Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Väldigt sant. 2-3 veckor blev det.
Är ju problematiskt när man redan mår dåligt att då tvingas må ännu sämre.
Men 2 veckor utan någon riktig sömn är nog mer än de flesta klarar.
Det är dessvärre detsamma för många sorters behandlingar, även av andra medicinska problem än psykiatriska.
Tänk bara på dom som har HIV eller Cancer - deras behandlingar får väldigt ofta dom att må ännu sämre i början, men alternativet är helt enkelt att dö, så då är det bättre att lida ännu mer i början, för att sedan bli frälst ifrån döden.
Detsamma gäller självfallet psykiatriska problem.
Jag håller dock med om att sömnproblemen man kan få av antidepp kan vara riktigt jobbiga - kräv att få någon sorts sömngivande medel om du ger Voxra ett försök igen - det borde din läkare faktiskt skriva ut, för insomnia är trots allt en genuin sjukdom det med, och det kan han inte bortse ifrån.
En klassiker är att du kombinerar med Valdoxan eller Mirtazapin på Voxran, och tar dessa på kvällen för att få sömn. Finns även en del som tyder på att dessa är synergistiska med Voxra så kan ju funka ännu bättre då.
Citat:
Ursprungligen postat av
aisling
Du ser!

Det var just så att jag kunde se att det var inte lika tungt längre. Jag gick inte upp till 300 utan stannade på 150, provade men gick tillbaka. Jag fick mycket störningar med mensen och väldigt ont i bröstkörtlar och ont i brösten av dem. Vilket man kan läsa på amerikanska sidor inte är helt ovanligt.
Slutade från en dag till en annan när jag fick cs istället och då försvann även biverkningarna jag haft.
Intressant. Oväntade biverkningar för mig, inget som jag kunnat notera bland andra DRI-baserade medel.
Kan det månne bero på dom kolinerga effekterna som Voxra har? Det skiljer den ju från andra medel som SSRI-er med svag DRI-effekt (Sertralin, etc), eller SNdRI-er som Venlafaxin, eller mer klassiska DRI-er som Metylfenidat och kokain.
Finns det någon sorts koppling mellan det kolinerga (eller nikotinerga om man så vill) systemet och det hormonella?