Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-05, 17:19
  #1
Medlem
DrSpankels avatar
Underligt att ingen startat en tråd om detta då det finns så många fans av Demon's och Dark på forumet.

Fortfarande ingenting bekräftat, men det cirkulerar ett gäng screenshots från någonting som kallas för Project Beast, och som enligt (även de, icke bekräftade) källor skall vara From Softwares uppföljare till Demon's Souls. För övrigt exklusivt till PS4.

http://i.imgur.com/CYdoKFf.png
http://i.imgur.com/2NhiI9V.jpg
http://puu.sh/8wdsZ
http://i.imgur.com/d7nuABO.png

Det är väl främst bild #3 som fått folk att gå igång ordentligt.

Mer info:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=812089
http://www.youtube.com/watch?v=1M2Y-R18Mo0


Vad tror ni? Stämmer ryktena? Vad tror ni att vi får se på E3?
Citera
2014-05-06, 00:42
  #2
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Läcka ju, finns inte mycket man kan göra. Ser dock jävligt fett ut och verkar ju vara Miyazika och kompani som ligger bakom det så kan ju bli riktigt fett. Hoppas på cross plattform bara!

om de e demons souls 2 så e de sony som äger = playstation
Citera
2014-05-06, 07:28
  #3
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
om de e demons souls 2 så e de sony som äger = playstation
Fast om det var Demon Souls 2 hade det väl kallats Demon Souls 2 och inte haft Project Beast som working title.
Citera
2014-05-06, 19:57
  #4
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Fast om det var Demon Souls 2 hade det väl kallats Demon Souls 2 och inte haft Project Beast som working title.

ja ja vet inte. ryktena säger demon souls 2. lär ju inte va dark souls 3 väl för då har de läckt lite väl tidigt. o någo annat spelserie kan de väl inte heller va för den där vita dimman e för lik
Citera
2014-05-06, 20:23
  #5
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Fast om det var Demon Souls 2 hade det väl kallats Demon Souls 2 och inte haft Project Beast som working title.
Inget ovanligt med working titles innan spelen får sina officiella namn.
Dark Souls gick f.ö. under bamnet "Project Dark" ganska länge.

Kan även tillägga att Sony äger namnrättigheterna till Demon's Souls, vilket med stor sannolikhet är en av anledningarna till namnbytet på Dark Souls som även släpptes till 360.
Att Sony nu påstås ligga bakom Project Beast spär därför på ryktena om att det är Demon's Souls som får en uppföljare och inte Dark.
__________________
Senast redigerad av DrSpankel 2014-05-06 kl. 20:27.
Citera
2014-05-06, 21:00
  #6
Medlem
Nihennas avatar
Vad är främsta skillnaden mellan Dark Souls och Demon Souls?
DS2 lånade ju friskt från Demon Souls, t ex med att det var mer "nivåkonstruerat", även om det inte helt var nivåer a la Demon Souls. Eller att man levlade i en central hubb.

Varför bakar de bara inte ihop det till en enda serie?
Citera
2014-05-06, 21:46
  #7
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Varför bakar de bara inte ihop det till en enda serie?

Handlar om vem om äger rättigheterna.

Är det en Demons 2 så köper jag en PS4.
Citera
2014-05-06, 21:47
  #8
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vad är främsta skillnaden mellan Dark Souls och Demon Souls?
DS2 lånade ju friskt från Demon Souls, t ex med att det var mer "nivåkonstruerat", även om det inte helt var nivåer a la Demon Souls. Eller att man levlade i en central hubb.

Varför bakar de bara inte ihop det till en enda serie?
Jag har alltid svårt att sätta fingret på det, men atmosfären känns annorlunda.
Demon's Souls gav mig betydligt mer obehagskänslor än Dark Souls och jag kände mig så mycket mer ensam och utsatt.

Jag gillade hur så mycket hängde ihop i Dark, samtidigt som jag kan sakna möjligheten att nöta olika världar som inte liknar varandra i Demon's.
DkS2 sabbade det lite med så många bonfires. Vissa områden kändes som rena fillers för att förklara den geografiska förändringen, men var tyvärr ganska oengagerande och slarvigt konstruerade.
Citera
2014-05-07, 14:14
  #9
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Inget ovanligt med working titles innan spelen får sina officiella namn.
Dark Souls gick f.ö. under bamnet "Project Dark" ganska länge.

Kan även tillägga att Sony äger namnrättigheterna till Demon's Souls, vilket med stor sannolikhet är en av anledningarna till namnbytet på Dark Souls som även släpptes till 360.
Att Sony nu påstås ligga bakom Project Beast spär därför på ryktena om att det är Demon's Souls som får en uppföljare och inte Dark.
Nej jag vet att Dark Souls kallades Project Dark förut, därför finner jag ännu mindre anledning till att projektet skulle kallas Beast. Vet också att man i slutet av Demon Souls får Soul Of The Beast eller något liknande. Har varit prat om Shotguns och dylikt så skulle tippa på att det är ett helt nytt spel.

Edit: För att förtydliga: Om Miyazaki och grabbarna planerar att göra detta till Demon Souls 2 så hade de antagligen redan bestämt det och att välja mellan huruvida spelet kommer vara Demon Souls 2 eller nytt projekt är antagligen ingenting som görs de sista veckorna, utan tvärtom, bland det första man gör. Alltså hade "Working title: Project Beast" varit ganska överflödigt. Men vad vet jag.
__________________
Senast redigerad av HejAnton 2014-05-07 kl. 14:17.
Citera
2014-05-07, 14:38
  #10
Medlem
LastCaresss avatar
Underbart med ett nytt spel från FROM. Spelet ser redan ut att grym stämning trots de gryniga skärmdumparna.
Citera
2014-05-07, 15:41
  #11
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Nej jag vet att Dark Souls kallades Project Dark förut, därför finner jag ännu mindre anledning till att projektet skulle kallas Beast. Vet också att man i slutet av Demon Souls får Soul Of The Beast eller något liknande. Har varit prat om Shotguns och dylikt så skulle tippa på att det är ett helt nytt spel.

Edit: För att förtydliga: Om Miyazaki och grabbarna planerar att göra detta till Demon Souls 2 så hade de antagligen redan bestämt det och att välja mellan huruvida spelet kommer vara Demon Souls 2 eller nytt projekt är antagligen ingenting som görs de sista veckorna, utan tvärtom, bland det första man gör. Alltså hade "Working title: Project Beast" varit ganska överflödigt. Men vad vet jag.

men de har ju antagligen en production title me annat namn för att ingen ska fatta att de håller på o gör demons souls 2. inte så jävla hemligt om de e production title demons souls 2.......
Citera
2014-05-07, 16:10
  #12
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
men de har ju antagligen en production title me annat namn för att ingen ska fatta att de håller på o gör demons souls 2. inte så jävla hemligt om de e production title demons souls 2.......
Fast varför skulle dem behöva ha det? Detta som kom ut nu var ju en läcka, och inte ett nyhetssläpp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback