Citat:
Tråkigt att du hela tiden måste landa i personangrepp och förolämpningar, men det går väl hand i hand med din förmåga att författa text i allmänhet antar jag.
Att läsa och diskutera frågor på diskussionsforum är underhållning och avkoppling för mig, vilket det inte är att hålla på att gräva runt efter sätt att spara några korvöre på rabatter och bonusar i vardagen. Sånt finner jag katastrofalt tråkigt och därför ska det till mer än någon procents skillnad om jag ska anstränga mig. Så enkelt var det.
Citat:
När min ekonomi var mer normalfattig brukade jag tänka som du, vad är en procent hit eller dit...
Nu använder jag mitt kreditkort för alla utlägg som inte kommer på e-faktura, det brukar vara runt 25-30K i månaden. Det blir cirka 3300 kronor i reda pengar om året. Det kan man köpa mycket skithuspapper för.
Nu använder jag mitt kreditkort för alla utlägg som inte kommer på e-faktura, det brukar vara runt 25-30K i månaden. Det blir cirka 3300 kronor i reda pengar om året. Det kan man köpa mycket skithuspapper för.
Jag handlar inte för så stora summor som dig så därför skulle min återbäring bli mindre, men min poäng med skithuspapperet var mer att, det finns ju naturligtvis massvis med sätt man kan skära ner sina utgifter och spara 1% här, 0,5% där osv i vardagen men ingen vettig människa har lyckats pricka in dem alla, vilket inte betyder att de är efterblivna. Jag kanske gör något helt annat med min ekonomi som sparar in en procent som du betalar istället (som t.ex i de månatliga utgifterna, låter det som). Därför menar jag att det känns onödigt att hacka ner på dem som inte sparar in på just DENNA procent som varandes något slags idioter, som TS gjorde.
Lite som det klassiska talesättet, rörmokaren skulle aldrig gå hemifrån utan att stänga av vattnet, och brandmannen skulle aldrig sakna brandvarnare i huset. Men brandmannen stänger aldrig av vattnet och rörmokaren saknar brandvarnare
Alla mina fastigheter och fordon är betalda, jag har inga lån överhuvudtaget men när jag var mer normalfattig som dig så kanske jag också skulle ha tänkt sådär...