2016-01-20, 08:22
Medlem
Fiskfjolls avatar
Godmorgon!
Från och med måndags denna veckan har jag fått ökad ångest. Jag har haft buspirone i lite över en månad. Fick tillägg av voxra och det har jag tagit i 8 dagar nu. Kände ingenting av voxran tills nu då i den värsta form.

Är det möjligt att det är voxran?
Citera
2016-01-20, 17:39
Medlem
Börjar med voxra nästa vecka.. Hoppas att man blir lugn och fin i huvudet.. =)
Citera
2016-01-20, 17:55
Medlem
thenewlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Godmorgon!
Från och med måndags denna veckan har jag fått ökad ångest. Jag har haft buspirone i lite över en månad. Fick tillägg av voxra och det har jag tagit i 8 dagar nu. Kände ingenting av voxran tills nu då i den värsta form.

Är det möjligt att det är voxran?

Eftersom Voxra ökar noradrenalin så är det stor sannolikt pga voxra ja. Även förhöjning av dopamin vilket voxra höjer kan orsaka hög ångest.
Citera
2016-01-20, 19:17
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thenewlife
Eftersom Voxra ökar noradrenalin så är det stor sannolikt pga voxra ja. Även förhöjning av dopamin vilket voxra höjer kan orsaka hög ångest.

Kan det vara övergående eller blir det kvar så länge förhöjningen fortgår? Borde jag inte fått ångest från dag ett, eller kan det bero på att det tar ett tag innan noradrenalinet och dopaminet ökat?
Citera
2016-01-20, 19:31
Medlem
thenewlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Kan det vara övergående eller blir det kvar så länge förhöjningen fortgår? Borde jag inte fått ångest från dag ett, eller kan det bero på att det tar ett tag innan noradrenalinet och dopaminet ökat?

Beror på vilken medicin du kombinerar med. Skulle du tagit voxra ensamt så borde ångesten ökat inom några dagar.

Har man ångestproblematik är voxra inget att föredra.
Citera
2016-01-20, 19:45
Medlem
Ghostfittas avatar
Riktigt bra medicin. Jag tar 300mg dos, mina tankar blir samlade pga voxra och jag är därför mer fokuserad på uppgifter som ska göras. I början när man tog det så blev jag otroligt speedad, fick ett rejält lyckorus så ifall man är självmordsbenägen bör man vara inlagd i början av medicineringen. Jag kände mig som superman och trodde jag kunde överleva allt.

Har överlevt ett självmordsförsök så har varit djupt deprimerad med olidlig ångest. Har alltid varit en känslosam person som gått runt med ångest så minsta motgång har jag blivit påverkad av så när en ordentlig motgång kom så kastade jag in handduken.

Voxra har jag tagit i 6 månader och den har eliminerat min ångest och depression totalt, så voxra har räddat mitt liv kan man säga. Med voxra är jag mer känslokall så det känns väldigt skönt.

De få biverkningar jag märkt hittills är att i början av behandlingen tappade jag aptiten, det räckte med 1 mål per dag, så gick ner en del i vikt. Hade också problem att somna på nätterna men kroppen vänjer sig.

En positiv biverkning är att man blir extremt kåt och kan runka minst 5 gånger per dag utan problem så folk som till er som tar SSRI så finns det en lösning och det är voxra.

Det var mina erfarenheter av voxra, tveka inte att höra av er på PM om ni vill.
Citera
2016-01-22, 13:02
Medlem
Käkat voxra i två dagar och känner redan av en postiv effekt.. =) va på botten och grymt deprimerad innan men är det som jag fått energi och ser en framtid..
Citera
2016-01-23, 15:40
Medlem
Käkat voxra nu i 9 dagar. Hittils är jag väldigt nöjd med effekten att jag får så otroligt mycket gjort. Från att ha varit totalt nerdekad soffpotatis till att bara kunna fixa disken utan att ens sucka är för mig en otrolig vändning då jag haft det svårt i princip hela mitt liv(är runt 30) med att ta tag i saker.

Dock ett par biverkningar som verkligen stör mig:
1. Sömnen. Jag har sedan tidigare periodvis extrema sömnproblem som jag äter imovane för, men nu hjälper inte det heller. Lyckades få ut 4 timmars sömn på raken när jag dubblade min dos, men då jag kontaktade läkaren för att berätta detta så fick jag till svar att jag absolut inte skulle laborera med doseringen av min sömnmedicin utan hon tyckte jag skulle byta till något medel som inte är toleranshöjande. Vilket jag upplevde som ett hån då jag gått igenom de flesta preparat vid det här laget och z-analoger är de enda som fungerar något sånär. Dock var det ej min ordinarie läkare som sa detta, jag ska tala med honom via telefon nu i veckan så får vi se vad han säger.

2. Har varit väldigt lättirriterad. Det är väl egentligen inte något större problem för mig personligen då jag de senaste åren varit nästintill konflikträdd, men för min sambo har det varit ett helvete påstår hon. Hon tycker att jag varit otroligt stingslig och att hon nästan upplever det som hotfullt då jag i vanliga fall är lugnet själv och ALDRIG brusar upp över nånting alls. Självklart vill jag inte att min tjej ska behöva vara orolig över att jag missuppfattar hennes signaler och saker hon säger, att hon ska behöva "gå på nålar" här hemma.
Min förhoppning är ju att iallafall det här med humöret kommer att plana ut, är det någon med erfarenhet som snälla kan ge mig ett svar? För den här medicinen verkar verkligen fungera kanon för mina problem hittils, och då har jag gått igenom halva fass vid det här laget.
Min initiativlöshet i kombination med depression gör att jag inte har kunnat arbeta på 5 år, och att jag redan efter en vecka känner förhoppningar om att kunna ta mig ut i arbetslivet i någon form så småningom känns ju bra. Och ja, jag har hört om den här s.k honeymoon-effekten så jag är medveten om att just den här optimismen inte kommer att vara för evigt men ändå

mvh
Citera
2016-01-31, 12:31
Medlem
Lootpack23s avatar
Första dagen idag med voxra bupropion samt sertralin efter har testa säkert 3-4 andra läkemedel innan. Inte märkt av nått speciellt förutom en konstig känsla i skallen. Lite som när man börja bli små full men endå inte.
Citera
2016-01-31, 12:37
Medlem
aislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Käkat voxra nu i 9 dagar. Hittils är jag väldigt nöjd med effekten att jag får så otroligt mycket gjort. Från att ha varit totalt nerdekad soffpotatis till att bara kunna fixa disken utan att ens sucka är för mig en otrolig vändning då jag haft det svårt i princip hela mitt liv(är runt 30) med att ta tag i saker.

Dock ett par biverkningar som verkligen stör mig:
1. Sömnen. Jag har sedan tidigare periodvis extrema sömnproblem som jag äter imovane för, men nu hjälper inte det heller. Lyckades få ut 4 timmars sömn på raken när jag dubblade min dos, men då jag kontaktade läkaren för att berätta detta så fick jag till svar att jag absolut inte skulle laborera med doseringen av min sömnmedicin utan hon tyckte jag skulle byta till något medel som inte är toleranshöjande. Vilket jag upplevde som ett hån då jag gått igenom de flesta preparat vid det här laget och z-analoger är de enda som fungerar något sånär. Dock var det ej min ordinarie läkare som sa detta, jag ska tala med honom via telefon nu i veckan så får vi se vad han säger.

2. Har varit väldigt lättirriterad. Det är väl egentligen inte något större problem för mig personligen då jag de senaste åren varit nästintill konflikträdd, men för min sambo har det varit ett helvete påstår hon. Hon tycker att jag varit otroligt stingslig och att hon nästan upplever det som hotfullt då jag i vanliga fall är lugnet själv och ALDRIG brusar upp över nånting alls. Självklart vill jag inte att min tjej ska behöva vara orolig över att jag missuppfattar hennes signaler och saker hon säger, att hon ska behöva "gå på nålar" här hemma.
Min förhoppning är ju att iallafall det här med humöret kommer att plana ut, är det någon med erfarenhet som snälla kan ge mig ett svar? För den här medicinen verkar verkligen fungera kanon för mina problem hittils, och då har jag gått igenom halva fass vid det här laget.
Min initiativlöshet i kombination med depression gör att jag inte har kunnat arbeta på 5 år, och att jag redan efter en vecka känner förhoppningar om att kunna ta mig ut i arbetslivet i någon form så småningom känns ju bra. Och ja, jag har hört om den här s.k honeymoon-effekten så jag är medveten om att just den här optimismen inte kommer att vara för evigt men ändå

mvh

1. Det är vanligt. Förhoppningsvis så blir det bättre när du tagit den en tid.

2. Jag kan få liknande om jag tex har uppehåll på elvanse eller när jag började med voxra. För mig handlar det mycket om att det äntligen blir tyst i mitt huvud och då blir jag irriterad om någon stör den. Jag vill liksom bara vara ifred få ha det tyst och lugnt i min egen takt. Det brukar dock släppa efter ett par dagar.

