Citat:
Ursprungligen postat av
Dollydorisen
Jag ligger på 150 mg Voxra nu och ska kanske öka till 300 mg efter 4 veckor,inne på min fjärde vecka nu på 150 mg. Och det är för att jag har inte fått någon jätte vändning på energi och vilja att göra något. Är rätt långt ner i utmattningsdepression. Så därav kanske jag inte reagerat jätte mkt ännu på dom. Förra gången jag årovade blev jag jätte pigg på 150 mg men slutade fort med dessa då jag läste så mkt negativa saker om dom. Men nu har jag gett dom en chans då jag har svårt komma ens upp från sängen. Vågar man verkligen öka till 300 mg...när ni skriver om mani..men tror förståss inte jag får mani med tanke på hur slut jag är..
Det här med manin är ju faktiskt när man går över 300 mg, och det är ganska olika när man har observerat det - kan röra sig om doser över 450 mg innan en del blir maniska, så det ska inte var någon fara - särskilt inte eftersom du verkar ha en del problem med dopamin och norepinefrin just nu.
Fråga bara läkaren och se vad hon säger - är mycket möjligt att hon håller med och höjer dosen på
STUBERTEN! : )