Lider med Kimmich som gjorde en bra insats om det inte vore för dom två misstagen som leder till bägge Juve målen....
Två misstag tycker jag inte att det var: Vid det första målet träffar han inte bollen rent för att han inte hinner fram och vid det andra ligger han bra i position men kan inte gå på hårdare och riskera straff. Ser det mest som lite otur med marginalerna, hittills har han haft tur med desamma.
Citat:
Ursprungligen postat av Tecumseh-Valley
Låter ju helt absurt. Från TV-soffan tedde dig mest som att domaren helt saknade förmåga att bemöta en situation pragmatiskt. De flesta domare hade gått till Schmidt ytterligare en gång, skällt ut honom och pekat mot läktaren igen. Istället behandlade domaren situationen som om det kommit in ett bombhot mot arenan. Som sagt, från TV-soffan, troligtvis framkom inte det viktigaste genom rutan, med Eurosports ganska bedrövliga kommentator till hjälp.
Rudi Völler måste ha varit grov i mun.
Domaren uppförde sig arrogant, men bad dock lagkapten Kiessling att tala om för Schmidt att han blivit uppvisad på läktaren. Hade han gått då, hade inget mer hänt. Även om jag själv tycker att domaren väl kan gå dit själv.
Völler kallade en utebliven straff för B04 vid hands "ett slags kompensation (läs straff) för att Schmidt inte lämnade planen" i direktsänd TV efter matchen. Inte speciellt moget av en 55-åring, även om det var en solklar straff, som ingen av domarna uppenbarligen hade sett. Grov i mun är att kalla domaren vid t ex efternamn (Arschloch), det gjorde han absolut inte.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2016-02-24 kl. 17:05.
Han är definitivt inte bortglömd i Tyskland men hans rubriker har väl ändrats en hel del numera handlar det väl mest om hans kvinnoaffärer samt att han brukar komma med ett och annat spektakulärt uttalande titt som tät vad gäller hur han tycker om dagens fotboll och få äro eniga med honom.
Och på något vis symboliserade han bilden då av tyska spelare. Aroganta män som tog för sig, och var fantastiskt skickliga. Den bilden har nog hängt kvar ända tills 2006, då man charmade världen under VM. Både på och utanför planen. Det förvånar mig att Bundesliga inte är ännu mer populär numera...
Verkligen, kanske en utav de mest spännande mittfältarna i Bundesliga enligt mig. Ska bli roligt att se vad han kan görs på allvar. Han har ju bara fått 7-8 matcher eftersom han varit skadad.
"Thomas Müller besiegt Dich nicht mit seiner Ballkontrolle. Er besiegt Dich auch nicht mit seinem Tempo oder überragenden Dribblings. Er besiegt Dich einfach."
"Thomas Müller besegrar dig inte med sin bollkontroll. Han besegrar dig inte heller med sitt tempo eller fantastiska dribblingar. Han besegrar dig helt enkelt."
Bästa beskrivingen någonsin av den gode Herr Müller.
Senast redigerad av Germanofil 2016-02-24 kl. 21:21.
Två misstag tycker jag inte att det var: Vid det första målet träffar han inte bollen rent för att han inte hinner fram och vid det andra ligger han bra i position men kan inte gå på hårdare och riskera straff. Ser det mest som lite otur med marginalerna, hittills har han haft tur med desamma.
Han gjorde en bra match men jag tycker att det var två små misstag som blev ödesdigra.
Fast vid det andra målet så var även Lahm medskyldig då han inte rensade undan bollen rätt utan slog en indianare snett in i mitten och Juve kunde ställa om.
Och på något vis symboliserade han bilden då av tyska spelare. Aroganta män som tog för sig, och var fantastiskt skickliga. Den bilden har nog hängt kvar ända tills 2006, då man charmade världen under VM. Både på och utanför planen. Det förvånar mig att Bundesliga inte är ännu mer populär numera...
