Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Läste följande ledare från DN av Peter Wolodarski om Donald Trump och stackarn tror han förstår något.
Peter Wolodarski: Längtan efter stark man som pekar med hela handen.
2016-03-06
http://www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-langtan-efter-stark-man-som-pekar-med-hela-handen/
Jag förstår inte hur Peter Wolodarski blivit chefredaktör för Dagens Nyheter men där är han.
"Varianter på Trump finns numera praktiskt taget överallt, något i vår tid har berett vägen för denna typ av auktoritära och antiliberala politiker. Där finns en längtan efter den starke mannen som förkastar kompromissen, pekar med hela handen och utlovar total seger ..."
Ja, men käre Peter glömmer som vanligt något viktigt då han försöker sig på en analys. I det här fallet varför, varför vill människor ha denna typ av ledare och organisationer idag? Jag tror faktiskt han inte klarar av att lista ut svaret.
Angående Donald Trump så är det väl egentligen rätt åt USA och världen om han blir president. Det var bra att han ställde upp och satte fingret på vad som börjar gå (har gått) fel i världen. Jag och många andra orkar inte bry oss längre så Peter Wolodarski och etablissemanget får fundera vidare och om dom någonsin kommer på lösningen så är det för sent, grattis.
Peter är en jude som fanatiskt arbetar för den internationella judiska agendan. DN, Expressen och mycket annan media i Sverige ägs och styrs av den judiska klanen Bonnier. Detta är förklaringen till hur Peter Wolodarski blev chefredaktör för DN och hur han vid 21 års ålder blev ledarskribent på den Bonnier-judiskt ägda tidningen Expressen.
I princip ingen 21-åring i världen har tillräcklig kunskap, insikt, förståelse och erfarenhet för att ha något av större värde att tillföra på en ledarsida i en stor nationell dagstidning. Judar är dock kända för att gynna varandra i olika sammanhang och Peter Wolodarskis karrär inom det judiska Bonnierimperiet är en mycket tydlig illustration av detta fenomen. Ett annat skrattretande exempel på judisk medianepotism i Sverige är "Nordkorea-experten" Benjamin Katzeff-Silberstein som när han först påstods vara "Nordkorea-expert" var typ 19 år gammal...
Hatet mot och rädslan för Donald Trump präglas också av en gemensam judisk nämnare, i USA, Sverige och andra länder.