Citat:
Ursprungligen postat av
Gosif
Vad säger ni som tror att två passagerarplan fick tvillingtornen att rasa när jag konstaterar att det är omöjligt genom Newtons 3:e lag? Ni som inte vet vad det
är..
Då säger jag att du för det första kastar fram ett gravt felaktigt påstående....
Det har nämligen aldrig påståtts i de officiella förklaringarna att tornens kollaps endast berodde på flygplanen, utan att det utlöstes av en kombination av de mycket allvarliga skadorna som planen åsamkade tornen samt de efterföljande stora och allvarliga bränderna.
Utöver det så anser jag att du tror du har koll på Newtons 3:e lag, men missar grovt antingen på den och/eller andra faktorer och kända fakta, som gör att du drar felaktiga slutsatser.
En annan sak är ju att det finns många tusen andra ingenjörer forskare hållfasthetskunniga etc etc som kan den 3:e lagen som ett rinnande vatten, och som räknat på de fakta och faktorer som är kända i 9/11 och som inte har det minsta att anmärka på det som hände, och inte heller ser minsta tecken på att det skulle ha varit nåt skumt med kollapserna.
Nu är det alltså dags att ta samma tugg ännu en runda, fast samma påståenden från de konspirationstroende har varit uppe i tråden, och grundligt motbevisats, massor av gånger redan förut...