Svårt att inte tycka om Lothar som fotbollsspelare och litte arrogans kan bara vara nyttigt ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Läste en kul grej på Spox igår:
"Thomas Müller besegrar dig inte med sin bollkontroll. Han besegrar dig inte heller med sitt tempo eller fantastiska dribblingar. Han besegrar dig helt enkelt."
Tyskland-Portugal i VM är bland det sjukaste jag sett under temat "En spelare som har ett jävla flyt". Egentligen spelade inte Portugal särskilt dåligt, men det känns ju knappt lönt att spela mot en sån. Undrar om han ofta får in nätrullare & kantbollar i bordtennis? Det hade såklart inte förvånat.
Mitt kära lilla Augsburg stod upp riktigt bra mot den betydligt större klubben Liverpool under dessa två matcher och det var nästan så att David hade slagit Goliat.
Men nu gäller det fullt fokus på ligan och fan om inte Bobadilla kom in halvskadad igår jag tyckte att han var ovanligt blek och stabbig.
Schalke levererar som vanligt inte helt oväntat att dom rök nu dom har ju faktiskt varit tämligen bleka denna säsong fast det har ju även Wolfsburg varit och dom ser ut att kunna klara sig vidare i CL.
Leverkusen såg jag inget ifrån men resultatmässigt så ser det ju riktigt bra ut.
Tyskland-Portugal i VM är bland det sjukaste jag sett under temat "En spelare som har ett jävla flyt". Egentligen spelade inte Portugal särskilt dåligt, men det känns ju knappt lönt att spela mot en sån. Undrar om han ofta får in nätrullare & kantbollar i bordtennis? Det hade såklart inte förvånat.
Menar du att Müller enbart lever på att han har flyt?
Miro Klose har ännu ett rekord! Han är den äldste någonsin som gjort mål i EL och var igår 37 år och 261 dagar gammal. Pavel Horvath höll det gamla rekordet med 37 år och 214 dagar, fyller i år 41 år och har slutat spela i Victoria Pilsen.
Chapeau, Milo!
Senast redigerad av Grus-Kalle 2016-02-26 kl. 10:30.
Och ja, jag har väl egentligen inget att tillägga om herr Breitenreiter annat än att man blir förbannad på hur det har sett ut; ömsom lovande ömsom pinsamt. Vad fan hände? SD lyckades hålla nollan nere i Ukraina och det såg lovande ut inför gårdagen. Självklart blir det ett debacle och 0-3. Nu är Goretzka skadad också.
Urusla Frankfurt i helgen och det är ta mig fan om inte Veh lyckas vaska fram en vinst.
Själv undrar man vad Favre gör nuförtiden. Eller väljer de Elgert från de egna leden (tydligen ett namn som har figurerat)?
____
EL 10 & 17 mars. Tiderna spikas senare.
Villarreal - Leverkusen
BVB - Tottenham
Hyperintressanta och roliga matcher! Det Pochettino gjort med Spurs är imponerande. Har sett en del matcher i PL och detta blir en svår nöt för Tuchel att knäcka, de sätts verkligen på prov nu. En rejäl kraftmätning och jag ser båda lagen som favoriter till att vinna rubbet.
Porto blev inte det prov jag hoppades på och de avfärdades oväntat enkelt (löjligt mål igår som förvärrade hoppet, tydligen offside fick jag höra i efterhand).
Villarreal har jag sett för lite; gick vidare med blotta förskräckelsen mot Napoli... Ett slumpmål i Italien säkrade avancemanget. Totalt utspelade annars. Men de verkar imponera i ligan. Vi vet ju hur Neverkusen är, så det blir en värdig kraftmätning. Får hoppas matcherna inte går samtidigt bara.
Klopps Liverpool fick Manchester United. Lättare än Augsburg.
Miro Klose har ännu ett rekord! Han är den äldste någonsin som gjort mål i EL och var igår 37 år och 261 dagar gammal. Pavel Horvath höll det gamla rekordet med 37 år och 214 dagar, fyller i år 41 år och har slutat spela i Victoria Pilsen.
Chapeau, Milo!
Respekt! Klose levererar fortfarande. Undrar om han åker med till EM i sommar trots allt?