Då det var ett tag sedan ditt inlägg, har det blivit bättre?
Citera
2016-02-01, 09:51
Medlem
Jag "råkade" sluta för snart 3 månader sen och tycker faktiskt jag är en aning mer alert (de dagar jag är mer vaken) och har inte haft lika mkt dödstankar - mildare ångest med andra ord.
Jag bröt handleden och hade så jävla ont första veckan att jag inte kunde sova.
Jag blev aldrig direkt pigg av Voxra, men hade fått svårare att sova vissa perioder.
Så jag blev så frustrerad att jag gjorde allt för att få sova, inkl att hoppa över Voxra några dagar.
Jag upptäckte att jag inte mådde sämre så jag hoppade över allt fler dagar.

Sen kom ett dödsfall i familjen och jag tog mer ångestmedicin och kände inte behov av nåt annat.
Dessutom gick jag på adrenalin för jag tog på mej att fixa det mesta och ta hand om mina nära.
När det lugnade sej mådde jag fortf inte sämre (dödsfallet var väntat så jag hade sgs redan tagit farväl när det hände).
Så jag lät bli att ta för att kolla om det skulle bli sämre - åt då mestadels normal dos ångestmedicin.

Nu känns det som en lättnad för skallen, jag är inte så pigg men kan tänka mer klart.
Jag åt den i nästan 3 år och det känns bra att kunna eliminera en av alla piller...
Jag har t.o.m glömt ta den ena ångestmedicinen lite då och då utan att få mer ångest än vanligt.
Däremot mår jag ju inte direkt bra, men ingen av alla miljoner antidepp jag har testat har fått mej att må bättre.
Men jag äter fortf Lamotrigin (bipolär 2 med sgs obefintliga manier) som jag inte heller tycker gör nån skillnad.
Jag trodde jag skulle kunna byta ut den mot Voxra, men jag fick som vanligt inte ha kvar samma läkare så det blev ingen uppföljning av det.

Har dock testat att minska Lamotrigin då och då och lyckades gå ner från 300 mg till 200 mg.
Har testat minska mer men har då mått lite sämre.
Funderar ändå på att prova minska så småningom, gör det alltid vääldigt lite och sakta.
Om det ändå inte får mej att må bättre så kanske jag kan sluta.
200 mg är redan en ovanligt låg dos.
Känns som jag skulle behöva rensa ur kroppen för att se vad jag eg har behov av.
Ångestmedicinen funkar bra men man borde ju inte förtränga känslorna.
Kan bara inte få tag på en psykolog som har tid att låta mej bena ut allt i min tunga ryggsäck...

Någon som slutat som vet hur lång tid den kan finnas kvar i kroppen?
Tycker den borde vara bortrensad nu men det är konstigt att jag känner mej lättare och mer alert - den effekt jag eg skulle ha fått när jag åt den...
Citera
2016-02-01, 13:54
Medlem
Voxra. Ska börja med det nu.

Hej. Jag undrar lite över Voxra. Har hoppat lite hit och dit med Voxra,sen Citolapram och så funderar jag på att prova Voxra igen. Lixom ge det en chans. Har utmattningsdeppression och är så trött och får inget gjort. Allt är jobbigt osv osv...Citolapramen gjorde mig tröttare och jag kan inte påstå att jag kände något av den. Voxran har jag provat och varför slutade jag,jo jag fick en känsla av ångest av dom,inte mkt men har aldrig haft det så jag slutade haha. För annars hade jag ingen biverkning förutom kanske inte mkt hunger och jag blev pigg från morron och hör och häpna,jag kunde sova. Det har jag svårt med nu fast jag är så trött så jag vill dö. Skulle kunna sova hela dagen. Usch. Så vågar jag ge den en ny chans. Är den så farlig som många skriver eller är det från person till person och kanske varför man äter den.Nä jag ska ge den en chans,den är ju rätt lätt sluta med om jag känner mig orolig. I alla fall om man inte ätit den så länge eller vad har ni för erfarenheter av att sluta med den...Som sagt,är så trött,orkar inte vara så här trött. Vill orka upp från morgon sidan,inte ligga hela dagar,få sova på kvällen. Vet att jag blev lite trött på dagen en sväng av dom också men de var inte så farligt. Man kanske får igång sig med hjälp av dessa även om jag inte vill ha medeciner länge. Men kanske får lite rutiner och kommer ut osv. Ja vad har ni för erfarenheter ni som provat. Just då mot trötthet. Ex utmattningsdeppression eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in