Citat:
Ursprungligen postat av
Buhll
Alltid undrat, varför i helvete använder folk enbart debit kort som de fått av bankerna ? Är det brist på kunskap eller är man bara riktigt dum ?
Jag använder det bara för att slippa hantera kontanter, så jag antar att jag bara är riktigt jävla dum då. Men så dum så att jag skulle få för mig att sätta ett mellanslag mellan sista ordet i en mening och ett frågetecken blir jag lyckligtvis aldrig
Citat:
Ursprungligen postat av
Buhll
Ett debit kort kostar idag 250-300kr och man får inget från det. Ingen bonus/cashback, inga försäkringar eller rabatter och erbjudanden.
Om det är något jag verkligen hatar så är det rabatter, erbjudanden, kuponger och skit, ytterst sällan man faktiskt erbjuds något sådant som man faktiskt har praktisk nytta av. Vad är det för typ av "bonusar" du pratar om som du anser att det vore värt att byta kort för?
Citat:
Ursprungligen postat av
Buhll
Och sedan om man blir skimmad så får man ligga ute med pengarna tills utredningen är klar.
Har aldrig någonsin så mycket pengar på transaktions/kort-kontot att det skulle innebära någon större kris om de försvann, så ställt mot den försvinnande lilla risken att det ens händer så är det ett icke-problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Buhll
Så ni som enbart använder ert debit kort som ni fått av era banker, varför gör ni det och inte använder kreditkort eller AmEx/Eurocard?
Den enkla anledningen är helt enkelt en brist på tydliga anledningar till varför jag skulle lägga tid och energi på att byta till något annat när jag har något som fungerar. Tid är pengar
Lustigt nog lyckades du inte få fram några övertygande sådana anledningar i ditt inlägg heller. Hade varit trevligt att få höra några.