Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-26, 17:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag har testat på två olika nät, men visst kan det vara så. Men det låter ganska orimligt med tanke på att det ena är ett stadsnät i en stor stad. Hoppas att det inte blir så här igen bara för det är riktigt irriterande vid det här laget.

Edit: hepp, där misslyckades den igen.

Kör du trådlöst?
Citera
2016-02-26, 17:49
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kör du trådlöst?
Ja, det är en laptop så det är inget alternativ att hålla på med kabel till den heller. Hur påverkar det?
Citera
2016-02-26, 17:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Ja, det är en laptop så det är inget alternativ att hålla på med kabel till den heller. Hur påverkar det?

Jag kan ibland uppleva en sämre och ostabilare hastighet med trådlöst när man jobbar under Windows Update.

Kör till 99% med kabel när jag uppdaterar Windows på mina maskiner.
Citera
2016-02-26, 18:44
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Jag kan ibland uppleva en sämre och ostabilare hastighet med trådlöst när man jobbar under Windows Update.

Hm, får se om jag tar mig tid att testa. Men det verkar ju å andra sidan som att uppdateringarna är nedladdade nu men att det är själva installeringen som hänger upp sig.
Citera
2016-03-03, 09:08
Bannlyst
Helt plötsligt så kan jag inte se vissa bilder och det står en insticksmodul behövs för att visa innehållet och en legobit typ ovanför, vad är det som saknas?? Eller snarare kraschat typ??
Allt fungerade igår.
Datorn har trasslat oerhört senaste dagarna.

Det är likadant både på Chrome o Firefox.

Hur mkt bättre är ett köpt virusprogram kontra ett gratis ?
Har förstått man bör ha lite fler saker nu när jag kollat runt.
Citera
2016-03-03, 09:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MizzJane
Helt plötsligt så kan jag inte se vissa bilder och det står en insticksmodul behövs för att visa innehållet och en legobit typ ovanför, vad är det som saknas?? Eller snarare kraschat typ??
Allt fungerade igår.

Det är likadant både på Chrome o Firefox.

Låter som en äldre version på Adobe Flash. Hämtar hem den senaste Adobe Flash på Adobes webbsida. Men var uppmärksam när du hämtar hem filen att McAffe är avbockat vid din nedladdning.
Citera
2016-03-03, 11:04
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MizzJane
Allt fungerade igår.

Det är likadant både på Chrome o Firefox

Vilken adblocker har du?
Avinstallera/avaktivera blockern och se hur det blir.

Vilken ändring gjorde du på datorn en tid innan problemet började?

Vad har trasslat?

De ska inte vara bättre ur problemsynpunkt om det är det du tänker på annars så brukar de har fler skydd vilka ofta ändå går att hitta gratis. Supporten är väl det många egentligen betalar för och känslan - av bättre säkerhet.
Citera
2016-03-03, 12:22
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:

Jag måste då flika in att jag själv, har ytterst sällan upplevt liknande problem!
Citera
2016-03-04, 20:21
Medlem
Enydrions avatar
Håller på att uppgradera win 7 till win 10, är det en månad det tar innan win 10 nycklarna blir genuina, så man kan göra en ren nyinstallation av win 10?
Citera
2016-03-04, 20:39
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Håller på att uppgradera win 7 till win 10, är det en månad det tar innan win 10 nycklarna blir genuina, så man kan göra en ren nyinstallation av win 10?

Vid uppgradering - JA.

Vid nyinstallation - OMEDELBART.

Ren installation går att göra direkt.

Ett tillbakagående går att göra om du har en backup eller installationsmedia för det gamla OS`et.

I praktiken så blir ens nyckel giltig för 2 Os - det gamla och W10.
Citera
2016-03-04, 20:48
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vid uppgradering - JA.

Vid nyinstallation - OMEDELBART.

Ren installation går att göra direkt.

Ett tillbakagående går att göra om du har en backup eller installationsmedia för det gamla OS`et.

I praktiken så blir ens nyckel giltig för 2 Os - det gamla och W10.

Skriver från win 10 nu, då jag inte hade nån licens liggande så är detta nog enda metoden...
jag gjorde en backup på win 7 (gjorde uppdateringarna först) innan uppgraderingen till win 10
win 10 är inte aktiverad står det nu, så får vänta tills ändring sker med det (har en windows.old mapp på c: disken) tar och uppdaterar och installerar backupprogrammet igen och tar en backup på win 19 också...

edit: menar du att det skulle gå att göra en nyinstallation redan nu innan win 10 blivit aktiverad?

edit igen: en ren nyinstallation alltså?
Senast redigerad av Enydrion 2016-03-04 kl. 20:51.
Citera
2016-03-04, 20:54
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Skriver från win 10 nu, då jag inte hade nån licens liggande så är detta nog enda metoden...
jag gjorde en backup på win 7 (gjorde uppdateringarna först) innan uppgraderingen till win 10
win 10 är inte aktiverad står det nu, så får vänta tills ändring sker med det (har en windows.old mapp på c: disken) tar och uppdaterar och installerar backupprogrammet igen och tar en backup på win 19 också...

edit: menar du att det skulle gå att göra en nyinstallation redan nu innan win 10 blivit aktiverad?

Aktivera manuellt med den nyckeln du hade innan uppgradering/installation.

Japp - det går att göra och aktivering gör man manuellt vid krångel med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in