Citat:
Ursprungligen postat av
Spelarn1
Efter alla framgångar den senaste tiden som Assad och SAA har haft så måste det vara ett gigantiskt bakslag att försörjningslinjen till Aleppo nu är bruten av IS.
Såvitt jag förstår är väl denna situation mer kritisk än vad den var för några månader sedan eftersom även staden Khansasser nu fallit vilket jag inte tror att den gjorde när IS tillfälligt kapade försörjningslinjen i höstas.
Får hålla tummarna för att armén snabbt lyckas återta kontrollen och denna gång skapa ett större buffertområde kring vägen.
Har det varit ett nytt anfall mot den vägen/logistikrutten? Igårkväll återtog SAA positionerna vid vägen med hjälp av en hel del artilleri och flyg innan man skickade dit trupperna och de ISIS vid vägen ska bli riktigt slaktade, eller har jag missat något?
Edit: Såg nu att man gjort ett nytt anfall och tagit över vägen från SAA igen, det var ju inte bra ju.
Förhoppningsvis ändras detta snart då SAA kan börja lägga all fokus på Al nusra och Isis när fredsavtalet med dom andra grupperna har trätt i kraft!