Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-16, 18:23
  #4333
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Microsoft Edge är en webbläsare utvecklad av Microsoft, ursprungligen med arbetsnamnet Spartan. Webbläsaren ersätter Internet Explorer som standardwebbläsare i Windows 10.

Nej, nej, nej jag vet inte vart microsoft edge skulle komma in i bilden..

Jag försökte först ladda ned via min vanligtvis använda webbläsare firefox. Fungerade som sagt inte. Men genom chrome fungerade det av någon anledning. Vad kan problemet (med firefox) tänkas vara då? Kanske en brandvägg av något slag?
Citera
2016-08-16, 18:29
  #4334
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Nej, nej, nej jag vet inte vart microsoft edge skulle komma in i bilden..

Jag försökte först ladda ned via min vanligtvis använda webbläsare firefox. Fungerade som sagt inte. Men genom chrome fungerade det av någon anledning. Vad kan problemet (med firefox) tänkas vara då? Kanske en brandvägg av något slag?

Aha, trodde du syftade på Edge och Windows 10 då dina inlägg ligger under denna forumsdel.

Det finns annars en stor supporttråd för Firefox om du nu vill behålla lite hjälp.
Citera
2016-08-20, 00:19
  #4335
Medlem
Voltraxs avatar
Windows fuckat

Hej! Jag hade Windows 7 (lagligt) och uppgraderade till Windows 10 när det kom ut. Det gick utan problem. Men för ett tag sedan installerade jag om alltihop och under installationen måste något gått riktigt snett.

För nu har jag av någon anledning fått Windows 10 Enterprise. Detta blir ett problem eftersom jag ej har någon produktnyckel till det. Så nu står det hela tiden att jag måste aktivera Windows vilket börjar bli riktigt irriterande. Kan man på något sätt fixa detta?

Har försökt installera om Windows 10 men det blir bara Enterprise ändå. Jag tänkte att jag ska installera om Windows 7 istället och sen uppgradera till 10 efter det men nu är ju gratisperioden slut så då kommer jag fastna i Windows 7..... Ugh. Kan jag göra något eller måste jag helt enkelt köpa Windows 10?
Citera
2016-08-20, 00:25
  #4336
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltrax
Hej! Jag hade Windows 7 (lagligt) och uppgraderade till Windows 10 när det kom ut. Det gick utan problem. Men för ett tag sedan installerade jag om alltihop och under installationen måste något gått riktigt snett.

För nu har jag av någon anledning fått Windows 10 Enterprise. Detta blir ett problem eftersom jag ej har någon produktnyckel till det. Så nu står det hela tiden att jag måste aktivera Windows vilket börjar bli riktigt irriterande. Kan man på något sätt fixa detta?

Har försökt installera om Windows 10 men det blir bara Enterprise ändå. Jag tänkte att jag ska installera om Windows 7 istället och sen uppgradera till 10 efter det men nu är ju gratisperioden slut så då kommer jag fastna i Windows 7..... Ugh. Kan jag göra något eller måste jag helt enkelt köpa Windows 10?


Varifrån hämtade du ominstallations filen?

Ring aktiverings centralen och förklara det hela så löser det sig.
Citera
2016-08-20, 00:26
  #4337
Medlem
Voltraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Varifrån hämtade du ominstallations filen?

Ring aktiverings centralen och förklara det hela så löser det sig.
Jag laddade ner något program ifrån Windows som skapade en installationsfil. Måste man ringa om det? :/ Känns drygt.
Citera
2016-08-20, 00:32
  #4338
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltrax
Jag laddade ner något program ifrån Windows som skapade en installationsfil. Måste man ringa om det? :/ Känns drygt.

Prova det här först - https://www.microsoft.com/sv-se/soft...load/windows10.
Ta reda på licens nyckeln - http://www.thewindowsclub.com/find-windows-product-key.

Mata in nyckeln manuellt under installationen, det bör fixa sig då.


Annars ring!
Citera
2016-08-20, 01:51
  #4339
Medlem
Voltraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Prova det här först - https://www.microsoft.com/sv-se/soft...load/windows10.
Ta reda på licens nyckeln - http://www.thewindowsclub.com/find-windows-product-key.

Mata in nyckeln manuellt under installationen, det bör fixa sig då.


Annars ring!
Fy fan vad skönt! Du är min hjälte! haha. Nu har jag Windows 10 Home och det är aktiverat o allt. Tack för hjälpen!!!
Citera
2016-08-20, 09:26
  #4340
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltrax
Fy fan vad skönt! Du är min hjälte! haha. Nu har jag Windows 10 Home och det är aktiverat o allt. Tack för hjälpen!!!


Så bra!

I framtiden så Googlar du - Windows 10 download tool - så kommer du alltid att kunna få dig en fräsch ny Os version av 10:an. Nyckeln hanteras automatiskt.
Citera
2016-08-20, 11:03
  #4341
Medlem
Snoovits avatar
Tänkte bara dela med mig av en erfarenhet att uppgradera från Win 7 till 10. Var ute i sista minuten den 29/7 på två laptops, båda fastnade på 99 %. Den ena fullföljde upgraderingen efter ca 10 timmar på 99 %, den andra gav jag upp då den stod kvar på 99 %.

Sedan kom det till min kännedom, via denna tråd, att det fortfarande går att gratis uppgradera och jag gav mig på det igen i onsdags, den fastnade på 99 % IGEN och har stått så resten i veckan. Igår, fredag em var det klart, så skam den som ger sig
Citera
2016-08-22, 19:28
  #4342
Medlem
Hej!

Behöver lite hjälp. Det är nämligen så att jag har en laptop av hyggligt ok modell, men däremot en vanlig mekanisk hårddisk. Tänkte sätta in en SSD i den, så det går snabbare. Frågan är bara hur jag ska göra? Det är en OEM-version av Windows, och bara en hårddiskplats. Så jag kan inte plugga in den nya hårddisken i den samtidigt som jag kör nuvarande version av windows på den mekaniska disken.

Hur ska jag göra?
Citera
2016-08-22, 19:33
  #4343
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Hej!

Behöver lite hjälp. Det är nämligen så att jag har en laptop av hyggligt ok modell, men däremot en vanlig mekanisk hårddisk. Tänkte sätta in en SSD i den, så det går snabbare. Frågan är bara hur jag ska göra? Det är en OEM-version av Windows, och bara en hårddiskplats. Så jag kan inte plugga in den nya hårddisken i den samtidigt som jag kör nuvarande version av windows på den mekaniska disken.

Hur ska jag göra?

Kan du inte utföra en systemavbildning på ditt nuvarande system? Om nu licensen inte blir aktiverad så kontaktar du bara Microsofts aktiveringcentral. Men du bör har licensen aktiverad då du endast ska byta ut HDD.

Eller läser du av din nuvarande licens med ett vettigt program, te.x Belarc. Hämta hem en Windowsversion som avser din licens och aktiverar systemet på nytt efter du har formaterat.
Citera
2016-08-22, 19:35
  #4344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kan du inte utföra en systemavbildning på ditt nuvarande system? Om nu licensen inte blir aktiverad så kontaktar du bara Microsofts aktiveringcentral. Men du bör har licensen aktiverad då du endast ska byta ut HDD.

Eller läser du av din nuvarande licens med ett vettigt program, te.x Belarc. Hämta hem en Windowsversion som avser din licens och aktiverar systemet på nytt efter du har formaterat.

Hur menar du här? Hänger inte riktigt med...

Dock kom jag på att jag kan ansluta bägge dessa diskar till min stationära. Skulle detta underlätta på något vis?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback