2016-03-06, 20:57
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sedan har det kommit en tvivelaktig poll för Michigan där Kasich har störst stöd.

Här är en lista på de polls som gjorts i Michigan sen fyra dar tillbaka:

NBC/WSJ/Marist -- Trump 41, Cruz 22, Kasich 13, Rubio 17 -> Trump +19
CBS News/YouGov -- Trump 39, Cruz 24, Kasich 15, Rubio 16 -> Trump +15
ARG -- Trump 31, Cruz 15, Kasich 33, Rubio 11 -> Kasich +2
Trafalgar Group (R) -- Trump 42, Cruz 20, Kasich 18, Rubio 14 -> Trump +22
FOX 2 Detroit/Mitchell -- Trump 42, Cruz 19, Kasich 14, Rubio 15 -> Trump +23
FOX 2 Detroit/Mitchell -- Trump 39, Cruz 14, Kasich 12, Rubio 19 -> Trump +20
EPIC-MRA -- Trump 29, Cruz 19, Kasich 8, Rubio 18 -> Trump +10
Källa: http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/president/

Så det finns ingen statistisk anledning att bry sig om den poll som så kraftigt avviker från de sex andra.
Citera
2016-03-06, 21:50
Bannlyst
http://time.com/4248965/arnold-schwarzenegger-snapchat-john-kasich/
Citat:
Arnold Schwarzenegger on Sunday officially endorsed Republican candidate John Kasich for president in a short Snapchat video.

Hur viktig är Terminatorn?
Citera
2016-03-07, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag vill bara säga att du har rätt här. Jag har tidigare i tråden påstått att du har fel, och dessutom kallat dig diverse fula saker pga det. Jag ber om ursäkt. Jag hade fel, inte du.

Ursäkten accepterad. Din invändning tog jag inte på allvar.

Om du tänker till lite så borde du inse att Florida är winner-takes-all utan att faktiskt kolla upp. Jeb Bush var guvernör där.
Citera
2016-03-07, 02:29
Medlem
Hur än GOP vrider sig så kommer partiet inte komma ur den stora bajshög man hoppat in i, välförtjänt likaså. Trump har hämtat in miljontals nya anhängare och försvinner han så försvinner dom med honom. Status quo med andra ord, man hamnar i samma utgångsläge som innan med en lägre väljarbas än Demokraterna. Etablissemangets marionett Rubio, krönt det nya hoppet, gjorde fullständigt bort sig när Christie avslöjade honom som den bluff han är. En uppköpt politiker ända ut i fingerspetsarna utan egna åsikter och nu är han borta. Nästa hopp står till Cruz. Nu ska etablissemanget och media ge intrycket av att han är en annan "anti-etablissemang" kandidat för att därigenom försöka ta röster från Trump. Vem ska tro på det när mannen bokstavligen talat ägs av Goldman Sachs? Dessutom är en religiös fanatiker med abortfrågan som högsta prioritet inte presidentmaterial år 2016 och har noll chans mot Clinton vid en presidential election.

Sista utvägen för GOP är att ge bort segern till Demokraterna och Clinton. Jepp, man slänger bort ytterligare fyra år med argumentet att man inte lyckades köpa sin front runner till att sköta globalisternas intresse istället för folkets
Citera
2016-03-07, 07:09
Bannlyst
hur mycket neocons är det kvar i gop egentligen? har googlar runt lite men inte hittat något pålitligt men skulle tänka mig att det fortfarande är mycket..20-30% av alla republikaner iallafall. neocons är färska ändå så är nog en del..kom till på 60-talet.
Citera
2016-03-07, 07:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
Hur än GOP vrider sig så kommer partiet inte komma ur den stora bajshög man hoppat in i, välförtjänt likaså. Trump har hämtat in miljontals nya anhängare och försvinner han så försvinner dom med honom. Status quo med andra ord, man hamnar i samma utgångsläge som innan med en lägre väljarbas än Demokraterna. Etablissemangets marionett Rubio, krönt det nya hoppet, gjorde fullständigt bort sig när Christie avslöjade honom som den bluff han är. En uppköpt politiker ända ut i fingerspetsarna utan egna åsikter och nu är han borta. Nästa hopp står till Cruz. Nu ska etablissemanget och media ge intrycket av att han är en annan "anti-etablissemang" kandidat för att därigenom försöka ta röster från Trump. Vem ska tro på det när mannen bokstavligen talat ägs av Goldman Sachs? Dessutom är en religiös fanatiker med abortfrågan som högsta prioritet inte presidentmaterial år 2016 och har noll chans mot Clinton vid en presidential election.

Sista utvägen för GOP är att ge bort segern till Demokraterna och Clinton. Jepp, man slänger bort ytterligare fyra år med argumentet att man inte lyckades köpa sin front runner till att sköta globalisternas intresse istället för folkets

trump or bust...det är det enda. trump går third party = gop förlorar, dom har inte siffrorna längre eftersom att trump tar med sig alla miljoner han tagit in.. då får vi tre partier och gop imploderar.

trump vs hillary..trump med sitt 3rd party..tror inte han vinner det då..kanske! han han kommer ju dra till sig reagan demokraterna och independents...sen när bernie förlorar så kommer ju hans väljare till stor del gå till trump (om dom inte är helt skadade i huvudet och ändå röstar hillary lol)

uppenbart så är det ju bäst om neoconsen inte nekar trump nomineringen..men alla neocons i gop är ju så totalt ostabila människor så lite oroligt där...känns som att dom är en blandning av far left och far right

asså när man tänker efter...trump har mycket gemensamt med reagan..förutom att trump är mer alpha male och attackerar tillbaks..men annars så ser jag mycket reagan i trump, underbart! älskar trump!
Senast redigerad av M1s4n7hr0p3 2016-03-07 kl. 07:17.
Citera
2016-03-07, 07:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
http://time.com/4248965/arnold-schwarzenegger-snapchat-john-kasich/

Hur viktig är Terminatorn?

varför fan skulle terminator endorsa kasich? suspekt. kanske genuint...han va guvenör i california...arnold har ju för fan tagit över trumps roll i "the apprentice" -trumps show! därför jag tycker det verkar lite konstigt
Citera
2016-03-07, 08:03
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1s4n7hr0p3
varför fan skulle terminator endorsa kasich? suspekt. kanske genuint...han va guvenör i california...arnold har ju för fan tagit över trumps roll i "the apprentice" -trumps show! därför jag tycker det verkar lite konstigt
Det var kul det där för Kasich! Hoppas Arnold lägger lite tid på det där oxå. Han är väl fortfarande rejält förmögen och behöver inte endorsa folk av sådana skäl.

Det var roligt att Kasich till slut hittade en effektiv debattstil där han gick in och kapade de värsta "diskussionerna". Jag tyckte faktiskt att man märkte en viss leda bland TV-ankaren på de andra tre pajasarna efter debatten.

Nån som vet nåt om hur nöjda folk var med Arnold när han slutade som guvernör?
Citera
2016-03-07, 08:27
Medlem
Savoys avatar
För mig är det ofattbart att inte Kasich har högre siffror, han borde ligga högst eller näst högst och vara den som kör tvåmansrace med Trump. Men det är något med amerikaner och "entertainment or death"...

Nu har Rubio, iofs som väntat då han saknade konkurrens där, tagit hem Puerto Rico och Kasich fått en boost av gamle Arnold. Rätt öppet spelfält med andra ord, tror alla fyra kommer vara väldigt taggade närmaste veckan och i synnerhet 15 mars såklart. Blir mycket intressant att se hur det går för Rubio och Kasich och se om någon eller båda hoppar av nästa vecka.
Citera
2016-03-07, 10:10
Medlem
Citat:

Arnold tror på fullt allvar att Kasish skulle vara mest valbar.

Som Gerald Ford sade, "the votes are in the middle of the road".
Citera
2016-03-07, 10:17
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Trump dissade honom vid något tillfälle, klagade på att han inte var en bra guvernör, att han inte gjorde Trump några tjänster som Trump bad honom om, något i den stilen vill jag minnas (från någon intervju jag inte minns vilken, tror det var på Howard Stern Show). Kanske därför som Arnold hejar på Kasich nu.

Det intressanta är att Arnold gick till val med ungefär samma tema som Trump: jag är rik, jag kan därför inte bli köpt. Problemet för Arnold är att Kaliforniens ekonomiska problem beror på demografiska orsaker, så det spelar inte så stor roll hur bra och okorrumperbar politiker man faktiskt är. Arnold slösade sin tid som guvernör.
Citera
2016-03-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Trump dissade honom vid något tillfälle, klagade på att han inte var en bra guvernör, att han inte gjorde Trump några tjänster som Trump bad honom om, något i den stilen vill jag minnas (från någon intervju jag inte minns vilken, tror det var på Howard Stern Show). Kanske därför som Arnold hejar på Kasich nu.

Nej. Se ovan. Arnold lärde sig inte ens något av sina egna vinster i guvernörsvalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in