Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-24, 21:29
  #3733
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Angående installationen så finner du på detta inlägg en länk där man exakt beskriver utförandet -> (FB) Windows 7 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor

1 dator = 1 produktnyckel och som då är giltig och aktiveringbar.

Flera datorer = crack produktnyckel.

jag skickar ett pm till dig tror jag
Citera
2016-05-24, 21:41
  #3734
Avstängd
Plaguetongues avatar
jag ska förklara lite närmare vad jag försöker åstadkomma.

Jag har en dator nu (gamla datorn) och ska köpa en ny dator (nya datorn)

jag har på gamla datorn haft windows 7 piratkopierad version, jag uppgraderade efter massa spam från windows update, till windows 10 pro på gamla datorn, jag har en produktnyckel (cd-key) som jag hittade med hjälp av vb script. Jag antar att mitt windows 10 pro är en fullversion och dessutom legit?

det jag vill göra:

Jag ska om lite mer än en månad (efter nästa lön) köpa en ny dator som jag ska plocka ihop, men jag vill helst slippa köpa ett operativsystem också. när jag väl har köpt nya datorn så är erbjudandet av gratis windows 10 slut som jag har förstått det.

Så jag skulle vilja flytta operativsystemet från gamla datorn till nya datorn. Tanka operativsystemet från microsoft och lägga in på USB sticka, sen plugga in usb stickan i nya datorn och använda produktnyckeln för att installera windows 10 på nya datorn. klarar mig med windows 7 på gamla datorn om jag måste.

Fungerar detta?
är mitt win10 pro fullversion? legit?
måste jag avinstallera win10 på gamla datorn först?

mer att tänka på?


i system står det:

Windows-utgåva: Windows 10 Pro
Windows-aktivering: Windows har aktiverats

och sen en produktnyckel.

läser runt på gamla trådar från förra sommaren att man måste ringa och aktivera om man installerar om på ny hårdvara yadayada, lite klarhet i hur det fungerar vore bra..
__________________
Senast redigerad av Plaguetongue 2016-05-24 kl. 22:27.
Citera
2016-05-25, 04:54
  #3735
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
jag ska förklara lite närmare vad jag försöker åstadkomma.

Jag har en dator nu (gamla datorn) och ska köpa en ny dator (nya datorn)

jag har på gamla datorn haft windows 7 piratkopierad version, jag uppgraderade efter massa spam från windows update, till windows 10 pro på gamla datorn, jag har en produktnyckel (cd-key) som jag hittade med hjälp av vb script. Jag antar att mitt windows 10 pro är en fullversion och dessutom legit?

det jag vill göra:

Jag ska om lite mer än en månad (efter nästa lön) köpa en ny dator som jag ska plocka ihop, men jag vill helst slippa köpa ett operativsystem också. när jag väl har köpt nya datorn så är erbjudandet av gratis windows 10 slut som jag har förstått det.

Så jag skulle vilja flytta operativsystemet från gamla datorn till nya datorn. Tanka operativsystemet från microsoft och lägga in på USB sticka, sen plugga in usb stickan i nya datorn och använda produktnyckeln för att installera windows 10 på nya datorn. klarar mig med windows 7 på gamla datorn om jag måste.

Fungerar detta?
är mitt win10 pro fullversion? legit?
måste jag avinstallera win10 på gamla datorn först?

mer att tänka på?


i system står det:

Windows-utgåva: Windows 10 Pro
Windows-aktivering: Windows har aktiverats

och sen en produktnyckel.

läser runt på gamla trådar från förra sommaren att man måste ringa och aktivera om man installerar om på ny hårdvara yadayada, lite klarhet i hur det fungerar vore bra..

Det finns olika licensvolymer. Det du har nu i gamla datorn är svårt för oss och veta om den är giltig eller inte. I grunden så är denna licens en piratkopia. Microsoft kan ha svartlistat denna serienummer.

Vill du veta exakt om den är giltig så får du vända dig till Microsoft aktiveringcentral. Be dom analyserar licensnumret. Är licensen giltig så är det inga problem att ladda hem Windows 10 och aktiverar operativsystemet. Är licensen svartlistad så får du vidtar en annan åtgärd, nämnligen crack.

