Citat:
Ursprungligen postat av
LeifD2
Jaha ja. Det var det som behövdes, tydligen. Ryssarna går in och hjälper Assad så syriens armé börjar få välbehövlig framgång och slå ned Al-Nusra och ISIS i skorna. Det passar förståss USA/Turkiet/Saudi dåligt. Nu skiter man i alld. Assad skall bort. In med marktrupper.
Detta kommer att bli rena slakten, och Syrien ett nytt Lybien om det får fortsätta. Iran nästa.
Dom har panik och vet inte vad dom ska ta sig till. Det är ett sant och sällsynt nöje att se två stater som förtjänar det så mycket få lida och svettas. Den dagen hela Turkiet och Saudi kastas in i inbördeskrig och statsimplosion så ska jag sätta mig ner med en flaska champagne och le en lång stund.
Men jag äter upp min hatt om Turkiet och Saudi faktiskt kör rakt in med konventionella medel för att upprätta någon slags Islamiska Staten Buffert.
- Obama är för feg i grund och botten, och med valåret kommande är han en lame duck, han kommer inte backa upp dom.
- NATO är splittrat och många är arga på Turkarna, kommer Berlin och Washington bytas mot offensiva turkiska marktrupper i ett kärnvapenkrig? Knappast.
- Saudi klarar inte ens av Yemen. Deras arme är groteskt dysfunktionell, mellan stridshärdade Iran/Hezbollah/SAA trupper, ryskt flygvapen skulle det bli en slakt.
Läs mer här om Saudis problem:
Why Arabs Lose Wars - Middle East Quarterly - December 1999
http://www.meforum.org/441/why-arabs-lose-wars
- Det är bara en tidsfråga innan ett nytt terrordåd inträffar i Ryssland och i Europa / USA, stödet för Turkiet kommer inte exakt att sprudla efter det.
- Nu drar flyktingsäsongen igång igen, den här gången vet alla att det sker med Erdogans goda minne.
Alla odds är mot Saudi/Turkiet nu. Hoppas vi får se dom ramla omkull med byxorna runt knäna och arslet fullt med skit