2016-02-22, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamsontheNazarite
Det finns hundratals hund raser och du har visat hittills att 0 hund raser är äldre än 500 år.....så väntar fortfarande.

Du sa:

"Så mycket du sprider omkring dig som du inte vet någonting om.

Bara när det gäller hundar så kan vi bevisa att människan är äldre än 6000år."

Här säger du klart och tydligt "bevisa"

Sen säger du detta om dina egna länkar:

"De är inte till för att vara vetenskapligt korrekta"

Okej då får jag väl vänta ytterligare på dom här bevisen du har för att människan är äldre än 6000 år genom hundar.

De bevis jag syftade på gällde att hundar funnits som tamhundar sedan 12000år, och i Sverige i 7000år.

Det förra inlägget visade på att hundraser som vi känner dem, har i många fall funnits sedan 2-4000år men inte närmare specificerat, eftersom det var lite mindre privata länkar i en del fall. Avsikten vara att visa att t.om olika raser funnits sedan betydligt längre tid än 500år, som du hävdar är hundens totala tid på jorden. Om du sågar världens alla dateringsmetoder så är det din bevisbörda att visa varför.

Okay, då får du en länk till ett lite mer seriöst uppslagsverk då.
Nu pratar vi hunden i allmänhet, inte enskilda raser. Hunden som domesticerad. Man kan säga använd av människan i någon form.
Här har du lite mer specificerade uppgifter om ca-12000 år gamla hundar. Det fanns hundar i tex Turkiet och i Kina för ca 12000år sedan.
http://www.ancient.eu/article/184/
Står lite om hundar i Gilgamesh-eposet också, kan det vara så att du tror att Mesopotamiens storhet varade för 500 år sedan också, eller har någon ohederlig forskare klottrat dit hundinfon senare, av någon konstig anledning?
Senast redigerad av Jhwh 2016-02-22 kl. 13:04.
Citera
2016-02-22, 13:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Äldsta hund resterna som hittats i sverige är 7000 år gamla.
Så då fanns hunden här 1000 år före jorden blev till

Men du förstår väl, att prototypen redan fanns i himmelen och den blev senare fört till jorden.
Citera
2016-02-22, 13:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag avgör hur den fungerar beroende om dom antar saker eller inte, om dom antar saker så fungerar inte daterings metoden.

Jag använder mig av bibeln som daterings metod.

Bibeln nämner sig själv som dateringsmetod.

Japp, är cirkelargumentation inte bara härligt.

Napkinism: "Det som står skrivit här är sant därför att det står skrivit här att det som står skrivit här är sant".
Senast redigerad av Bogomil 2016-02-22 kl. 13:24.
Citera
2016-02-22, 15:53
Medlem
Citat:

Jag använder mig av bibeln som daterings metod.

Bibeln nämner sig själv som dateringsmetod.

LOL.

Det är bara så roligt när religiösa nutjobs inte ens försöker dölja sin totala oförmåga att tänka logiskt.

Bibeln är en dateringsmetod, eftersom det står i bibeln att bibeln är en dateringsmetod, alltså.
Citera
2016-02-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
LOL.

Det är bara så roligt när religiösa nutjobs inte ens försöker dölja sin totala oförmåga att tänka logiskt.

Bibeln är en dateringsmetod, eftersom det står i bibeln att bibeln är en dateringsmetod, alltså.
På ett sätt är det bra att vissa "erkänner" att dom tror på bibeln, no matter what. Då vet man var man har dom. Problemet är att det inte är någon ide' att diskutera. Det spelar ingen roll vilka källor man ger/har. Bibeln går alltid före.
Citera
2016-02-22, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
På ett sätt är det bra att vissa "erkänner" att dom tror på bibeln, no matter what. Då vet man var man har dom. Problemet är att det inte är någon ide' att diskutera. Det spelar ingen roll vilka källor man ger/har. Bibeln går alltid före.

Det som är ännu värre är att många i tråden blandar ihop lagar, profeterna och skrifterna dvs en stor del av det historiska dokument som finns i bibeln och kastar in det huller om buller.
Men det är väl inte så konstigt NÄR de inte förstår vad som är vad.
Det är ungefär samma sak som att jag skulle kasta in medeltiden historia med nuvarande svenska lagar.
Citera
2016-02-22, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74

Japp, det vore bra om dessa dårar insåg att deras cirkelargument inte är relevanta i en diskussion om fakta.
Citera
2016-02-22, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Blir man okänslig av att vara ateist eller blir man ateist om man är så okänslig som du är?

Bra skrivit.
Citera
2016-02-22, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Japp, det vore bra om dessa dårar insåg att deras cirkelargument inte är relevanta i en diskussion om fakta.

Vilka är dårarna ? Är det du och co ?
Citera
2016-02-22, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Det som är ännu värre är att många i tråden blandar ihop lagar, profeterna och skrifterna dvs en stor del av det historiska dokument som finns i bibeln och kastar in det huller om buller.
Men det är väl inte så konstigt NÄR de inte förstår vad som är vad.
Det är ungefär samma sak som att jag skulle kasta in medeltiden historia med nuvarande svenska lagar.

Hur menar du? Det diskuteras givetvis många olika delar av bibeln i denna tråden. Många delar kräver uppenbarligen en detaljerad granskning både historiskt, logiskt, språkligt osv..
Citera
2016-02-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Vilka är dårarna ? Är det du och co ?

Har du problem med att läsa inlägg innan du svarar på dem?

Det framgår tydligt i mitt korta inlägg att "dårarna" är de som kommer in och cirkelargumenterar - dvs säger "bibeln är sann eftersom det står så i bibeln" - i en diskussion som handlar om fakta ("är bibeln sann?").
Citera
2016-02-22, 16:42
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Ändå är Bibeln , baserad på uteslutande tro. I sin grundkonstruktion, av troende.

Ergo, det blir overkill att försöka omtolka redan trosbaserat fundament som icke-tro.. och försöka sig på att via tolkning, klassificera bibeln som ett autentiskt dokument på samtidsskildring.

Där det är de nutida tolkarna, som gör bort sig - man kan framhla sig som troende, istället för att opponera sig mot t.o.m bibelns grundtro. Som är en tro, inte ett vetande.

Trolla tro till vetande, bara för att det går att leka med vetenskapslådan som tillhandahålls först idag, men inte igår - det ser jag som så smutsig agenda, att det i sig är värre än att presentera sig som gudstroende och säga "jag har behållning och känner mening i att läsa bibeln" , ni som krigar hårt om att få respekt för andras trosmeriter, är så tramsiga att ord fattas.

Gravt overkill - att se koranen som en vetenskaplig karta för orieentering om tingens natur, så också med bibeln, som skrevs under samma smak för PASSIONERAD frenetisk makthunger.

Bara att kolla i hostoroens epoker, hur gott, man uppförde sig. Sedan våga påstå att vi idag, är fallna i nåt slags förfallen moral. Men se bibeln som "rättesnöre" , nej sådant är för fatalister och effektsökare.

Enda relevanta tråden är egentligen : finns Gud (?) , utan att plocka upp döda historiska orala svador ,överfört till boklig, komprimerad form - tjänande som "referens" (kvasi på hög nivå)
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-02-22 kl. 16:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in