Du frågar om att avinstallerar Windows 10. Nu ligger inte operativsystemet som en vanligt exe.fil. Man rensar det gamla operativsystemet med hjälp av ett USB-minne eller DVD-skiva. Här kommer en guide med även bilder där du kan se hur man utför en ren och ny installation -> http://bit.ly/25fLqoF
Citera
2016-05-25, 11:05
  #3736
Avstängd
MySpaces avatar
Hur stor skillnad blir det i prestanda om man har en lyckad uppgradering till w10 jämför med en ren installation? Det verkar som systemet flyter på bra och inga problem med drivare mm.
Enda saken är att startar du ett filmklipp så är det ca 3 sekunders fördröjning till det att filmen startar.
Citera
2016-05-25, 11:16
  #3737
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Hur stor skillnad blir det i prestanda om man har en lyckad uppgradering till w10 jämför med en ren installation? Det verkar som systemet flyter på bra och inga problem med drivare mm.
Enda saken är att startar du ett filmklipp så är det ca 3 sekunders fördröjning till det att filmen startar.

Det beror så klart vad du har under chassit. Har du bra komponenter, te.x processor, SSD, internminne så är det inte så stor skillnad. Det är lite skillnad om det är tvärtom. Då får man "tweaka" bort massa onödiga tjänster och principer för att får datorn lite snabbare.

Men det kan man även göra på nya datorer trots bra komponenter. Det ligger väldigt mycket onödiga tjänster under Windows som inte en vanlig användare använder eller har någon nytta av.
Citera
2016-05-25, 16:49
  #3738
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det finns olika licensvolymer. Det du har nu i gamla datorn är svårt för oss och veta om den är giltig eller inte. I grunden så är denna licens en piratkopia. Microsoft kan ha svartlistat denna serienummer.

Vill du veta exakt om den är giltig så får du vända dig till Microsoft aktiveringcentral. Be dom analyserar licensnumret. Är licensen giltig så är det inga problem att ladda hem Windows 10 och aktiverar operativsystemet. Är licensen svartlistad så får du vidtar en annan åtgärd, nämnligen crack.

Du frågar om att avinstallerar Windows 10. Nu ligger inte operativsystemet som en vanligt exe.fil. Man rensar det gamla operativsystemet med hjälp av ett USB-minne eller DVD-skiva. Här kommer en guide med även bilder där du kan se hur man utför en ren och ny installation -> http://bit.ly/25fLqoF

okej, om jag skulle köpa ny dator lite tidigare innan gratis 10 går ut då? installera crackat win7 och uppgradera, sen ta bort win7. skulle det fungera då? och hur länge är windows 10 gratis?
Citera
2016-05-25, 17:00
  #3739
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
okej, om jag skulle köpa ny dator lite tidigare innan gratis 10 går ut då? installera crackat win7 och uppgradera, sen ta bort win7. skulle det fungera då? och hur länge är windows 10 gratis?

Svårt att säga om licensen/produktnyckel fungera. Från och med 30 juli blir det inte längre kostnadsfritt.
Citera
2016-05-25, 17:14
  #3740
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Svårt att säga om licensen/produktnyckel fungera. Från och med 30 juli blir det inte längre kostnadsfritt.

aha är det 30 juli? då hinner jag köpa datorn, installera win7 och sen uppgradera och få gratis windows 10, det funkar väl?
Citera
2016-05-25, 17:15
  #3741
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
aha är det 30 juli? då hinner jag köpa datorn, installera win7 och sen uppgradera och få gratis windows 10, det funkar väl?

Jag är dock inte synsk. Du får helt enkelt prova dig fram.
Citera
2016-05-25, 17:25
  #3742
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag är dock inte synsk. Du får helt enkelt prova dig fram.

ok, kanske blir tvungen att köpa ett os för tusen spänn ändå
Citera
2016-05-25, 17:38
  #3743
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
ok, kanske blir tvungen att köpa ett os för tusen spänn ändå


Det är väldigt många här på forat som själva har installerat W10 både åt sig själva och åt andra vilka aldrig haft några problem med att få ett tidigare olagligt Windows omvandlat till lagligt. Så du bör nog inte behöva köpa ett.
Citera
2016-05-26, 18:37
  #3744
Medlem
JustZlatans avatar
Har skit-windows 10 någon kalkylator? Jag hittar inget.

Har skit-windows 10 även problem med Chrome? Ända sedan jag blev påtvingad detta skit av Microsoft för en vecka sen har Chrome strulat och idag mer än någonsin. Har fan tar man bort det här skitet från datorn? Jag vill gå över till Windows 7 igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback