2016-02-23, 11:34
Medlem
Skatteskolks avatar
Vad skulle kunna höja kramptröskeln utan att de positiva effekterna med lugn, mer energi och bättre koncentration avtar? Skulle inte vilja ha något som mirtazapin som garanterar viktuppgång.

Är fortfarande lite dåsig efter att ha tagit halv dosering av Ritalin men känner inte samma tryck i ögonen. Spänner lite. Typ som de är trötta.

Funderar på att återgå till det jag hade. För det här blev inte heller det helt perfekt men det finns så många faktorer i det här som påverkar. T.ex. stressen och bristen på vila. Tar det lugnt idag och försöker beta vad jag kan som släpar lite.
Citera
2016-02-23, 13:04
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Vad skulle kunna höja kramptröskeln utan att de positiva effekterna med lugn, mer energi och bättre koncentration avtar? Skulle inte vilja ha något som mirtazapin som garanterar viktuppgång.

Är fortfarande lite dåsig efter att ha tagit halv dosering av Ritalin men känner inte samma tryck i ögonen. Spänner lite. Typ som de är trötta.

Funderar på att återgå till det jag hade. För det här blev inte heller det helt perfekt men det finns så många faktorer i det här som påverkar. T.ex. stressen och bristen på vila. Tar det lugnt idag och försöker beta vad jag kan som släpar lite.

Gör ett tillägg. Tog pillerna imorse vid 07:30-tiden och nu snurrar huvudet som om jag sitter i en livflotte i storm. Det bara kom pang samt trycket i ögonen. Klassisk AT? Inte känt av den förr. Är det just själva utfasningen som ger det bekymmersamt? Vad händer om jag trappar ner ett steg till imorgon? Ökar risken då för kramper?

Rådgivningen är fullbokad för dagen så jag blir uppringd först imorgon.
Citera
2016-02-23, 13:59
Medlem
Citat:
Min läkare sa att jag kommer sova bättre på 300 mg jämfört med 150 mg. Han hade rätt. Tala med din läkare och fråga om du kan höja på prov. Läst många här som gjort det utan större bekymmer.

CS står för centralstimulerande.

Det vore ju riktigt bra om jag kan få börja sova. För som det är just nu så är det nästan så att jag blir som piggast på kvällen och kan inte alls sova. Jag ska äta 150 mg 4 veckor och sen öka på till 300 mg. Går ju att minska direkt om det blir för tokigt

Att inte få sova är jobbigt och gillar inte att ta mina insomningstabletter pga andra tabletter hahaha.
Citera
2016-02-23, 14:06
Medlem
Någon som vet om man kan äta kortisontabletter samtidigt som man äter Voxra...vet att vissa medeciner inte går ihop med Voxran och jag glömde fråga min läkare om det nu idag då jag fick att jag ska börja med kortison. Och min läkare tänker inte alltid på vilka andra medeciner jag äter

O sen vete tusan om jag vill äta kortison,går ju upp i vikt direkt av dom. I och för sig bara 10 dagar men i alla fall. Livrädd öka i vikt. Och med kortison samlar jag verkligen på mig vätska. Men vore skönt få minska min smärta jag har. Lever med artrit. Reumatiskt med inflammationer.
Citera
2016-02-23, 14:40
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dollydorisen
Någon som vet om man kan äta kortisontabletter samtidigt som man äter Voxra...vet att vissa medeciner inte går ihop med Voxran och jag glömde fråga min läkare om det nu idag då jag fick att jag ska börja med kortison. Och min läkare tänker inte alltid på vilka andra medeciner jag äter

O sen vete tusan om jag vill äta kortison,går ju upp i vikt direkt av dom. I och för sig bara 10 dagar men i alla fall. Livrädd öka i vikt. Och med kortison samlar jag verkligen på mig vätska. Men vore skönt få minska min smärta jag har. Lever med artrit. Reumatiskt med inflammationer.

Kolla på kortisonprepartets sida på FASS samt amerikanska motsvarigheten och se om det nämns någon interaktion där.

På FASS står det inget om kortisonpreparat när det gäller Voxra men det står väldigt mycket annat.
Citera
2016-02-23, 23:14
Medlem
Citat:
Kolla på kortisonprepartets sida på FASS samt amerikanska motsvarigheten och se om det nämns någon interaktion där.

På FASS står det inget om kortisonpreparat när det gäller Voxra men det står väldigt mycket annat.

Tack för ditt svar. Ska läsa på amerikanska sidor. Dom nämner jätte mkt där jämfört med vad fass tar upp.
Citera
2016-02-24, 00:08
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dollydorisen
Tack för ditt svar. Ska läsa på amerikanska sidor. Dom nämner jätte mkt där jämfört med vad fass tar upp.

Jag gillade drugs.com då den lista läkemedel med kända interaktioner och lite vad den ställer till med. Det får man leta efter på annat håll än FASS. Tipset om det läste jag här. Så den personen förtjänar tacket.

Tyckte jag såg en läkemedelsinteraktion med prednisolon. Nackdelen med amerikanska sidan är de amerikanska namnen men verksamma substansen har en snarlikt namn. Man kan t.ex. googla, söka på Wikipedia och översätta.

Gillar att kaffe indirekt står med då koffein är listat som så klart finns peroralt.
Citera
2016-02-26, 15:32
Medlem
Har precis börjat käka Voxra, inne på första dagen.
Frågade i samband med uthämtning av tabletterna om Voxra kan ställa till det något om man skall ta midazolam. Ställde denna fråga då min tandläkare rek. att ge mig midazolam vid ett ingrepp. Enligt den som jag hämtade ut medicinerna från säger att de inte skall krocka på något vis.

Berättade således för tandläkarn vilka mediciner jag äter. Han skulle sätta sig in i det och återkomma.
Idag återkom han. Han säger att de ämnen som finns i voxra kan ställa till det med midazolam.

Turen är väl att jag inte har bokat någon tid ännu hos tandläkaren. Så jag har ju tid på mig att trappa ner/sluta med något i god tid om det skulle behövas.

Någon inbiten rackare som kan säga om tandläkarens påstående är rätt eller fel i detta fall?
Frågor som att kontakta läkare undanbedes tills vidare. Har ingen möjlighet att komma i kontakt med min läkare innan Onsdag nästa vecka.
Senast redigerad av textas 2016-02-26 kl. 15:36.
Citera
2016-02-28, 21:57
Medlem
Fushigidanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av textas
Har precis börjat käka Voxra, inne på första dagen.
Frågade i samband med uthämtning av tabletterna om Voxra kan ställa till det något om man skall ta midazolam. Ställde denna fråga då min tandläkare rek. att ge mig midazolam vid ett ingrepp. Enligt den som jag hämtade ut medicinerna från säger att de inte skall krocka på något vis.

Berättade således för tandläkarn vilka mediciner jag äter. Han skulle sätta sig in i det och återkomma.
Idag återkom han. Han säger att de ämnen som finns i voxra kan ställa till det med midazolam.

Turen är väl att jag inte har bokat någon tid ännu hos tandläkaren. Så jag har ju tid på mig att trappa ner/sluta med något i god tid om det skulle behövas.

Någon inbiten rackare som kan säga om tandläkarens påstående är rätt eller fel i detta fall?
Frågor som att kontakta läkare undanbedes tills vidare. Har ingen möjlighet att komma i kontakt med min läkare innan Onsdag nästa vecka.

Enligt Sfinx Interaktionslista på janusinfo.se står det att interaktioner inte förekommer mellan dessa preparat. Janusinfo interaktionslista är det verktyg som läkare och sjuksköterskor använder sig av för att se om läkemedelskombinationer passar eller ej.
Citera
2016-02-28, 22:02
Medlem
Fushigidanes avatar
Gick på voxra efter en mental krasch i samband med att farsan fick cancer och gick bort och blev tvungen att ta studieuppehåll och inte pallade att jobba för några år sedan. Började med Fluoxetin och, som jag sett att fler här berättat, gjorde det mig bara mer avtrubbad och tillbakadragen.

Med voxra ökade energin och livslusten. En bonus var att ämnesomsättningen ökade så jag gick ner i vikt. Jobbigt var dock att min libido ökade avsevärt så samlivet blev ytterst sporadiskt med hög frekvens. Jag har nog voxran att tacka för klamydian jag drog åt mig.

Efter 2 år trappade jag ut voxran och nu mår jag prima =)
Citera
2016-02-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fushigidane
Enligt Sfinx Interaktionslista på janusinfo.se står det att interaktioner inte förekommer mellan dessa preparat. Janusinfo interaktionslista är det verktyg som läkare och sjuksköterskor använder sig av för att se om läkemedelskombinationer passar eller ej.

Tack för feedback!
Undrar såhär i efterhand om min tandläkare kanske råkade syfta på andra piller som jag har fått utskrivna men ännu ej påbörjat att ta, som jag också informerade om.

Har även Zolpediem STADA 10mg (ej påbörjad i dagsläget).
Citera
2016-02-29, 14:16
Medlem
Fushigidanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av textas
Tack för feedback!
Undrar såhär i efterhand om min tandläkare kanske råkade syfta på andra piller som jag har fått utskrivna men ännu ej påbörjat att ta, som jag också informerade om.

Har även Zolpediem STADA 10mg (ej påbörjad i dagsläget).

Möjligt =)

Zolpidem och Midazolam krockar inte heller med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in