Citat:
Ursprungligen postat av setubal
.
Klopps Liverpool fick Manchester United. Lättare än Augsburg.
Ja vad fan är det där förortsgänget från Manchester i jämförelse med Schwabens stolthet (förlåt Stuttgart)?
Först den här, som jag såg när jag grävde efter annat. Kul att lyfta fram lite.
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Taggad som fan nu känns på förhand som att det kommer bli en bra säsong och jag tror inte att Bayern springer iväg på samma sätt som dom gjort under dom två senaste säsongerna.
...
Bayern har ju under dom två senaste säsongerna varit för överlägsna på höstsäsongen och tappat rejält under våren.
Får väl se.
Men nu till det jag var ute efter - Herthalegenden Pál Dárdai och Berlinklubben. Tog över när de låg på 17e plats för nästan exakt ett år sedan. Innan dess ledde han in sitt Ungern, arbetade gratis tydligen, på slutspelsspåret till EM innan han drog vidare. "You have to return because without you they are not going to win".. Sonen övertalade "Pappa Pål" att ta sig an uppgiften för hemlandet... Shining så det skriker om det.
Och nu håller han alltså på att förvandla Berlin till ett topplag eller vad är det frågan om? Märkte när jag sökte att det finns ett par Hertha fans härinne ändå men tråkigt att vi knappt hör av dom..
Är det en ny Lucien Favre?
Det är knappt att jag tänkt på klubben som ett topplag tidigare men de hamrar sig fast där uppe nu. Pålitligt grundspel med erfarna herrar på topp, pålitlig som få den där Kalou bla. Skriver inte för att man slog Stögers Köln med ett stabilt (och rätt tråkigt, tack Köln) 0-1, de känns stabila och harmoniska. - Vedad sköter sig för fan.
Visst, gått trögt för en del andra klubbar och man har sluppit Europaspel, men det är inte som att man har den mest imponerande truppen direkt.
Får se hur säsongen slutar. Börjar närma oss våren och för tillfället bara 'gladbach und Scheisse null vier som är fria från Europaspel...
Kanske går åt helvete nästa år och då är han på riktigt den nye Favre.
Citat:
Ursprungligen postat av SectorBravo
Vad tror ni om Hertha i år?
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Allt beror på hur nykomlingarna Darida och Wieser presterar för att öka den offensiva kreativiteten. Det är förutom dessa två bara anfallaren Sami Allagui tillbaka från lån som tillkommit och kan slå sig in i truppen. Men å andra sidan har man inte tappat någon heller. Så tranferperioden får ändå betecknas som lyckad, man har helt enkelt kompletterat truppen.
För ett bundesligalag i denhär nivån kan man bara säga att de ligger bakom de vanliga topplagen Bayern, Leverkusen, Dortmund, Mönchengladbach, Wolfsburg och Schalke. Och ligger före lag som.. Darmstadt. Sen kan det faktiskt gå hur som helst. Tror ändå på en trygg 11:eplats ungefär
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Jag har följt Hertha lite halvhjärtat de senaste åren och tror att det kommer sluta med kval mot RB Leipzig. Allagui gillar jag som offensiv spelare men spelet under Dardai är inte bättre än spelet under Luhukay. Hertha är inte det stabila mittenlag som jag inför fjolårssäsongen hoppades på. Mår dessutom fortfarande dåligt när jag tänker på hur en bollkalle blev beskylld för lagets poängtapp och hur Herthas fans buade ut egna spelare under den gågna säsongen
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tror att Hertha kan få det väldigt tufft i år. Förra året klarade de sig kvar med väldigt liten marginal trots att de tog några (enligt mig) tursamma segrar. HSV borta för att nämna en. Som Lekmand är inne på är Darida en bra förstärkning till laget. Weiser är jag inte så imponerad av. Tror personligen att mycket hänger på om Kalou kan återfå målformen nu i början av säsongen då han är i den princip ende friske toppforward de har. Jag tippar bottenstrid för Hertha.
Kul med andra lag i toppen. Augsburg förra året. Stuttgart nästa.