Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-10, 21:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Nä,inte ett enda rätt och jag håller inte med Ickes utsvävningar mer är vad han och många andra med honom har att säga om det monetära systemet .

Tråkigt va?

Jag hänvisar dig hit: (FB) Konspirationer och alternativa teorier
2016-03-10, 21:47
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Already voted poll Florida:

Trump 47%

Rubio 22%

Cruz 8%

kasich 8%

Nu förstår man varför de vill att Rubio ska hoppa av innan valet.

Decision Desk HQ skriver på twitter:

Statewide, Republicans in Florida have already turned in 51.25% of their 2012 total, with another 350k abs and days left of EV outstanding.

https://twitter.com/DecisionDeskHQ
2016-03-10, 21:56
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Decision Desk HQ skriver på twitter:

Statewide, Republicans in Florida have already turned in 51.25% of their 2012 total, with another 350k abs and days left of EV outstanding.

https://twitter.com/DecisionDeskHQ
Då verkar det nästan som att vi kan lägga den till handlingarna. Dock får man räkna med ett rejält skutt i valdeltagandet, men även om de redan avlagda rösterna bara utgör 30-35% av det totala antalet så är det nog game over för Rubio.

Ohio ser däremot mer ut som en reell risk för att Trump tappar.
2016-03-10, 22:01
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll från Arizona, MBQF Consulting 3/8: Arizona är också en winner take all state, 58 delegater.

Donald Trump 37%

Ted Cruz 23%

John Kasich 15%

Marco Rubio 12%

Already voted:

Donald Trump 44%

Ted Cruz 23.5%

“In addition to the ballot test, we also asked both groups whether they believed if the Republican party’s best days were ahead of them or behind them. The survey found that the majority of those supporting Donald Trump and Ted Cruz felt the party’s best days were ahead of them while those supporting Marco Rubio and John Kasich felt the opposite. This finding was consistent between both groups. ”
http://email.connectstrategic.com/t/j-B42E1095B9450178
2016-03-10, 22:05
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kasich vore rekorderligt men beigt att ha som president i jämförelse med Trump. Dessutom är han också beroende av sina donatorer. Till skillnad från den självfinansierade Trump.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-10 kl. 22:11.
2016-03-10, 22:14
Medlem
baggebo1s avatar
Människor med sedvanliga efternamn håller på med ett försök att koppla Trumps kampanjledare Corey Lewandovski till "ett överfall på en kvinnlig journalist". Verkar vara nån blandning mellan extrema överdrifter och rena lögner, men spinner det, det gör de. Sök på Lewandowski, Michelle Fields, Jamie Weinstein, Ben Shapiro osv för mer info. Det är verkligt de äckligaste, lögnaktigaste jävla svinen vi har att göra med här. Hur ni ickeantisemiter klarar av att se er själva i spegeln utan att skämmas är ett mysterium.
Senast redigerad av baggebo1 2016-03-10 kl. 22:16.
2016-03-10, 22:15
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Hogdal skrev

Då verkar det nästan som att vi kan lägga den till handlingarna. Dock får man räkna med ett rejält skutt i valdeltagandet, men även om de redan avlagda rösterna bara utgör 30-35% av det totala antalet så är det nog game over för Rubio.

Jo, det kommer att bli rekord valdeltagande.

Decision Desk HQ skrev också om Virgin Islands:

So far just 25 voters in St Croix #VICaucus

Det är ju så sjukt. Dom skriver på nätet att det kan handla om 100 röstande på VI, det är om 6 delegater.
2016-03-10, 22:23
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag tröskar mig tålmodigt igenom dina något svårgenomträngliga inlägg, och tolkar dem på välvilligast möjliga vis och svarar efter bästa förmåga, samtidigt som jag kommenterar hur du skulle kunna förbättra ditt sätt att skriva för att undvika otydligheter, självmotsägelser och onödiga missförstånd. Din reaktion säger mig att jag kastat pärlor åt svin. Hoppas att det går över.
Du var mig en envis jävel.
Citat:
Några språkkommentarer: Du beskriver det som att man inte kan välja nån, när du menar att man inte vill välja nån (i en situation där både Trump och Cruz kommer att vara valbara).
Nej jag menar i ett läge där ingen av de båda är valbar, men det fattar du inte för du vet inte vad valbar betyder. Du tror att valbar betyder att någon är formellt berättigad att kandidera men här handlar det naturligtvis om ifall man kan få en majoritet bakom sig. Ingen av kandidaterna kan få det i ett läge när delegaterna inte längre är bundna.
Citat:
Skriv f.ö. inte "nominera en presidentkandidat" för det blir tårta-på-tårta.
Allt annat än det jag skrev blir fel. Man nominerar inte en president utan en kandidat. Folket väljer sedan mellan olika kandidater i ett val. Folket väljer inte mellan olika presidenter.
2016-03-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal

Tror Kasich har ett tak på 30-35% i Ohio, Trump vet vi inte än han är ju och nosar på 50%. Trump kommer inte slå Kasich i Ohio med att vara ett kändare namn, utan han måste prata om jobb och återigen jobb.
2016-03-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Människor med sedvanliga efternamn håller på med ett försök att koppla Trumps kampanjledare Corey Lewandovski till "ett överfall på en kvinnlig journalist". Verkar vara nån blandning mellan extrema överdrifter och rena lögner, men spinner det, det gör de. Sök på Lewandowski, Michelle Fields, Jamie Weinstein, Ben Shapiro osv för mer info. Det är verkligt de äckligaste, lögnaktigaste jävla svinen vi har att göra med här. Hur ni ickeantisemiter klarar av att se er själva i spegeln utan att skämmas är ett mysterium.

Mer info? Du skojar. Är du fortfarande förvånad över att folk har motståndare? Vi kan notera att du enbart nämnar judar som är CruzBots eller annat - inga andra. Av CruzBots kan man inte förvänta sig rationellt beteende. De är särskilt irrationella. Om du vill kan jag förklara varför det är så för dig i PM.

Vad härnäst? Hillary är sanningssägare men farbror Bernie är en lögnare? Ingen är intresserad av denna input. Faktum är att du klarar av att åstadkomma hyfsade poster när du lägger jude-tramset därhän.
2016-03-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
En sammanfattning då:

* Latinos som väljargrupp är inte viktigare än svenskamerikaner i Minnesota eller Alaska inuits.
* 1/20 = 9%
* Latinos ljuger när de säger sig ha intentionen att rösta på latinokandidater
* Om Trump säger "jobs" blir 20% av svarta amerikaner republikaner
* Florida, Colorado, Nevada och North Carolina är inte viktiga swing states
* Ku klux klan är inte "right wing"

Tackar för underhållningen!

Now back to earth.

Kör på den linjen du.

Vet du vad? Du och jag skulle kunna gissa hur viktiga mexikaner blir i valet så får vi se vem som kommer närmast. Jag gissar på 5% (och då tar jag i rejält uppåt) i medel i swing-states och 9% som helhet.

Vi kan jämföra sedan.
2016-03-10, 22:56
Medlem
baggebo1s avatar
Ny nationell poll från Ipsos/Reuters!

Donald Trump 41% (-)
Ted Cruz 24% (+8)
John Kasich 13% (+3)
Marco Rubio 13% (-7)

http://elections.huffingtonpost.com/pollster/polls/ipsos-reuters-24040

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera