2016-02-29, 21:15
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja. Kanske har John McCain en till valrörelse i sig. Tyvärr tror jag att Bob Dole är för gammal. Gerald Ford är död sedan minst ett decennium.

Vinner inte Rubio Florida så tror jag att President Romney kommer att hoppa in i racet. Så att man får en kompetent mittenrepublikan i strålkastarljuset.
Jag talade ju om presidentvalet 2020... Mycket vatten hinner rinna under broarna tills dess, och även om GOP skulle gå mot en valkatastrof i år, så kommer det att resa sig, och nya politiska ledare kommer att växa fram.
Senast redigerad av Clodius 2016-02-29 kl. 21:24.
Citera
2016-02-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jag talade ju om presidentvalet 2020... Mycket vatten hinner rinna under broarna tills dess, och även om GOP skulle gå mot en valkatastrof i år, så kommer det att resa sig, och nya politiska ledare kommer att växa fram.

Om de på något sätt lyckas få Rubio eller Romney nominerad så vore inte mitt recept att köra på samma grej igen år 2020.
Citera
2016-03-01, 11:25
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Om de på något sätt lyckas få Rubio eller Romney nominerad så vore inte mitt recept att köra på samma grej igen år 2020.
Men scenariot som diskuterades var ju att Trump blir nominerad och detta ledde till en brakförlust för republikanerna, om det i så fall skulle leda till GOP:s undergång. Jag tror ju inte det, utan tvärtom att det skulle bli ett reningsbad, och de värsta tokstollarna skullekomma i skymundan för med sansade mittenbetonade republikaner. Vet väl inte om det skulle leda till en återkomst för Rubio eller Romney... Måste finnas många andra presidentämnen.
Citera
2016-03-01, 11:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Men scenariot som diskuterades var ju att Trump blir nominerad och detta ledde till en brakförlust för republikanerna, om det i så fall skulle leda till GOP:s undergång. Jag tror ju inte det, utan tvärtom att det skulle bli ett reningsbad, och de värsta tokstollarna skullekomma i skymundan för med sansade mittenbetonade republikaner. Vet väl inte om det skulle leda till en återkomst för Rubio eller Romney... Måste finnas många andra presidentämnen.

Det finns nog en hel del sansade republikaner som nu trycks undan tack vare teaparty geupperingen, de liberala republikanerna som jag har hört yttra sig skiljer sig inte allt för mycket från demokraterna förutom på vissa punkter som ekonomi och att traditioner har en central bit.

Den tokhöger som vi ser nu kommer förhoppningsvis att arbeta bort sig själv inom en snar framtid då den inte representerar set amerikanska folkets vilja.
Citera
2016-03-01, 12:41
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det finns nog en hel del sansade republikaner som nu trycks undan tack vare teaparty geupperingen, de liberala republikanerna som jag har hört yttra sig skiljer sig inte allt för mycket från demokraterna förutom på vissa punkter som ekonomi och att traditioner har en central bit.

Den tokhöger som vi ser nu kommer förhoppningsvis att arbeta bort sig själv inom en snar framtid då den inte representerar set amerikanska folkets vilja.
Finns ju dock en teori om att republikanska partiet alltid svängt åt höger efter en genomgången kris.
Citera
2016-03-01, 13:11
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Finns ju dock en teori om att republikanska partiet alltid svängt åt höger efter en genomgången kris.

Regeln om polarisering i dåliga tider är snarare universal.. Just nu känns dock högervindarna starkare än vice versa.
Citera
2016-03-02, 07:55
Medlem
Nu vet jag inte hur korrekt detta är, då SoVjeT nyheterna ligger bakom denna analys. Man menar där att missnöjet är stort, och att republikanerna absolut inte vill se Trump som president, man kommer gå man ur huset för att förhindra detta enligt SVT.

Vet inte hur detta med Trump började, hur kommer det sig att han är republikanernas kandidat, när dom alltså inte vill ha honom??
Senast redigerad av laserthing 2016-03-02 kl. 07:59.
Citera
2016-03-02, 08:15
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:

Det vi bevittnar är en sund motreaktion på det monumentala vanvettet från neo-con som trottat partiet och vridit politiken i anti-amerikansk riktning. Rent generellt så ser vi i västvärlden att liberalerna och vänstern tappar. Så det är verkligen en folklig kraft som mobiliserats och polariseringen kommer successivt att underminera liberalernas makt.
Citera
2016-03-02, 08:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserthing
Nu vet jag inte hur korrekt detta är, då SoVjeT nyheterna ligger bakom denna analys. Man menar där att missnöjet är stort, och att republikanerna absolut inte vill se Trump som president, man kommer gå man ur huset för att förhindra detta enligt SVT.

Vet inte hur detta med Trump började, hur kommer det sig att han är republikanernas kandidat, när dom alltså inte vill ha honom??

Det finns konspirationsteorier om att han är planterad för att splittra det republikanska partiet precis som det finns hypoteser om att han endast gör detta för att stärka sitt namn och råkade träffa rätt trots att han aktivt försöker att skjuta sig själv i foten.
Citera
2016-03-02, 10:01
Avslutad
Trevligt att Cruz vann Alaska.
Citera
2016-03-02, 10:04
Avslutad
Citat:
Det finns konspirationsteorier om att han är planterad för att splittra det republikanska partiet precis som det finns hypoteser om att han endast gör detta för att stärka sitt namn och råkade träffa rätt trots att han aktivt försöker att skjuta sig själv i foten.

Ja det sistnämnda du sa är skrämmande. När han t.om säger att han ska slå ner någon i publiken så bryr sig ändå ingen om hans omdöme.
Citera
2016-03-02, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ja det sistnämnda du sa är skrämmande. När han t.om säger att han ska slå ner någon i publiken så bryr sig ändå ingen om hans omdöme.

Du kan inte jämföra med den politiskt korrekta, hypernervösa ankdammen PK Sverige där folk hoppar högt av en fis. Det är långt mer accepterat med en grov och raljant retorik i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in