2016-03-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stövel-Anders
Du vinner ingenting
på att gå upp till 300 mg Voxra.

Stövel-Anders

Jag har hört det också men tänkte att man alla är olika. Men jag har ingen erfarenhet av Voxra så jag vet inte.
Citera
2016-03-05, 20:10
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dollydorisen
Jag har hört det också men tänkte att man alla är olika. Men jag har ingen erfarenhet av Voxra så jag vet inte.

Min läkare sa att jag kommer sova bättre på 300 mg jämfört med 150 gram. Där hade han helt rätt.
Citera
2016-03-05, 20:22
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det går att få direktverkande melatonin på licens, dessa är betydligt billigare, samt går på högkostnadsskyddet. Så det kan ju vara värt att ta upp med sin läkare.

Finns bra melatonin att köpa av Atlas Nutrition på nätet. Googla.
3 mg per tablett, ser oseriöst ut i en påse "Better living formula" "Extra strenght" tillverkat på Malta. Billigt!
Köp. Man sover som en sten

Apotekets är värdelöst, och dyrt.
Citera
2016-03-05, 21:37
Medlem
Frågade min läkare efter melatonin, men hon ogillade det eftersom man måste ha koll på blodtrycket tydligen. Första gången jag hört det.

Men ni som äter Voxra redan, ha koll på blodtrycket. Högt blodtryck kallas för "silent killer". :-/
Citera
2016-03-05, 21:48
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Frågade min läkare efter melatonin, men hon ogillade det eftersom man måste ha koll på blodtrycket tydligen. Första gången jag hört det.

Men ni som äter Voxra redan, ha koll på blodtrycket. Högt blodtryck kallas för "silent killer". :-/

Vilket jäkla skitsnack. Koll på blodtrycket...pff.
Citera
2016-03-06, 07:02
Medlem
VanitaToftbys avatar
Ni som jobbar ständig natt, när tar ni voxran? På morgonen innan sängdags eller vid uppvaknandet på eftermiddagen?
Citera
2016-03-06, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Min läkare sa att jag kommer sova bättre på 300 mg jämfört med 150 gram. Där hade han helt rätt.

Okej. Ja det kanske inte skadar att prova öka till 300 mg. Har ju ätit 150 mg i nästan 4 veckor nu. Känner inte mkt. Kaaanske lite då jag kommer upp vid 9-10 tiden nu istället för att ligga till 13-14 tiden. Lite lättare att få gjort det jag tänker att jag bör göra,förut blev det inget gjort haha. Och man kan ju alltid gå ner till 150 mg om det känns konstigt. Men du har alltså käkat upp till 300 mg av Voxra. Och dom hjälpte dig...är det svårt att sluta med dom...
Citera
2016-03-06, 21:51
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Ni som jobbar ständig natt, när tar ni voxran? På morgonen innan sängdags eller vid uppvaknandet på eftermiddagen?
Ta det när du vaknar. Om det nu är samma tid du vaknar varje dag.
Citera
2016-03-06, 23:00
Medlem
Drevets avatar
Jag käkar 450g voxra. Läkaren var lite skeptiskt till att höja dosen.
Effekten på mig var att det kändes som att nu funkar voxra som den ska göra.
Mår allmänt mycket bättre. Få om inga neråt perioder och sexlusten sköt i höjden.
Citera
2016-03-07, 01:15
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drevet
Jag käkar 450 mg voxra. Läkaren var lite skeptiskt till att höja dosen.
Effekten på mig var att det kändes som att nu funkar voxra som den ska göra.
Mår allmänt mycket bättre. Få om inga neråt perioder och sexlusten sköt i höjden.

Det var som fan... det verkar inte vara många i Sverige som dom törs ge 450 mg till. Hur lyckades du övertyga läkaren? Och vilken del av Sverige bor du i? Var det en överläkare, eller privatläkare, etc.

Hade varit intressant med info, för att se vad för chanser min väninna som käkar 300 mg kan ha för att också få doshöjning.
Citera
2016-03-07, 01:21
Medlem
Drevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Det var som fan... det verkar inte vara många i Sverige som dom törs ge 450 mg till. Hur lyckades du övertyga läkaren? Och vilken del av Sverige bor du i? Var det en överläkare, eller privatläkare
Såg nu att jag skrev 450g ska givetvis vara mg

Bor i norra delarna av sverige. Pratade med en överläkare.
Hon ville inte först utan ville byta medicin. Då voxra hade tagit bäst så ville jag inte testa något annat. Är hyfsat stor bör påpekats utan att se ut som en jänkare. Apoteken har höjt på ögonbrynen ibland när jag har plockat ut tabletter.
Om man bara är saklig och noga berättar varför man vill höja så går det nog bra. Att tjata är nog sådär.
Senast redigerad av Drevet 2016-03-07 kl. 01:28.
Citera
2016-03-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aisling
1. Det är vanligt. Förhoppningsvis så blir det bättre när du tagit den en tid.

2. Jag kan få liknande om jag tex har uppehåll på elvanse eller när jag började med voxra. För mig handlar det mycket om att det äntligen blir tyst i mitt huvud och då blir jag irriterad om någon stör den. Jag vill liksom bara vara ifred få ha det tyst och lugnt i min egen takt. Det brukar dock släppa efter ett par dagar.

Då det var ett tag sedan ditt inlägg, har det blivit bättre?

Hej efter sjukt lång tid! Nu har det vänt om rätt rejält. Har inte alls den där irritationen längre, och sömnproblemen löste jag genom att byta från imovane till nitrazepam och bara att få igång sömnen igen gjorde ju att irritationerna lättade en hel del. Min läkare är jävligt bra och lyhörd, tyvärr har han väldigt mycket jobb och är sjukt svår att få tag i.... Som nu t ex, lämnade in en förfrågan om receptförnyelse via mvk i mitten av förra veckan, först imorse kring 08 så hade han ens fått min ansökan men ändå inte fått några mediciner ännu. Känns lite sisådär då jag snart har slut på voxra och apodormen tog slut under helgen, om jag måste klippa voxran ofrivilligt så kommer jag nog skita i att börja med det igen. Pallar inte med den där tvåveckors cirkusen med aggressioner, sömnproblem, muskelspasmer etc. Kör på generiska bupropion då de är billigare, och de finns inte på apoteken här i närheten så det tar extra dagar att beställa etc etc etc...

Men precis som bieffekterna har avtagit så har även de positiva effekterna gjort så. Jag känner mig fortfarande motiverad nu såhär efter snart 2 månader och har lättare att ta tag i saker, överlag mer balanserad etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in