2016-02-27, 00:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Ditt trams och din okunskap får du själv stå för - det vet du om.

Bin Laden lögnen sänker USA:s trovärdighet såvitt det är möjligt att ytterligare sänka den.

Några bra bevis för att 19 muhammeds och en ali baba från the Tora Bora area skulle ha legat bakom 9/11 finns inte. Trots detta fattas minst sagt ödesdigra beslut världen över (baserade på motsatsen).

Vidare är det tänkt att man skall tro på historierna vad gäller WTC och 7 WTC (vilken inte ens träffades av ett plan), hålet i Pentagon - vilken sägs komma från ett kraschat flygplan och högen skräp - vilken också sägs komma från ett kraschat flygplan.

Så håller det på. Och så är vissa så fräcka att de hävdar att man bevisa att USA ljuger...

Och där kom rasismen och okunskapen om arabvärlden som vanligt som ett brev på posten - sandnegrer i grottor höhö..

Vad vill du har för bevis för att bli nöjd? Det är ju knappast möjligt att skicka tillbaks dig i tiden, så om du ska fortsätta ignorera dokumenterade fakta och vanlig logik så kan vi antagligen ge upp om dig - men, som vanligt ger jag dig ännu en chans och ber istället om det enda logiska - nämligen att du presenterar åtminstone en skärva av bevis för det du påstår. Det är inte ens speciellt bråttom, jag menar - ni har ju haft 15 år på er utan att få fram något än, men jag ber dig ändå att avvakta med fortsatt trams tills du faktiskt har några vettiga belägg - jag tror inte jag orkar med 15 år av idioti till..

En enkel fråga för att kolla om du har ens en susning - hur många hus föll runt ground zero på 9-11? Och hur många hus totalförstördes runt ground zero till följd av 9-11?
Citera
2016-02-27, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
citat ifrån https://www.fbi.gov/news/stories/2011/may/binladen_050211

"Intelligence agencies quickly learned that the 9/11 attacks were carried out by bin Laden’s terrorist organization, and in October 2001, his name was added to the U.S. Department of State’s Most Wanted Terrorists List."

Men han var i första hand efterlyst pga bombningarna i Afrika.

Inga bevis mot Bin Laden md andra ord. Om de verkligen hade haft några bevis mot honom hade han varit efterlyst för just 9/11.
Citera
2016-02-27, 09:01
Medlem
Citat:
Ja, det är default order. Ungefär lika intressant som att de hade G-dräkt och flyghjälm på sig.

"Default order" säger du. Du verkar inte förstå riktigt. Tvärtemot vad du säger är det mycket intressant att uttryckliga order ges om att vara passiva just när man borde agera fortast möjligt.
Citera
2016-02-27, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och där kom rasismen och okunskapen om arabvärlden som vanligt som ett brev på posten - sandnegrer i grottor höhö..

Jag skriver vad jag vill. Det är inte förbjudet attt driva med mainstreammedias sätt att felaktigt porträttera syndabockarna. Det är snarare mainstreammedia som står för rasism och okunskap då de ljuger om händelser likt 9/11, varpå exempelvis muslimer världen över skuldbeläggs och ges egenskaper per automatik p.g.a. sådant som namn, utseende och ursprung.

Varför använder du själv ordet "sandnegrer" förresten?

[quote=SnakePlisssken|56479028]
Vad vill du har för bevis för att bli nöjd? Det är ju knappast möjligt att skicka tillbaks dig i tiden, så om du ska fortsätta ignorera dokumenterade fakta och vanlig logik så kan vi antagligen ge upp om dig - men, som vanligt ger jag dig ännu en chans och ber istället om det enda logiska - nämligen att du presenterar åtminstone en skärva av bevis för det du påstår. Det är inte ens speciellt bråttom, jag menar - ni har ju haft 15 år på er utan att få fram något än, men jag ber dig ändå att avvakta med fortsatt trams tills du faktiskt har några vettiga belägg - jag tror inte jag orkar med 15 år av idioti till../QUOTE]

Jag undrar vilka bevis som egentligen finns vilket kan bekäfta den officiella versionen - och skuldbeläggandet av Bin Laden och de 19 syndabockarna?

