Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
3 2 1 sa man att rubio skulle prestera i de första primärvalen men det blev 3 5 2.
Ja jag tror också hans relativa framgång kan ha kommit för sent
Men mer pengar är i alla fall på ingång för Marcos kampanj. Både Bush-pengar och Koch-pengar:
http://mobile.reuters.com/article/idUSMTZSAPEC2LVTX679
Jag vet inte om kampanjpengar spelar så stor roll här. Rubio kommer endast bli nominerad om man till varje pris vill hindra Trump och för att han är ett kompromissalternativ - jag ser inte hur man kan trumma upp ett riktigt entusiastiskt stöd för Rubio om inget oväntat inträffar. Han känns inte karismatisk eller ens sympatisk, ungefär som Hillary.
Vad tror ni om sannolikheten att Cruz trots relativt bra siffror helt sonika hoppar av förresten, till förmån för Rubio? Kan tänka mig att det är många i partiet som vill det..
Nevada är redan i morgon, det är Rubios enda chans att visa momentökning inför super tuesday. Cruz spöar han säkert, men tror Trump tar hem delstaten som symboliserar hans USA.
Om vi bara drar till med någon siffra inför den stora dagen 1 mars som skulle kunna vara ett troligt scenario, stor ökning för Rubio men inte tillräckligt för att nå Trump, säg Rubio 28 % och Trump 31 %, alla övriga under 20 % rätt över supertisdagen, vad tror ni händer då?