hur e pvp? blir de inte tråkigt om alla har samma vapen o armor?
Varför skulle folk ha samma vapen?
Finns över 16 unika vapen vad jag vet.
Dark Souls 1 och 2 hade visserligen lite mer unika vapen men det mesta var ju bara vapen som delade moveset med andra vapen, fast med lite andra stats.
Hellre att varje vapen är unikt som här, och har en sekundär form, och inte en miljon "Battered sword hilt of lightning/fire/dark".
I alla fall, någon som har tips på hur man enklast dödar Shadow of Yarnham?
Dark Souls 1 och 2 hade visserligen lite mer unika vapen men det mesta var ju bara vapen som delade moveset med andra vapen, fast med lite andra stats.
Hellre att varje vapen är unikt som här, och har en sekundär form, och inte en miljon "Battered sword hilt of lightning/fire/dark".
Vilken ordning tycker ni är enklast?
sa inte att de va dåligt men 16 vapen e inte så mycke om man jämför med dark souls som hade 150
sa inte att de va dåligt men 16 vapen e inte så mycke om man jämför med dark souls som hade 150
150, varav majoriteten var kopior av andra vapen, fast med lite andra stats.
Som jag skrev, räknar man UNIKA vapen så ligger det nog snarare runt 30-40, kanske 50 vapen. Förmodligen mindre, dock.
16 vapen är det som jag har hört talats om, finns säkert mer, och då får du också tänka på att varje vapen har två lägen som gör det unikt, så 32 vapen.
Det är inte så farligt mycket mindre än antalet UNIKA vapen i de andra Souls-spelen, och jag skiter helt i om det finns "Fire Longsword", "Lightning Longsword" och "Crystal Longsword" för i slutändan är det exakt samma vapen, fast med olika resistens och grafik.
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Lätt att invadera och bli invaderad i Nightmare Frontier, hade några riktigt roliga matcher där.
Satan vad cool bossen i Forbidden Woods var förresten.
Jag har inte klarat Shadow of Yarnham än, men vettefan om jag vill kalla den "cool".
Tycker det är en rätt så vanlig ganksquad, fast där bossarna påminner om Naz'gul i Sagan om Ringen.
Skoj fight dock, ska bli kul att besegra den, men "cool" vet jag inte om jag skulle sammanfatta den, då tänker jag mer på Father Guacamole som cool
Senast redigerad av Nihenna 2015-03-29 kl. 01:24.
Vilken ordning tycker ni är enklast?
Jag sprang runt det stora monumentet, höll killen som skjuter eldbollar skymd så jag kunde fokusera på de andra. Om du kommer nära brukar den ena vara sugen på att ställa sig och spruta eld ett tag, då kan man ta ett steg bakåt och fokusera på den tredje som bara har ett svärd
Har förövrigt inte blivit invaderad en enda gång :/ lvl ~65
Håller helt med dig i ditt tidigare inlägg. Är ganska tråkig pvp i spelet tack vare den lilla variation man ser. Alla har samma gear och end game har dom flesta ludwig eller schyte. Spelet är riktigt bra. För mycket motion blur och annat sånt skit men spelet e grymt som alla froms spel i genren. Dock som jag sa. Finns typ inget rollspelselement kvar så alla har dom bästa vapnerna och köttar.
Jag sprang runt det stora monumentet, höll killen som skjuter eldbollar skymd så jag kunde fokusera på de andra. Om du kommer nära brukar den ena vara sugen på att ställa sig och spruta eld ett tag, då kan man ta ett steg bakåt och fokusera på den tredje som bara har ett svärd
Har förövrigt inte blivit invaderad en enda gång :/ lvl ~65
Man kan bara bli invaderad när man är host i co-op eller när man är i nightmare zonerna, så det är inte lika frekvent som i soulsspelen.
Får hålla med om att det är riktigt tråkigt med så få vapen och klädsel. Med bara 6 olika stats och ingen equip burden så känns det som att alla kommer att ha nästan identiska builds i pvp. Vapnen i Bloodborne är såklart mycket mer unika än i soulsspelen, men tycker inte det kan ursäkta att det är färre än 20 vapen i hela spelet.
Nyss dödat bloodstarved beast. Gick ner i kyrkan och blev tillslut fångatagen, det stället var lite för svårt där jag vakna upp.
Har nu låst upp Chatedral square, är det rätt håll? Eller har jag missat något?
Har inte dödat klocktornet än men det är väl ingen väg vidare där uppe?
Gå upp i hissen som ligger i högra dörröppningen i kyrkan. När du har passerat över bron till det andra tornet (när en par fiender skjuter på dig ovanifrån), håll till vänster på utsidan och hoppa ner när
marken tar slut. Försök att ta dig ner till botten av tornet och sedan har du kommit ut på andra sidan av stängslet där kyrkan är. Du kan låsa upp en genväg så att du slipper ta den långa vägen hela tiden. Därefter så finns det ett par olika vägar och bossar att välja bland.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!