-03-07, 19:03
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Ni som jobbar ständig natt, när tar ni voxran? På morgonen innan sängdags eller vid uppvaknandet på eftermiddagen?

När jag gjorde det så åt jag, liksom alltid annars, voxra strax efter jag vaknade.
När det blev aktuellt med nattjobb så försökte jag första dagarna att ta voxra på natten med tidigare och tidigare så att jag till slut skulle ta det efter uppvaknande. Men det gick inte alls att stegvis justera tiden bakåt på det viset för då kunde jag knappt sova på dagen.
Citera
2016-03-07, 21:12
Medlem
Äter 300 mg voxra samt lamictal och abilify. Sover mycket och är trött på dagen. Får absolut ingenting gjort. Ligger bara i soffan. Orkar inte mer. Är irriterad och arg och vill inte vara med folk. Nån annan som inte får bra effekt av voxra? Tycker alltid att det låter som att alla mår så bra på den. Vet inte vad jag ska göra.
Citera
2016-03-07, 21:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Vet inte vad jag ska göra.
En sak du kan göra är väl att prata med din läkare om att din medicin inte fungerar?
Citera
2016-03-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
En sak du kan göra är väl att prata med din läkare om att din medicin inte fungerar?

Inte fått träffa läkare på flera månader och fått veta att min läkare är sjukskriven... Ska i alla fall få träffa en annan läkare om ett par veckor men tillfälliga läkare brukar ju aldrig vilja ändra nåt.
Citera
2016-03-07, 22:20
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Äter 300 mg voxra samt lamictal och abilify. Sover mycket och är trött på dagen. Får absolut ingenting gjort. Ligger bara i soffan. Orkar inte mer. Är irriterad och arg och vill inte vara med folk. Nån annan som inte får bra effekt av voxra? Tycker alltid att det låter som att alla mår så bra på den. Vet inte vad jag ska göra.
Kanske vitaminbrist. Testa och käka lite multivitaminer och separata starkare d-vitaminer också.
Citera
2016-03-07, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Kanske vitaminbrist. Testa och käka lite multivitaminer och separata starkare d-vitaminer också.

Prövade det förra vintern, mådde inte bättre men kan ju testa igen. Skadar inte.
Citera
2016-03-07, 22:39
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Prövade det förra vintern, mådde inte bättre men kan ju testa igen. Skadar inte.
Testa även att dra i dig lite koffein tabletter samtidigt med Voxran.
Citera
2016-03-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Testa även att dra i dig lite koffein tabletter samtidigt med Voxran.

Fattar inte varför jag är så trött. Depression visserligen men i alla fall. Koffeintabletter har jag aldrig testat, får väl ta min voxra och koffeintabletter och se vad som händer. Har inga bra idéer själv. Skillnaden när jag började ta voxra är väl att jag kanske sover 12 timmar per dygn nu istället för 16 som tidigare. Men ligger även i soffan när jag är vaken, orkar inte komma igång med nåt. Voxra kanske inte är rätt för mig men det finns ju inte så många mediciner att välja på.
Citera
2016-03-08, 00:21
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Fattar inte varför jag är så trött. Depression visserligen men i alla fall. Koffeintabletter har jag aldrig testat, får väl ta min voxra och koffeintabletter och se vad som händer. Har inga bra idéer själv. Skillnaden när jag började ta voxra är väl att jag kanske sover 12 timmar per dygn nu istället för 16 som tidigare. Men ligger även i soffan när jag är vaken, orkar inte komma igång med nåt. Voxra kanske inte är rätt för mig men det finns ju inte så många mediciner att välja på.

Du skulle kunna be om tillägg med Atomoxetin - det förskrivs i Sverige i regel bara för ADHD, MEN...! Det är inte narkotikaklassat, så det borde inte vara omöjligt ändå, en viss chans kan finnas.

Annars så prova att be om pålägg med Duloxetin (Cymbalta), som kommer ge ännu mer norepinefrinerg signalering - Voxra har redan detta som central verkanseffekt, men den är betydligt lägre än den dopaminerga effekten.

Om du inte blir piggare då så är det märkligt - då är det något fysiologiskt fel, som sköldkörteln eller möjligen att du faktiskt har någon lättare form av narkolepsi - i så fall kan du få Modafinil som verkligen inte går av för hackor vad gäller behandling av trötthet!
Citera
2016-03-08, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Du skulle kunna be om tillägg med Atomoxetin - det förskrivs i Sverige i regel bara för ADHD, MEN...! Det är inte narkotikaklassat, så det borde inte vara omöjligt ändå, en viss chans kan finnas.

Annars så prova att be om pålägg med Duloxetin (Cymbalta), som kommer ge ännu mer norepinefrinerg signalering - Voxra har redan detta som central verkanseffekt, men den är betydligt lägre än den dopaminerga effekten.

Om du inte blir piggare då så är det märkligt - då är det något fysiologiskt fel, som sköldkörteln eller möjligen att du faktiskt har någon lättare form av narkolepsi - i så fall kan du få Modafinil som verkligen inte går av för hackor vad gäller behandling av trötthet!

Tack för tips. Ska se vad läkaren säger. Cymbalta i kombination med voxra fick jag i höstas men tyvärr kunde jag inte fortsätta med den pga en biverkning som inte var ok för för läkarna eller mig.
Citera
2016-03-08, 16:21
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Tack för tips. Ska se vad läkaren säger. Cymbalta i kombination med voxra fick jag i höstas men tyvärr kunde jag inte fortsätta med den pga en biverkning som inte var ok för för läkarna eller mig.

Tråkigt att höra att du fick en allvarlig bieffekt.

Skulle du vilja avslöja vad det var för något? Det är ju en ovanlig kombo i Sverige så hade varit bra att få veta lite mer om hur folk upplever att dom interagerar.

Fungerade tillägget med Cymbalta dock mot tröttheten och gav mer initiativförmåga?
Citera
2016-03-08, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Tråkigt att höra att du fick en allvarlig bieffekt.

Skulle du vilja avslöja vad det var för något? Det är ju en ovanlig kombo i Sverige så hade varit bra att få veta lite mer om hur folk upplever att dom interagerar.

Fungerade tillägget med Cymbalta dock mot tröttheten och gav mer initiativförmåga?

Jag hann inte ha kombinationen så länge, märkte inget under den tid jag hade båda. Jag lyckades få den mindre vanliga biverkningen svårt/omöjligt att kissa. Fick då order om att sluta med cymbalta direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in