2016-03-02, 19:01
Medlem
adadglgmuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
Undrar om det bara r jag som tycker att bloodborne var ljligt ltt? Tror fan knappt jag dog 20 gnger ens. Tycker Souls spelen var betydligt tuffare.

Tycker ettan r ungefr lika svrt, och lika bra som Bloodborne. PvP i 2an r hur bra som helst, men PvE:n r ju patetisk.

OnT:

Har under mina senaste playthroughs sparat all insight jag skrapat ihop under spelets gng, vilket innebr att jag haft 4-5 blood rocks (med den man fr i TOH). Det r ngonting jag rekommenderar.
Nu kr jag en cklig arcane-build med Kos Parasite, Ludwig's, Holy Moonlight Sword och Rosmarinus. Med Milkweed s blir det ljligt enkelt i PvP.
Citera
2016-03-02, 19:03
Medlem
adadglgmuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
De r ju fr fanken samma grej allihopa. Har spelat som en idiot sedan Demon's och samtliga spel r (eller var) svra. Sedan kan man som alltid lra sig trix och grinda som fan, vilket s klart underlttar... Gr man tillbaka till de frsta spelen r de s klart extremt mycket lttare jmfrt med fr 5-6 r sedan, men de r fortfarande svra spel (semantik allts).

Men ja, det r bara du som tycker att Bloodborne r "ljligt ltt". Och det r nog bara du som tror p den lgnen ocks. Det finns ljligt ltta spel, men Souls-serien (inkl Bloodborne) hr inte till den kategorin, och att pst annat r att vara dissident bara fr sakens skull.

Jag kr Orphan of Kos p NG+ nu frresten. Skippade honom och Laurence innan men tnkte ta dem nu s jag kan konstatera Bloodborne som avklarat. Har hg level men knns fortfarande som ett eldprov. Men jag r skert bara dlig. Eller hur boonie?

Tv tuffa bossar! Antar att du inte vill ha hjlp om du inte tagit dem tidigare, annars r det bara att hojta.
Citera
2016-03-02, 19:34
Medlem
boonies avatar
Citat:
De r ju fr fanken samma grej allihopa. Har spelat som en idiot sedan Demon's och samtliga spel r (eller var) svra. Sedan kan man som alltid lra sig trix och grinda som fan, vilket s klart underlttar... Gr man tillbaka till de frsta spelen r de s klart extremt mycket lttare jmfrt med fr 5-6 r sedan, men de r fortfarande svra spel (semantik allts).

Men ja, det r bara du som tycker att Bloodborne r "ljligt ltt". Och det r nog bara du som tror p den lgnen ocks. Det finns ljligt ltta spel, men Souls-serien (inkl Bloodborne) hr inte till den kategorin, och att pst annat r att vara dissident bara fr sakens skull.

Jag kr Orphan of Kos p NG+ nu frresten. Skippade honom och Laurence innan men tnkte ta dem nu s jag kan konstatera Bloodborne som avklarat. Har hg level men knns fortfarande som ett eldprov. Men jag r skert bara dlig. Eller hur boonie?

Nu menade jag inte att det var ltt utan ltt fr att vara ifrn from software, tror jag tog nstan alla bossar p first try frutom gasgoine och sista
Citera
2016-03-02, 20:56
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adadglgmut
Tv tuffa bossar! Antar att du inte vill ha hjlp om du inte tagit dem tidigare, annars r det bara att hojta.
Fixade Orphan men gav upp p Laurence ganska snabbt... Dryg jvla boss! Tar en paus frn liret ett tag. Haha. Ser fram emot DS3 istllet. Fr se om jag orkar nta Laurence ngon annan gng.
Citera
2016-03-03, 18:55
Medlem
adadglgmuts avatar
Citat:
Fixade Orphan men gav upp p Laurence ganska snabbt... Dryg jvla boss! Tar en paus frn liret ett tag. Haha. Ser fram emot DS3 istllet. Fr se om jag orkar nta Laurence ngon annan gng.