Jag ifrågasätter den officiella (konspirations)teorin just för att den inte hänger samman. Den är helt enkelt ologisk.

Förstår inte varför du måste kalla det andra skriver för trams när det finns så många uppenbara frågetecken i det här fallet. Vidare, om du inte orkar så behöver du inte skriva typ ytterligare 9859 st inlägg i frågan.
Senast redigerad av Julma-O 2016-02-27 kl. 10:19.
Citera
2016-02-27, 11:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag skriver vad jag vill. Det är inte förbjudet attt driva med mainstreammedias sätt att felaktigt porträttera syndabockarna..

Det har jag aldrig påstått heller, men det är bra om man kan visa att MSM faktiskt har fel om man tänker påstå det. Och tråden handlar om 9-11, inte om MSM. Så vad är det du ifrågasätter?
Citera
2016-02-27, 14:03
Medlem
Citat:
Inga bevis mot Bin Laden md andra ord. Om de verkligen hade haft några bevis mot honom hade han varit efterlyst för just 9/11.

Troligen, men de säger att det är hans terror-nät Al-Qeuda som ligger bakom. Inte han personligen.

Citat:
"Default order" säger du. Du verkar inte förstå riktigt. Tvärtemot vad du säger är det mycket intressant att uttryckliga order ges om att vara passiva just när man borde agera fortast möjligt.

Lätt att vara efterklok. Jag undrar fortfarande varför det är intressant i detta fall, när det inte är intressant i 99 fall före?

Citat:
Jag undrar vilka bevis som egentligen finns vilket kan bekäfta den officiella versionen - och skuldbeläggandet av Bin Laden och de 19 syndabockarna?

Det är först i samband med en rättegång bevisen presenteras. Men eftersom alla de där 20 är döda så kommer det inte bli någon rättegång. Mao så kommer inte bevisen visas.

Citat:
Jag ifrågasätter den officiella (konspirations)teorin just för att den inte hänger samman. Den är helt enkelt ologisk.

Jo tack, det har ifrågasags i 15 år nu. Du har inte lust att säga vad som är fel och bevisa det?
Citera
2016-02-27, 15:18
Medlem
Citat:
Troligen, men de säger att det är hans terror-nät Al-Qeuda som ligger bakom. Inte han personligen.

Al-Qeuda är inte bin ladens terrornätverk, det är USAs. Tänk på att Al-Qeuda kallas för "moderata rebeller" i syrien och stöds där av USA. De har exempelvis fått militär träning och utrustning
Citera
2016-02-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Al-Qeuda är inte bin ladens terrornätverk, det är USAs. Tänk på att Al-Qeuda kallas för "moderata rebeller" i syrien och stöds där av USA. De har exempelvis fått militär träning och utrustning
Visa mig ett enda belägg för att USA kontrollerar Al Qaida, att USA stödjer Al Qaida eller att Al Qaida-grupper kallas "moderata rebeller".

Annars får du ta och sluta ljuga.
Citera
2016-02-28, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cumbersnatch
Visa mig ett enda belägg för att USA kontrollerar Al Qaida, att USA stödjer Al Qaida eller att Al Qaida-grupper kallas "moderata rebeller".

Annars får du ta och sluta ljuga.

Syrien är iofs OT men
Hur påläst är du om kriget i Syrien? Vad tror du det är för några som krigar mot betalning (runt fyra gånger mer betalt jämfört med genomsnittslön och bra förmåner för resten av familjen)
http://edition.cnn.com/2012/08/01/us/syria-rebels-us-aid/
Citera
2016-02-28, 14:42
Medlem
Citat:
Syrien är iofs OT men
Hur påläst är du om kriget i Syrien? Vad tror du det är för några som krigar mot betalning (runt fyra gånger mer betalt jämfört med genomsnittslön och bra förmåner för resten av familjen)
http://edition.cnn.com/2012/08/01/us/syria-rebels-us-aid/
Och ingenstans i din artikel stod det någonting att läsa om Al Qaida.

Detta var dina påståenden:
  • Al Qaida är USA:s terrornätverk
  • Al Qaida kallas för "moderata rebeller"
  • Al Qaida stöds av USA med exempelvis träning och utrustning

Som till synes baseras på absolut ingenting.

Intressant för övrigt att notera att Al Qaida gått från att vara "påhittat" till att bli "USA:s redskap" sen de började attackera USA-hatarnas favorit-skurkstater.
Citera
2016-02-28, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cumbersnatch
Och ingenstans i din artikel stod det någonting att läsa om Al Qaida.

Detta var dina påståenden:
  • Al Qaida är USA:s terrornätverk
  • Al Qaida kallas för "moderata rebeller"
  • Al Qaida stöds av USA med exempelvis träning och utrustning

Som till synes baseras på absolut ingenting.

Intressant för övrigt att notera att Al Qaida gått från att vara "påhittat" till att bli "USA:s redskap" sen de började attackera USA-hatarnas favorit-skurkstater.

Givetvis går man inte ut och säger specifikt att man stödjer organisationen vid namn. De får finare namn som "moderata rebeller" mot en hemsk Assad vars stöd hos folket är långt mycket högre än exempelvis USAs president.

Använder man däremot hjärnan och följer pengarna så kan man dels räkna ut att det aldrig regnat vapen från himmelen. Vapen kostar och någon måste leverera. Moderata rebeller (Al Qaida) i Syrien har haft mycket hög kvalitet på sina vapen och tjänat bra med pengar för att strida.

I början påstod USA att det inte gick att slå ut terrornätverken, att man skulle kriga där i 30 år. Lite som man gör i Afghanistan. Sedan kom ryssarna, de har haft en liten styrka som bombat sönder transportvägarna mellan turkiet och syrien (turkiet används som smuggelland), när de sista transportvägen mellan aleppo och turkiet slogs ut var det bara en tidsfråga till korthuset för de moderata rebellerna skulle falla ihop. Då kom givetvis USA till förhandlingsbordet för att rädda vad som räddas kan. De vill ha bort Assad och därför stödjer man terrornätverken
Citera
2016-02-28, 15:06
Medlem
Citat:
Givetvis går man inte ut och säger specifikt att man stödjer organisationen vid namn. De får finare namn som "moderata rebeller" mot en hemsk Assad vars stöd hos folket är långt mycket högre än exempelvis USAs president.
Jo, det finns visst namn på de grupper som fått amerikanskt stöd.

Hazzm-röreslen, Trettonde divisionen, Första Kustdivisionen, SRF, Yarmoukarmén, Liwa Fursan al-Haqq, 101:a divisionen osv...

Citat:
Använder man däremot hjärnan och följer pengarna så kan man dels räkna ut att det aldrig regnat vapen från himmelen. Vapen kostar och någon måste leverera. Moderata rebeller (Al Qaida) i Syrien har haft mycket hög kvalitet på sina vapen och tjänat bra med pengar för att strida.
Följer pengarna? Vart då? Hur gjorde du när du "följde pengarna"? Jag verkar inte ha din hjärna så du får hjälpa mig lite.

CIA försöker såklart hålla koll på vilka som får och använder amerikanska vapen. Därför som grupperna som använder exempelvis TOW-missiler har som krav att de måste filma varje avfyrat skott, samt spara "hylsan" som blir kvar.

På så sätt kan CIA förstå hur mycket som hamnar i fel händer av det de ursprungligen levererat.

Citat:
I början påstod USA att det inte gick att slå ut terrornätverken, att man skulle kriga där i 30 år. Lite som man gör i Afghanistan. Sedan kom ryssarna, de har haft en liten styrka som bombat sönder transportvägarna mellan turkiet och syrien (turkiet används som smuggelland), när de sista transportvägen mellan aleppo och turkiet slogs ut var det bara en tidsfråga till korthuset för de moderata rebellerna skulle falla ihop. Då kom givetvis USA till förhandlingsbordet för att rädda vad som räddas kan. De vill ha bort Assad och därför stödjer man terrornätverken
Du argumenterar efter förutsättningen att alla grupper är Al Qaida, det var lite det jag ville att du skulle bevisa när du skrev att "moderata rebeller" = Al Qaida (alltså Al Nusra).

PS. Glöm inte att visa belägg för ditt fantastiska påstående att Al Qaida styrs av USA, det är också det som är mest on topic för diskussionen i den här tråden.
Senast redigerad av Cumbersnatch 2016-02-28 kl. 15:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in