2016-01-13, 13:51
Medlem
hotpants.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Amygdala kan snaska kotte, när hon hoppar så försök att inte dodga eller springa åt något håll, svårt att avvänja sig att inte göra det, står du still så landar hon bredvid dig istället.

Sen när du kommer till headless Bloodletting finns det en sweetspot att attackera, på din högra sida eller hans vänster ben är en sweetspot där han tydligen inte kan nå dig så bra. Jag tog han på första försöket när jag såg hur man skulle göra det, annars är han sjukt jävla dryg med range poison attacker o starka melee attacker. Jag vevade loss med threaded cane +9 med fire paper så gick det fint.

Okej ska pröva nu med min Ludwig 10 redan dött en gång på honom.

Edit: Gick hur bra som helst!
Senast redigerad av hotpants. 2016-01-13 kl. 13:54.
Citera
2016-01-13, 14:10
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotpants.
Okej ska pröva nu med min Ludwig 10 redan dött en gång på honom.

Edit: Gick hur bra som helst!

Mina +10 vapen är skill vapen med kort range, Blade of Mercy och Simon's Bowblade, därför jag körde med threaded cane eftersom den har väldigt lång range i sin ena form där. Vapen med kort range är inte så kul på stora bossar!
Citera
2016-01-13, 14:51
Medlem
hotpants.s avatar
Citat:
Mina +10 vapen är skill vapen med kort range, Blade of Mercy och Simon's Bowblade, därför jag körde med threaded cane eftersom den har väldigt lång range i sin ena form där. Vapen med kort range är inte så kul på stora bossar!

Jo ja vet dom är en pain, har en playthrough med blades of mercy och beastclaws, fast inte dungeons
Funderar på pröva Simons bowblade, går det att cheese'a huvet på amygdala med den?
Citera
2016-01-13, 15:03
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotpants.
Jo ja vet dom är en pain, har en playthrough med blades of mercy och beastclaws, fast inte dungeons
Funderar på pröva Simons bowblade, går det att cheese'a huvet på amygdala med den?

Jo det går nog om man maxar bloodtinge m.m. Man kan göra en hel del damage med bågen mot huvudet men det är lite krångligt, man missar en del.
Citera
2016-01-13, 15:42
Medlem
hotpants.s avatar
Citat:
Jo det går nog om man maxar bloodtinge m.m. Man kan göra en hel del damage med bågen mot huvudet men det är lite krångligt, man missar en del.

Okej, har inte direkt mycket bloodtinge på denna, kanske få fixa bågen på min chikage build
Citera
2016-02-14, 23:23
Medlem
boonies avatar
Undrar om det bara är jag som tycker att bloodborne var löjligt lätt? Tror fan knappt jag dog 20 gånger ens. Tycker Souls spelen var betydligt tuffare.
Citera
2016-02-15, 11:02
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
Tror fan knappt jag dog 20 gånger ens.

Haha, det undrar jag
Citera
2016-02-15, 14:22
Medlem
h4xors avatar
Jag har inte spelat speciellt mycket, men ibland så träffar jag mina visceral i princip hela tiden och andra gånger så missar jag hela tiden. Jag är rätt kass på bloodborne men kan man på nåt sätt bli mer jämn?
Citera
2016-02-15, 19:16
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Haha, det undrar jag
Överdrev nog lite
Citera
2016-02-17, 19:49
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Jag har inte spelat speciellt mycket, men ibland så träffar jag mina visceral i princip hela tiden och andra gånger så missar jag hela tiden. Jag är rätt kass på bloodborne men kan man på nåt sätt bli mer jämn?

Det är bara att spela på så sätter det sig
Citera
2016-02-22, 20:48
Medlem
Fotzens avatar
Det tog mig ett par timmar att lista ut hur jag skulle spela men när jag väl lärde mig blev det ett underbart spel.
Citera
2016-02-24, 20:05
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
Undrar om det bara är jag som tycker att bloodborne var löjligt lätt? Tror fan knappt jag dog 20 gånger ens. Tycker Souls spelen var betydligt tuffare.
De är ju för fanken samma grej allihopa. Har spelat som en idiot sedan Demon's och samtliga spel är (eller var) svåra. Sedan kan man som alltid lära sig trix och grinda som fan, vilket så klart underlättar... Går man tillbaka till de första spelen är de så klart extremt mycket lättare jämfört med för 5-6 år sedan, men de är fortfarande svåra spel (semantik alltså).

Men ja, det är bara du som tycker att Bloodborne är "löjligt lätt". Och det är nog bara du som tror på den lögnen också. Det finns löjligt lätta spel, men Souls-serien (inkl Bloodborne) hör inte till den kategorin, och att påstå annat är att vara dissident bara för sakens skull.

Jag kör Orphan of Kos på NG+ nu förresten. Skippade honom och Laurence innan men tänkte ta dem nu så jag kan konstatera Bloodborne som avklarat. Har hög level men känns fortfarande som ett eldprov. Men jag är säkert bara dålig. Eller hur boonie?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in