Citat:
Det har du rätt i. Att höra några okända prata från vissa flygplan säger inte särskilt mycket.
Citat:
Du kan notera precis vad fan du vill - eller så kan du titta 3 inlägg ovanför ditt - när jag svarade på frågan... Men ok, vi tar det igen. För det första måste du visa att de har ljugit - vilket du intelyckats med (även om jag själv inte tvivlar på att de säkert skarvat en del angående binLaden..) och sen måste du framförallt visa vad detta skulle förändra i sakfrågan som diskuteras.. Att ljuga om tidigare samröre med BinLaden behöver inte på något sätt innebära att han skulle vara oskyldig. Att Benazir Bhutto satt och babblade i en intervju på AlJazeera behöver inte heller betyda att hon inte ljög / inte visste vad hon pratade om / var felinformerat eller helt enkelt hade fel - och, som jag sagt redan tidigare - även om hon hade rätt - so what? På vilket sätt skulle det ha förändrat vad BinLaden gjorde tidigare?
Om du läser på lite om BinLaden och hans liv, hur han t.ex vände sig från/mot USA och åren före 9-11 utfärdade flera fatvor mot USA så kommer du ha lättare att förstå vad det var som hände, varför just BinLaden blev misstänkt osv...
För övrigt är det jävla märkligt att 'troende' verkar ha fått för sig att de kan bevisa en konspiration genom att kräva att skeptiker ska svara på ett oändligt antal meningslösa frågor istället för att helt enkelt presentera bevis för det ni tror på...
Om du läser på lite om BinLaden och hans liv, hur han t.ex vände sig från/mot USA och åren före 9-11 utfärdade flera fatvor mot USA så kommer du ha lättare att förstå vad det var som hände, varför just BinLaden blev misstänkt osv...
För övrigt är det jävla märkligt att 'troende' verkar ha fått för sig att de kan bevisa en konspiration genom att kräva att skeptiker ska svara på ett oändligt antal meningslösa frågor istället för att helt enkelt presentera bevis för det ni tror på...
Det finns inga egentliga bevis mot Bin Laden, bara "framing". Att han ogillade USA är absolut inte samma sak som att han skulle ha legat bakom dådet. Dock är han den perfekta syndabocken. Detta utnyttjas av vissa aktörer varpå Bin Laden som 'bad guy' planteras in i okritiska människors hjärnor med hjälp av mainstreammedia.
Du är förresten inte speciellt skeptisk, snarare verkar du lita på s.k. auktoriteter i allt för hög grad.