Det kan jag verkligen frst.
Orphan of Kos r ju en sjukt jvla hftig fight medan Laurence r svr som tusan, men inte lika intressant d det r ett reskin men med en buff och en annan fas, samt att det r i en arena man redan sett.
Citera
2016-03-06, 09:42
Medlem
Nihennas avatar
D har jag ntligen kpt The Old Hunters men jag har en frga; frsta genomkrningen av det skulle ni rekommendera att man gr det p NG eller NG+?

Jag klarade spelet i tja, nr det nu var (nn mnad innan DLCns namn ens annonserades) och gick vidare i NG+.

Jag har lst runt lite och det verkar vara lite olika sikt kring det dr.
Enligt vissa r det helt ok att pbrja det i NG+ medan vissa verkligen inte rekommenderar det utan tycker att man ska skapa en ny karaktr och gra allt upp till Gehrman p NG just pga. hur brutalt DLCt redan r p NG och fr en SJUKT stor buff sedan p NG+.

Jag r level 88 med statsen:
VIT 31
END 24
STRE 18
SKILL 48
BLOODTINGE 7
ARCANE 10

Kr Ludwigs Holy Blade +10 och Blades of Mercy +9

Jag vill grna ha en utmaning men samtidigt r det inte skj om jag r fr lg level (verkar som att de flesta rekommenderar runt 110 p NG+ men de har inte skrivit hur de lagt sina stats).

Jag vill inte minnas att det var ngra strre problem i DS1 eller DS2 att gra sin frsta genomspelning av DLCt p NG+ men de kan ju ha tungt annorlunda hr.
Citera
2016-03-06, 10:01
Medlem
jonesy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
D har jag ntligen kpt The Old Hunters men jag har en frga; frsta genomkrningen av det skulle ni rekommendera att man gr det p NG eller NG+?

Jag klarade spelet i tja, nr det nu var (nn mnad innan DLCns namn ens annonserades) och gick vidare i NG+.

Jag har lst runt lite och det verkar vara lite olika sikt kring det dr.
Enligt vissa r det helt ok att pbrja det i NG+ medan vissa verkligen inte rekommenderar det utan tycker att man ska skapa en ny karaktr och gra allt upp till Gehrman p NG just pga. hur brutalt DLCt redan r p NG och fr en SJUKT stor buff sedan p NG+.

Jag r level 88 med statsen:
VIT 31
END 24
STRE 18
SKILL 48
BLOODTINGE 7
ARCANE 10

Kr Ludwigs Holy Blade +10 och Blades of Mercy +9

Jag vill grna ha en utmaning men samtidigt r det inte skj om jag r fr lg level (verkar som att de flesta rekommenderar runt 110 p NG+ men de har inte skrivit hur de lagt sina stats).

Jag vill inte minnas att det var ngra strre problem i DS1 eller DS2 att gra sin frsta genomspelning av DLCt p NG+ men de kan ju ha tungt annorlunda hr.

Jag krde igenom det p Ng+ och var runt lvl 110 STR build med kirkhammer,men uppgraderade senare till whirligig (fan vad jag gillar detta vapen). Tycker bossarna och fienderna var braaa mycket svrare och en markant skillnad frn The "main game" i synnerhet Orphan of Kos,fick lov att kra co-op fr att ta fanskapet.

Men det r ju det som r tjusningen...det ska va lite kmpigt liksom, r vl inte s givande att bara ngvlta igenom DLCn.
Citera
2016-03-06, 10:28
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Jag krde igenom det p Ng+ och var runt lvl 110 STR build med kirkhammer,men uppgraderade senare till whirligig (fan vad jag gillar detta vapen). Tycker bossarna och fienderna var braaa mycket svrare och en markant skillnad frn The "main game" i synnerhet Orphan of Kos,fick lov att kra co-op fr att ta fanskapet.

