2016-02-25, 17:41
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Alla får 1% internering, alla får 20 öre billigare bensin, alla får 1,6% ränta på insatta pengar på kortet, det är omöjligt att inte tjäna på det, speciellt med tanke på att korten har noll kronor i årsavgifter.

Enda sättet att förlora är om du inte betalar din räkning, men betalar man inte sina räkningar så kommer du att bestraffas för detta, övertrasserar du ditt vanliga konto så bestraffas du för detta.
Så om man bara är en helt normalt skötsam person så kan man inte förlora pengar på detta.

Men kommer inte diskutera detta mera, att behöva sitta och förklara för folk hur de kan spara pengar och sedan få käft tillbaka är ju bara för otroligt för att vara sant

Nästa gång du köper en dyrare pryl så tänk då på bajsboo som fått den 1% billigare än dig

Din ignorans inför det faktum att olika människor har olika infallsvinklar på saker och ting är enligt min åsikt än mer otrolig.

Jag säljer inte mitt köpmönster för futtiga 1%, där har du en infallsvinkel som du uppenbarligen inte har ägnat en enda sekunds tanke. Just saying.
Citera
2016-02-25, 17:46
Medlem
För det är enklare och skönare med kort, 300-400kr per år är väl inget att bry sig om? Mitt Platinum kort kostar 2400kr per år men fortfarande inget som jag tänker eller bryr mig om.
Citera
2016-02-25, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Din ignorans inför det faktum att olika människor har olika infallsvinklar på saker och ting är enligt min åsikt än mer otrolig.

Jag säljer inte mitt köpmönster för futtiga 1%, där har du en infallsvinkel som du uppenbarligen inte har ägnat en enda sekunds tanke. Just saying.

Hur är ditt "köpmönster" då?

Självklart har jag lagt tusentals sekunders tanke eftersom jag inte från början hade kreditkort för att sedan gå över till kreditkort.

Din ignorans är häpnadsväckande, då du tror att man bara en dag plötsligt har ett kreditkort i fickan utan att ha gjort ett genomtänkt och aktivt val för att få detta kreditkort.
Citera
2016-02-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
För det är enklare och skönare med kort, 300-400kr per år är väl inget att bry sig om? Mitt Platinum kort kostar 2400kr per år men fortfarande inget som jag tänker eller bryr mig om.
Är det inte lika "skönt" med ett kort som är gratis?

Jag lägger inte 300-400 extra på någonting om jag inte behöver av ren principsak.
Citera
2016-02-25, 18:05
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Hur är ditt "köpmönster" då?

Självklart har jag lagt tusentals sekunders tanke eftersom jag inte från början hade kreditkort för att sedan gå över till kreditkort.

Din ignorans är häpnadsväckande, då du tror att man bara en dag plötsligt har ett kreditkort i fickan utan att ha gjort ett genomtänkt och aktivt val för att få detta kreditkort.

Jag tror du förblindats av löftet om en liten återbäring. Du inser inte att det du lämnar i utbyte är information. Var du handlar, vad du handlar - allt detta köps och säljs och används för riktad marknadsföring mot dig.

I slutänden kanske du luras att konsumera mycket mer än vad du ursprungligen tänkt.

Hur som helst, kreditkort är inte det bästa sedan skivat bröd - tvärs om skuldsätter det folk i parti och minut, det är direkt elakt att ens uppmana till att använda dem eftersom väldigt många inte klarar det.

Människor är olika och tur är väl det, annars hade vi alla varit muppar som horar för en procent
Citera
2016-02-25, 18:23
Medlem
Citat:
Jag tror du förblindats av löftet om en liten återbäring. Du inser inte att det du lämnar i utbyte är information. Var du handlar, vad du handlar - allt detta köps och säljs och används för riktad marknadsföring mot dig.

I slutänden kanske du luras att konsumera mycket mer än vad du ursprungligen tänkt.

Hur som helst, kreditkort är inte det bästa sedan skivat bröd - tvärs om skuldsätter det folk i parti och minut, det är direkt elakt att ens uppmana till att använda dem eftersom väldigt många inte klarar det.

Människor är olika och tur är väl det, annars hade vi alla varit muppar som horar för en procent
Än så länge har jag inte fått nån reklam.

Jag förblindas av:
1,6% ränta
20 öre billigare bensin
1% i återbäring
Billigare biltvätt
Gratis kort mm

Så alla är horor för att de vill ha 1% i återbäring?
Då är du en hora om du vill ha löneökning, sänkt ränta på dina lån, höjd ränta på ditt sparkonto...
Desto mer jag funderar så förstår jag inte varför du överhuvudtaget hänger på ett ekonomiforum om du tycker att om man vill spara 1% så är man en hora.

Helt säker på att du vill spara 1% på din elräkning eller whatever så därför har vi ju nu kommit fram till att du är en hora och en mupp
Citera
2016-02-25, 18:40
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Än så länge har jag inte fått nån reklam.

Jag förblindas av:
1,6% ränta
20 öre billigare bensin
1% i återbäring
Billigare biltvätt
Gratis kort mm

Så alla är horor för att de vill ha 1% i återbäring?
Då är du en hora om du vill ha löneökning, sänkt ränta på dina lån, höjd ränta på ditt sparkonto...
Desto mer jag funderar så förstår jag inte varför du överhuvudtaget hänger på ett ekonomiforum om du tycker att om man vill spara 1% så är man en hora.

Helt säker på att du vill spara 1% på din elräkning eller whatever så därför har vi ju nu kommit fram till att du är en hora och en mupp

Jag vill inte sälja mitt köpmönster så billigt. Det är det det handlar om men du har överhuvudtaget inte ens tänkt på denna aspekt utan bara vräker på om att alla som inte gör som du är korkade.

Kanske skall lägga lite band på dig och inse att det finns andra aspekter än rent ekonomiska att ta hänsyn till OCKSÅ.

Inse att människor är olika och dessutom har olika behov så blir livet mycket enklare, jag lovar.
Citera
2016-02-25, 18:41
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buhll
Haha, människor som detta jag bara skrattar åt.

Det beror på att du inte tänkt färdigt, när du gör det så kommer skrattet bli en klump i bröstet.
Citera
2016-02-25, 19:05
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Haha, lån?
Du får en faktura på dina köp som är gratis.

Kan ha missuppfattat det där med kreditkort av rent ointresse - men då kontrar jag med att fråga vad fördelen med att få sina köp på pappersfaktura är kontra att betala dem direkt?
Citera
2016-02-25, 19:15
Medlem
Citat:
Det beror på att du inte tänkt färdigt, när du gör det så kommer skrattet bli en klump i bröstet.

Tänkt färdigt ? Kommer tjäna minst 5000kr bara för att jag handlar med ett annat plastkort.

De är bara vinst , thats it. Dessa som sitter o säger emot är bara inkompetenta människor som inte förstår sig på det.

Snackar om köpmönster och annat skit...
Citera
2016-02-25, 19:16
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Kan ha missuppfattat det där med kreditkort av rent ointresse - men då kontrar jag med att fråga vad fördelen med att få sina köp på pappersfaktura är kontra att betala dem direkt?

Ja, det har ju nämnts i ungefär varannat inlägg de sista fyra sidorna:

Reseförsäkring
Cashback (alltså bonus för alla inköp)
Mindre strul vid bedrägerier
45 dagars räntevinst
Citera
2016-02-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ

Innan du betalar den fakturan så kan du gå igenom alla köp, stämmer inte ett köp så ringer du bara och berättar detta. Med debit kort kan du inte göra det. Har någon scimmat dig så är det redan gjort och du får stå där utan pengar tills utredningen är klar. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in