2015-03-28, 23:50
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
finns de covenants?

hur e pvp? blir de inte tråkigt om alla har samma vapen o armor?

Varför skulle folk ha samma vapen?
Finns över 16 unika vapen vad jag vet.

Dark Souls 1 och 2 hade visserligen lite mer unika vapen men det mesta var ju bara vapen som delade moveset med andra vapen, fast med lite andra stats.

Hellre att varje vapen är unikt som här, och har en sekundär form, och inte en miljon "Battered sword hilt of lightning/fire/dark".

I alla fall, någon som har tips på hur man enklast dödar Shadow of Yarnham?

Citera
2015-03-29, 00:14
Medlem
lumbas avatar
Lätt att invadera och bli invaderad i Nightmare Frontier, hade några riktigt roliga matcher där.

Satan vad cool bossen i Forbidden Woods var förresten.
Citera
2015-03-29, 00:25
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Dark Souls 1 och 2 hade visserligen lite mer unika vapen men det mesta var ju bara vapen som delade moveset med andra vapen, fast med lite andra stats.

Hellre att varje vapen är unikt som här, och har en sekundär form, och inte en miljon "Battered sword hilt of lightning/fire/dark".

sa inte att de va dåligt men 16 vapen e inte så mycke om man jämför med dark souls som hade 150
Citera
2015-03-29, 01:22
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
sa inte att de va dåligt men 16 vapen e inte så mycke om man jämför med dark souls som hade 150

150, varav majoriteten var kopior av andra vapen, fast med lite andra stats.
Som jag skrev, räknar man UNIKA vapen så ligger det nog snarare runt 30-40, kanske 50 vapen. Förmodligen mindre, dock.

16 vapen är det som jag har hört talats om, finns säkert mer, och då får du också tänka på att varje vapen har två lägen som gör det unikt, så 32 vapen.

Det är inte så farligt mycket mindre än antalet UNIKA vapen i de andra Souls-spelen, och jag skiter helt i om det finns "Fire Longsword", "Lightning Longsword" och "Crystal Longsword" för i slutändan är det exakt samma vapen, fast med olika resistens och grafik.

Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Lätt att invadera och bli invaderad i Nightmare Frontier, hade några riktigt roliga matcher där.

Satan vad cool bossen i Forbidden Woods var förresten.

Skoj fight dock, ska bli kul att besegra den, men "cool" vet jag inte om jag skulle sammanfatta den, då tänker jag mer på Father Guacamole som cool
Senast redigerad av Nihenna 2015-03-29 kl. 01:24.
Citera
2015-03-29, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Har förövrigt inte blivit invaderad en enda gång :/ lvl ~65
Citera
2015-03-29, 10:39
Medlem
XlAdZs avatar
Citat:

Håller helt med dig i ditt tidigare inlägg. Är ganska tråkig pvp i spelet tack vare den lilla variation man ser. Alla har samma gear och end game har dom flesta ludwig eller schyte. Spelet är riktigt bra. För mycket motion blur och annat sånt skit men spelet e grymt som alla froms spel i genren. Dock som jag sa. Finns typ inget rollspelselement kvar så alla har dom bästa vapnerna och köttar.
Citera
2015-03-29, 14:25
Medlem
Distruktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilmir

Har förövrigt inte blivit invaderad en enda gång :/ lvl ~65

Man kan bara bli invaderad när man är host i co-op eller när man är i nightmare zonerna, så det är inte lika frekvent som i soulsspelen.
Citera
2015-03-29, 14:29
Medlem
Distruktions avatar
Får hålla med om att det är riktigt tråkigt med så få vapen och klädsel. Med bara 6 olika stats och ingen equip burden så känns det som att alla kommer att ha nästan identiska builds i pvp. Vapnen i Bloodborne är såklart mycket mer unika än i soulsspelen, men tycker inte det kan ursäkta att det är färre än 20 vapen i hela spelet.
Citera
2015-03-29, 15:52
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Det är tyvär exklusivt till PS4

Citat:
Ursprungligen postat av Distruktion
Spelet är exklusivt till PS4.

åhh nej... där dog jag lite inombords.. att jag inte hade koll på det. Faaan också. Tack för upplysningen iaf
Citera
2015-03-29, 17:10
Medlem
Säkert frågats innan, men vart ska man gå efter 3 bossen bld strvd bst?
Senast redigerad av Facemash 2015-03-29 kl. 17:14.
Citera
2015-03-29, 17:11
Medlem
Phenom82s avatar
Vet inte vart jag ska ta vägen nu egentligen.

Nyss dödat bloodstarved beast. Gick ner i kyrkan och blev tillslut fångatagen, det stället var lite för svårt där jag vakna upp.

Har nu låst upp Chatedral square, är det rätt håll? Eller har jag missat något?

Har inte dödat klocktornet än men det är väl ingen väg vidare där uppe?
Citera
2015-03-29, 18:01
Medlem
Distruktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phenom82
Vet inte vart jag ska ta vägen nu egentligen.

Nyss dödat bloodstarved beast. Gick ner i kyrkan och blev tillslut fångatagen, det stället var lite för svårt där jag vakna upp.

Har nu låst upp Chatedral square, är det rätt håll? Eller har jag missat något?

Har inte dödat klocktornet än men det är väl ingen väg vidare där uppe?

Gå upp i hissen som ligger i högra dörröppningen i kyrkan. När du har passerat över bron till det andra tornet (när en par fiender skjuter på dig ovanifrån), håll till vänster på utsidan och hoppa ner när
marken tar slut. Försök att ta dig ner till botten av tornet och sedan har du kommit ut på andra sidan av stängslet där kyrkan är. Du kan låsa upp en genväg så att du slipper ta den långa vägen hela tiden. Därefter så finns det ett par olika vägar och bossar att välja bland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in