Men det r ju det som r tjusningen...det ska va lite kmpigt liksom, r vl inte s givande att bara ngvlta igenom DLCn.

Shit vad hglevlade alla verkar vara nr de kommer in i NG+. Sen gjorde jag visserligen noll chalice dungeons d jag inte gillade dem s mycket s kanske frklarar det.

Jag ska nog kra igenom huvudspelet upp till Mergo's Wet Nurse eller ngot nu p NG+ innan jag kr DLCn d. Om inte annat fr att farma blood stones som ja kan anvnda fr att uppgradera DLC-vapen.

Jag tycker iofs att i tidigare spel s var DLC-bossarna tillrckligt svra redan p NG . Visst fr en utmaning, men vill samtidigt inte fastna p en boss 5 timmar i strck med typ 400 frsk fr att jag har fr lga stats och gr fr lite skada/tar fr mycket.
Citera
2016-03-08, 20:41
Medlem
Nihennas avatar
Sdr, d har man kommit till Mergo's Wet Nurse o tagit sig an DLCt.
Kommit till Ludwig som verkar ta ok med skada och inte gr omjligt mycket skada men... hur i helsike dodgar man hans attacker?
Ser inget direkt mnster i hans attacker som andra bossar s jag tar ondigt mycket skada

Hrt att andra fasen ska vara mycket mer organiserad och lttlst men man ska ju komma dit ocks.
Citera
2016-03-15, 00:26
Medlem
Ubayd-Allahs avatar
D det r mitt frsta spel i denna genre och d jag inte spelat Deamon Souls, s har jag ett par frgor. Hur fungerar det hr med scailing (staving?), dvs hur pverkar det vapeneffekten nr man bygger upp sin karaktrs skills.

En annan frga r ifall man kan spela med tv olika karaktrer parallellt? Utan risken att ena spelkaraktren frsvinner. Dvs en karaktr man spelar arcane-mode med och den andra en hybridbyggd karaktr. Vgar inte klicka new game, fr r rdd att frlora min nuvarande karaktr.
Citera
2016-03-15, 00:32
Medlem
Anarchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
D det r mitt frsta spel i denna genre och d jag inte spelat Deamon Souls, s har jag ett par frgor. Hur fungerar det hr med scailing (staving?), dvs hur pverkar det vapeneffekten nr man bygger upp sin karaktrs skills.

En annan frga r ifall man kan spela med tv olika karaktrer parallellt? Utan risken att ena spelkaraktren frsvinner. Dvs en karaktr man spelar arcane-mode med och den andra en hybridbyggd karaktr. Vgar inte klicka new game, fr r rdd att frlora min nuvarande karaktr.

Scaling ser du nr du levlar upp, standard r att softcap sker nr du kommer upp i 25 och "hardcap" p 50. Dvs scalingen minskar. Detta gller dock inte fr Arcane och Arcane tools som har en vldigt specifik scaling och vissa spells har bttre scaling frn 80-99 n frn 1-25.

Om du vill ha en "optimal" pvp/pve build utan att levla helt t helvete mycket s rekommenderar jag att du kr upp din prioriterade damage stat till 50 och stannar dr. Kr du Arcane s borde du satsa p 99 fr att f ut s mycket som mjligt frn det. Arcane builds r knepiga svida du inte skiter i levels och bara levlar nr du kan.

Det gr utmrkt att ha flera karaktrer, sjlv har man runt 10 stycken.
Citera
2016-03-15, 06:53
Medlem
Nihennas avatar
Hur fr man enklast specifika ingredienser till specifika chalices?
Uppenbarligen har Isz Root Chalice de bsta gemsen fr Holy Moonlight Sword (nourishing blood gem) men jag har bara rrt en enda Chalice i hela mitt Bloodborne-liv och orkade d med 3 vningar, tyckte det var s trkigt och glad att DS3 likt tidigare Souls-spel inte har det systemet.

Tror den jag har rrt lite hette central pthurnu eller ngot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in