Citat:
Ursprungligen postat av
aisling
1. Det är vanligt. Förhoppningsvis så blir det bättre när du tagit den en tid.
2. Jag kan få liknande om jag tex har uppehåll på elvanse eller när jag började med voxra. För mig handlar det mycket om att det äntligen blir tyst i mitt huvud och då blir jag irriterad om någon stör den. Jag vill liksom bara vara ifred få ha det tyst och lugnt i min egen takt. Det brukar dock släppa efter ett par dagar.
Då det var ett tag sedan ditt inlägg, har det blivit bättre?
Hej efter sjukt lång tid! Nu har det vänt om rätt rejält. Har inte alls den där irritationen längre, och sömnproblemen löste jag genom att byta från imovane till nitrazepam och bara att få igång sömnen igen gjorde ju att irritationerna lättade en hel del. Min läkare är jävligt bra och lyhörd, tyvärr har han väldigt mycket jobb och är sjukt svår att få tag i.... Som nu t ex, lämnade in en förfrågan om receptförnyelse via mvk i mitten av förra veckan, först imorse kring 08 så hade han ens fått min ansökan men ändå inte fått några mediciner ännu. Känns lite sisådär då jag snart har slut på voxra och apodormen tog slut under helgen, om jag måste klippa voxran ofrivilligt så kommer jag nog skita i att börja med det igen. Pallar inte med den där tvåveckors cirkusen med aggressioner, sömnproblem, muskelspasmer etc. Kör på generiska bupropion då de är billigare, och de finns inte på apoteken här i närheten så det tar extra dagar att beställa etc etc etc...
Men precis som bieffekterna har avtagit så har även de positiva effekterna gjort så. Jag känner mig fortfarande motiverad nu såhär efter snart 2 månader och har lättare att ta tag i saker, överlag mer balanserad etc.