2016-02-22, 15:25
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vad är det för fel med sponsring?
Audi kommer ju från Ingolstadt så att dom sponsrar sitt lokala lag är väl bara naturligt.
Jo jag vet. Var ett kasst exempel men Leipzig har jag oerhört svårt för. Maken till plastigare lag får man leta efter. Vill inte att BL ska bestå av massa lag som ägs av stora företag som pumpar in massvis med pengar.
2016-02-23, 10:15
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Jo jag vet. Var ett kasst exempel men Leipzig har jag oerhört svårt för. Maken till plastigare lag får man leta efter. Vill inte att BL ska bestå av massa lag som ägs av stora företag som pumpar in massvis med pengar.

Jo det går inte riktigt att jämföra Ingolstadt och RBL och frågan är hur kommer RBL påverkas när nu RB Salzburg håller på gå i graven(jag har för mig att jag läst det någonstans eller så har jag drömt)

Bayern får ju enormt mycket pengar genom sponsring men det ger ju inte sponsorerna någon makt så det är ju enligt mig inte samma sak.

Fan vilka dåliga vibbar jag har inför kvällens match jag är mer nervös än någonsin.
2016-02-23, 14:33
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Jo det går inte riktigt att jämföra Ingolstadt och RBL och frågan är hur kommer RBL påverkas när nu RB Salzburg håller på gå i graven(jag har för mig att jag läst det någonstans eller så har jag drömt)

Bayern får ju enormt mycket pengar genom sponsring men det ger ju inte sponsorerna någon makt så det är ju enligt mig inte samma sak.

Fan vilka dåliga vibbar jag har inför kvällens match jag är mer nervös än någonsin.
Precis, sedan har ju Bayern fotbollskultur på ett annat sätt och historia (visst man måste ju börja någonstans). Hade inte RBL som mål att man ska vinna cl rätt snart?

Tror Bayern går igenom dubbelmötet relativt enkelt. Känns betydligt tyngre på alla plan.
2016-02-23, 17:20
Medlem
Ewrus avatar
Citat:

Det har varit prat om att Red Bull ska dra ner på satsningen i Salzburg efter som de misslyckas hela tiden. Mer än så har jag inte hört.

Bayern får ju pengar för att de är en storklubb, inte för att någon med mycket pengar vill köpa sig till toppen.

Om inte Pep hittar på något underligt ska man vinna enkelt.
2016-02-24, 06:35
Medlem
cyberkalles avatar
Resultatmässigt så är jag nöjd jag trodde på förhand att Juventus skulle ta detta rätt lätt.

Lider med Kimmich som gjorde en bra insats om det inte vore för dom två misstagen som leder till bägge Juve målen.

Vi spelar som vanligt bra tills motståndarna får lite vittring och där har Pep ännu inte under sin tid i München lyckats med någonting det känns bra med ett tränarbyte och jag hade gärna sett att han fick gå redan nu och att Jupp gör som han gjorde 2009 när han räddade det som räddas kunde efter yoga-mannen.

Nu blir det spännande att se hur det går på lördag mot Wolfsburg.
2016-02-24, 11:09
Medlem
csts avatar
Fruktansvärt nonchalant av Pep att inte ta ut några mittbackar i startelvan, framförallt när Mandzukic finns på andra sidan.
2016-02-24, 12:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Fruktansvärt nonchalant av Pep att inte ta ut några mittbackar i startelvan, framförallt när Mandzukic finns på andra sidan.

Serdar Tasci gjorde debut mot Darmstadt i helgen och var riktigt iskall så att han inte var med var ju riktigt enligt mig.

Sedan så var det Benatias första match på mycket länge så Pep kanske inte vågade chansa med honom men det kanske han skulle ha gjort.

Jag stör mig mest på att Pep ännu aldrig har en plan B när matchbilder förändras sanbbt.
2016-02-24, 12:41
Medlem
cyberkalles avatar
Hårt straff på Leverkusens tränare Roger Schmidt efter att han inte gick av planen direkt när han blev beordrad av domaren.

5 matchers avstängning blev det samt 20.000€ i böter.
Även Leverkusens sportchef Rudi Völler bestraffas med 10.000€.
2016-02-24, 15:22
Medlem
Tecumseh-Valleys avatar
Citat:
Hårt straff på Leverkusens tränare Roger Schmidt efter att han inte gick av planen direkt när han blev beordrad av domaren.

5 matchers avstängning blev det samt 20.000€ i böter.
Även Leverkusens sportchef Rudi Völler bestraffas med 10.000€.
Låter ju helt absurt. Från TV-soffan tedde dig mest som att domaren helt saknade förmåga att bemöta en situation pragmatiskt. De flesta domare hade gått till Schmidt ytterligare en gång, skällt ut honom och pekat mot läktaren igen. Istället behandlade domaren situationen som om det kommit in ett bombhot mot arenan. Som sagt, från TV-soffan, troligtvis framkom inte det viktigaste genom rutan, med Eurosports ganska bedrövliga kommentator till hjälp.

Rudi Völler måste ha varit grov i mun.
2016-02-24, 15:29
Medlem
regndroppens avatar
Ekdal skadad IGEN efter en stämpling av Bahoui på träningen. Jävla segt när han var tillbaka snabbare än förväntat.. han är alltså inte med på lördag mot Ingolstadt. Detta enligt HSVs Facebook sida.
2016-02-24, 16:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tecumseh-Valley
Låter ju helt absurt. Från TV-soffan tedde dig mest som att domaren helt saknade förmåga att bemöta en situation pragmatiskt. De flesta domare hade gått till Schmidt ytterligare en gång, skällt ut honom och pekat mot läktaren igen. Istället behandlade domaren situationen som om det kommit in ett bombhot mot arenan. Som sagt, från TV-soffan, troligtvis framkom inte det viktigaste genom rutan, med Eurosports ganska bedrövliga kommentator till hjälp.

Rudi Völler måste ha varit grov i mun.

Jag uppfattade det hela på samma sätt som dig.
Jag tyckte att han överreagerade.

Völler är ju alltid grov i mun det hör som till.
2016-02-24, 16:55
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Ekdal skadad IGEN efter en stämpling av Bahoui på träningen. Jävla segt när han var tillbaka snabbare än förväntat.. han är alltså inte med på lördag mot Ingolstadt. Detta enligt HSVs Facebook sida.
Riktigt trist för honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in