Käkat voxra nu i 9 dagar. Hittils är jag väldigt nöjd med effekten att jag får så otroligt mycket gjort. Från att ha varit totalt nerdekad soffpotatis till att bara kunna fixa disken utan att ens sucka är för mig en otrolig vändning då jag haft det svårt i princip hela mitt liv(är runt 30) med att ta tag i saker.
Dock ett par biverkningar som verkligen stör mig:
1. Sömnen. Jag har sedan tidigare periodvis extrema sömnproblem som jag äter imovane för, men nu hjälper inte det heller. Lyckades få ut 4 timmars sömn på raken när jag dubblade min dos, men då jag kontaktade läkaren för att berätta detta så fick jag till svar att jag absolut inte skulle laborera med doseringen av min sömnmedicin utan hon tyckte jag skulle byta till något medel som inte är toleranshöjande. Vilket jag upplevde som ett hån då jag gått igenom de flesta preparat vid det här laget och z-analoger är de enda som fungerar något sånär. Dock var det ej min ordinarie läkare som sa detta, jag ska tala med honom via telefon nu i veckan så får vi se vad han säger.
2. Har varit väldigt lättirriterad. Det är väl egentligen inte något större problem för mig personligen då jag de senaste åren varit nästintill konflikträdd, men för min sambo har det varit ett helvete påstår hon. Hon tycker att jag varit otroligt stingslig och att hon nästan upplever det som hotfullt då jag i vanliga fall är lugnet själv och ALDRIG brusar upp över nånting alls. Självklart vill jag inte att min tjej ska behöva vara orolig över att jag missuppfattar hennes signaler och saker hon säger, att hon ska behöva "gå på nålar" här hemma.
Min förhoppning är ju att iallafall det här med humöret kommer att plana ut, är det någon med erfarenhet som snälla kan ge mig ett svar? För den här medicinen verkar verkligen fungera kanon för mina problem hittils, och då har jag gått igenom halva fass vid det här laget.
Min initiativlöshet i kombination med depression gör att jag inte har kunnat arbeta på 5 år, och att jag redan efter en vecka känner förhoppningar om att kunna ta mig ut i arbetslivet i någon form så småningom känns ju bra. Och ja, jag har hört om den här s.k honeymoon-effekten så jag är medveten om att just den här optimismen inte kommer att vara för evigt men ändå
mvh