2016-01-13, 13:51
Medlem
hotpants.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Amygdala kan snaska kotte, nr hon hoppar s frsk att inte dodga eller springa t ngot hll, svrt att avvnja sig att inte gra det, str du still s landar hon bredvid dig istllet.

Sen nr du kommer till headless Bloodletting finns det en sweetspot att attackera, p din hgra sida eller hans vnster ben r en sweetspot dr han tydligen inte kan n dig s bra. Jag tog han p frsta frsket nr jag sg hur man skulle gra det, annars r han sjukt jvla dryg med range poison attacker o starka melee attacker. Jag vevade loss med threaded cane +9 med fire paper s gick det fint.

Okej ska prva nu med min Ludwig 10 redan dtt en gng p honom.

Edit: Gick hur bra som helst!
Senast redigerad av hotpants. 2016-01-13 kl. 13:54.
Citera
2016-01-13, 14:10
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotpants.
Okej ska prva nu med min Ludwig 10 redan dtt en gng p honom.

Edit: Gick hur bra som helst!

Mina +10 vapen r skill vapen med kort range, Blade of Mercy och Simon's Bowblade, drfr jag krde med threaded cane eftersom den har vldigt lng range i sin ena form dr. Vapen med kort range r inte s kul p stora bossar!
Citera
2016-01-13, 14:51
Medlem
hotpants.s avatar
Citat:
Mina +10 vapen r skill vapen med kort range, Blade of Mercy och Simon's Bowblade, drfr jag krde med threaded cane eftersom den har vldigt lng range i sin ena form dr. Vapen med kort range r inte s kul p stora bossar!

Jo ja vet dom r en pain, har en playthrough med blades of mercy och beastclaws, fast inte dungeons
Funderar p prva Simons bowblade, gr det att cheese'a huvet p amygdala med den?
Citera
2016-01-13, 15:03
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotpants.
Jo ja vet dom r en pain, har en playthrough med blades of mercy och beastclaws, fast inte dungeons
Funderar p prva Simons bowblade, gr det att cheese'a huvet p amygdala med den?

Jo det gr nog om man maxar bloodtinge m.m. Man kan gra en hel del damage med bgen mot huvudet men det r lite krngligt, man missar en del.
Citera
2016-01-13, 15:42
Medlem
hotpants.s avatar
Citat:
Jo det gr nog om man maxar bloodtinge m.m. Man kan gra en hel del damage med bgen mot huvudet men det r lite krngligt, man missar en del.

Okej, har inte direkt mycket bloodtinge p denna, kanske f fixa bgen p min chikage build
Citera
2016-02-14, 23:23
Medlem
boonies avatar
Undrar om det bara r jag som tycker att bloodborne var ljligt ltt? Tror fan knappt jag dog 20 gnger ens. Tycker Souls spelen var betydligt tuffare.
Citera
2016-02-15, 11:02
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
Tror fan knappt jag dog 20 gnger ens.

Haha, det undrar jag
Citera
2016-02-15, 14:22
Medlem
h4xors avatar
Jag har inte spelat speciellt mycket, men ibland s trffar jag mina visceral i princip hela tiden och andra gnger s missar jag hela tiden. Jag r rtt kass p bloodborne men kan man p nt stt bli mer jmn?
Citera
2016-02-15, 19:16
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Haha, det undrar jag
verdrev nog lite
Citera
2016-02-17, 19:49
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Jag har inte spelat speciellt mycket, men ibland s trffar jag mina visceral i princip hela tiden och andra gnger s missar jag hela tiden. Jag r rtt kass p bloodborne men kan man p nt stt bli mer jmn?

Det r bara att spela p s stter det sig
Citera
2016-02-22, 20:48
Medlem
Fotzens avatar
Det tog mig ett par timmar att lista ut hur jag skulle spela men nr jag vl lrde mig blev det ett underbart spel.
Citera
2016-02-24, 20:05
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
Undrar om det bara r jag som tycker att bloodborne var ljligt ltt? Tror fan knappt jag dog 20 gnger ens. Tycker Souls spelen var betydligt tuffare.
De r ju fr fanken samma grej allihopa. Har spelat som en idiot sedan Demon's och samtliga spel r (eller var) svra. Sedan kan man som alltid lra sig trix och grinda som fan, vilket s klart underlttar... Gr man tillbaka till de frsta spelen r de s klart extremt mycket lttare jmfrt med fr 5-6 r sedan, men de r fortfarande svra spel (semantik allts).

Men ja, det r bara du som tycker att Bloodborne r "ljligt ltt". Och det r nog bara du som tror p den lgnen ocks. Det finns ljligt ltta spel, men Souls-serien (inkl Bloodborne) hr inte till den kategorin, och att pst annat r att vara dissident bara fr sakens skull.

Jag kr Orphan of Kos p NG+ nu frresten. Skippade honom och Laurence innan men tnkte ta dem nu s jag kan konstatera Bloodborne som avklarat. Har hg level men knns fortfarande som ett eldprov. Men jag r skert bara dlig. Eller hur boonie?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in