Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-06, 08:04
Medlem
Enydrions avatar
Nu sitter jag inte vid datorn, men markera med vänster musknapp, håll ner börja markera, fortsätt till slutet, sedan släpp musknappen, ställ dig ovanpå markerade håll ner höger musknapp välj kopiera

Själv använder jag inte höger musknapp utan ctrl + c tangenterna samtidigt
Citera
2016-03-06, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag har efter en tid med endast Apples produkter köpt en laptop med Windows och detta är väl färskingfråga så det skriker om det men jag måste fråga för jag håller på att galen..

Jag kan fan inte markera text. Låt säga att jag vill markera det som är skrivet ovanför här. Jag för musen över den aktuella texten och i vanliga fall ska den stanna där, och "kopiera" dyker upp som alternativ.
Istället så släpper det jag markerat när när jag släpper högerknapdetpen på musen.

Jag blir, seriöst alltså, totalt fu**ing tokig!! Finns det nån lösning på det på det här? Ibland har mina astronomiska datorbesvär enkla lösningar, men det känns som detta är nått annat..

Nån som har nån idé? I be forever thankfull!

Ingen ide att bli tokig Broder snart kommer du tycka Windows10 är trevligt, det tar lite tid

Ställ dig vid texten markera med vänster musknapp och håll ner till slutet,
sedan släpp musknappen,
ställ dig på det markerade området och håll ner höger musknapp , välj kopiera!

Good Luck!
Citera
2016-03-06, 10:04
Medlem
eshkoshkas avatar
Bytte till Windows 10 igår. Har problem med streamin att bilden fastnar då och då. Har googlat och problemet verkar vanligt. Någon här inne som varit med om skiten? Vad gjorde du för att lösa det?

Har inte hittat någon direkt lösning via google.
Citera
2016-03-06, 19:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Bytte till Windows 10 igår. Har problem med streamin att bilden fastnar då och då. Har googlat och problemet verkar vanligt. Någon här inne som varit med om skiten? Vad gjorde du för att lösa det?

Har inte hittat någon direkt lösning via google.

Antar att du menar streaming?

När du skriver "bytte", betyder det en uppgradering eller en ren installation? Är/har datorn fullt uppdaterad med fräscha drivrutiner samt uppdateringar?
Citera
2016-03-06, 21:02
Medlem
2D.Kubens avatar
Jag har ett problem med min nya dator med win10. Musen och tagenbordet (samma usb-mottagare) fryser ibland nån sekund ibland längre.
Har provat byta tagenbord/mus vilket inte hjälper.

Är det nån som vet vad problemet kan tänkas vara?
Citera
2016-03-06, 23:19
Medlem
Enydrions avatar
Ska uppdatera situationen lite, har aktiverat windows igen, när jag körde windows update hände ingenting på länge, startade om datorn och då stod det i windows update nåt i stil med att vissa nät kostar pengar och du behöver ladda ner ca 0,5 till 1,3 gig bla bla och man kunde klicka på nått, efter det så började windows update att ladda ner nån dryg gig ca.

jag tror att en del av problemen med windows update när man bara har mobilt bredband och gjort en nyinstallation kan hjälpa om man vet gången när det fungerar som det ska enligt ovan...
Citera
2016-03-07, 06:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2D.Kuben
Jag har ett problem med min nya dator med win10. Musen och tagenbordet (samma usb-mottagare) fryser ibland nån sekund ibland längre.
Har provat byta tagenbord/mus vilket inte hjälper.

Är det nån som vet vad problemet kan tänkas vara?

Detta scenarie kan beror på olika saker. Har du något liggande bredvid som kan störa ut mottagaren?

Du nämner ny dator - är datorn "up to date" med uppdateringar och fräscha drivrutiner?
Vad pratar vi om här? Bärbar eller stationär dator?

Har du McAffe installerad under programmenyn?
Citera
2016-03-07, 08:51
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Antar att du menar streaming?

När du skriver "bytte", betyder det en uppgradering eller en ren installation? Är/har datorn fullt uppdaterad med fräscha drivrutiner samt uppdateringar?
Självklart, missade en bokstav bara. Helt ren installation och alla drivrutiner är som dom ska.

Jag kan ha löst problemet efter ytterligare googling dock. Gick precis en hel film utan problem. Avinstallerade senaste flash-uppgraderingen från windows update.
Citera
2016-03-07, 09:56
Medlem
Gatuplans avatar
Antar att detta frågats tidigare men antar också att man inte behöver kolla igenom hela tråden för att ta reda på det: Vad försvinner/vad måste man göra om efter att man uppgraderat till Windows 10?
Citera
2016-03-07, 10:03
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatuplan
Antar att detta frågats tidigare men antar också att man inte behöver kolla igenom hela tråden för att ta reda på det: Vad försvinner/vad måste man göra om efter att man uppgraderat till Windows 10?

Inget - i teorin. Oftast brukar det vara så också men ibland kan du behöva ominstallera något alternativt uppdatera drivisar för bättre funktion.

Windows gör en backup du kan gå tillbaka till där allt ska finnas med.

En reservation dock - uppgraderingar brukar inte sällan krångla till skillnad från rena nyinstallationer.
Citera
2016-03-07, 10:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatuplan

Vid uppgradering - inte så mycket då alla filer, program, med mera finns kvar. Jag brukar se över Windows Update och eventuella drivrutiner så allt är färskt.

Vid en ren installation - installerar in alla program, spel, med mera på nytt. Uppdaterar Windows fullt ut samt hämta hem nya drivrutiner till hårdvaran.
Citera
2016-03-07, 10:20
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag kan ibland uppleva en sämre och ostabilare hastighet med trådlöst när man jobbar under Windows Update.

Kör till 99% med kabel när jag uppdaterar Windows på mina maskiner.

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hm, får se om jag tar mig tid att testa. Men det verkar ju å andra sidan som att uppdateringarna är nedladdade nu men att det är själva installeringen som hänger upp sig.
Nu har jag "äntligen" lyckats uppdatera maskinen. Via mitt mobila bredband är det omöjligt att göra det, jag vet inte varför och kommer inte att lägga ner mer energi på att lista ut det just nu heller. Inte värt det.

Lösningen verkar ha varit att ladda ner uppdateringarna via ett wifi som är uppkopplat via fiber(samma nät som jag testat med innan) och att även ha laddaren inkopplad i datorn. Det är enda skillnaden. Det verkar alltså som att Windows inte gillar att uppdatera min dator om den inte har obegränsat med ström. Jag har inte fått några varningar eller så men jag är ganska säker. Tilläggas bör att batteriet är i toppform så det är inte som att jag har suttit med 15% och försökt installera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in