2016-02-20, 21:53
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
De är ju med i spelet förstår du väl. Gäller för tidningarna att hänga med i svängarna och suga ur alla klick och uppmärksamhet som går. De är bara glada när det blir drama.

Jag tänkte inte så långt. Nu gav Expressens Niklas Svensson Schyffert -1 i betyg på twitter Schyffert suger hårig pung. Efterspelet även om det är ett spel för galleriet är rätt underhållande.
2016-02-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Som andra redan varit inne på växer Lisa Ajax låt. Tycker den är bättre än Zias och nästan en skaplig även utanför mellosammanhang. Vi får väl se till finalen då kanske jag till och med gillar den på riktigt.
proffsigt framträdande, bra artist, riktigt generisk låt som inte tillför något över huvud taget. tyvärr.
2016-02-20, 21:58
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Va? Har inte tyckt att han har varit särskilt kul på läääääänge. Men denna gången hade han ju en del poänger och vågade säga en del saker som de flesta sitter och trycker på, men inte vågar uttrycka öppet. Han satte fingret på mycket. Jag drog på smilbanden flera gånger.

För övrigt var det helt fel låtar som gick vidare.

Av nyfikenhet vilka låtar tycker du skulle gått vidare?
2016-02-20, 22:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Av nyfikenhet vilka låtar tycker du skulle gått vidare?

I mitt fall så tippade jag exakt rätt på de två till final och de två till andra chansen. Kan nämna att jag är lte av legend i bekantskapskretsen att ha ett öra för vad som blir hits.
2016-02-20, 22:06
Medlem
elliot1990s avatar
Folk som ser Melodifestivalen på allvar kan inte vara den smartaste gruppen. Nu får barnet kritik på facebook eftersom hon var oförskämd och mobbade. Går det helt förbi kvällspressens läsare att Sigrid fått ett manus att utgå ifrån. Nu är även manuset skrivet av Schyfferts flickvän Akten är genomtränad och Schyffert har godkänt skämten. Han vill framstå som cool. Titta på mig. Jag kan skämta om mig själv. Synd att skämten som alltid är så public service stela. Som att ett litet barn har koll på nöjesbranschen eller vet innebörden av vad hon sa på scen.
2016-02-20, 22:07
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Det är så tydligt att melodifestivalen är fullständigt genomsyrat av vänster/invandrings/hbtq. Konstant återkommer det inslag av vänsteråsikter. När oscar zia presenterades första gången sa de att han kom från X, vem han är och vad han gjort etc, men att han hade påbrå från italien.
När han vann sa de bara hans namn, och en sak till, just det, att han var italiensk..
Självföraktet är totalt. Detta var bara ett exempel. i henrik schyyferts stand up var det första han sa att invandrarna som kommit var välkomna.
vänsteråsikterna följs som en stark röd tråd genom hela skiten....

Visst är det så. SVT har ju byggts upp under tiden då vänstern dominerade stenhårt i Sverige och har sedan blivit en stor kanal för att sprida vänster-propaganda. Det är ju ganska tydligt också vilka som släpps in i programmen och som får programleda. Det är uteslutande vänsterfolk. Melodifestivalen domineras av detta. Tänker på Gina, Schyffert, Clara Henry, Sarah Dawn Finer, Nor el Refai (stavning?), William Spetz, Helena Berström är bara några exempel. Alla är vänster-förespråkare och några extrema sådana också. Skulle kunna göra listan lång men det är tydligt att de är noggrannt utvalda av SVT.

Swingfly hade väl en "Black feminism"-tröja på sig, eller såg jag fel?
2016-02-20, 22:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Folk som ser Melodifestivalen på allvar kan inte vara den smartaste gruppen. Nu får barnet kritik på facebook eftersom hon var oförskämd och mobbade. Går det helt förbi kvällspressens läsare att Sigrid fått ett manus att utgå ifrån. Nu är även manuset skrivet av Schyfferts flickvän Akten är genomtränad och Schyffert har godkänt skämten. Han vill framstå som cool. Titta på mig. Jag kan skämta om mig själv. Synd att skämten som alltid är så public service stela. Som att ett litet barn har koll på nöjesbranschen eller vet innebörden av vad hon sa på scen.

Får lilla Sigrid som läser innantill utan dess like alltså kritik. Jo det är en kul tid att uppleva detta må man säga
2016-02-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
I mitt fall så tippade jag exakt rätt på de två till final och de två till andra chansen. Kan nämna att jag är lte av legend i bekantskapskretsen att ha ett öra för vad som blir hits.

Han du citerade tippade ju rätt på allt i tråden... så ditt skryt är inte så imponerande.
2016-02-20, 22:17
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Får lilla Sigrid som läser innantill utan dess like alltså kritik. Jo det är en kul tid att uppleva detta må man säga

Citat:
Är väl folk som gillar mobbing som hyllar detta inhopp av Sigrid. Gick ju enbart ut på att håna o trycka ner. Tyvärr verkar kvällens tema att håna att människor har olika åldrar

Citat:
Skratta ....till vadå ??? Sjuka skämt o hån !?

Citat:
Coola Sigrid...vilken flopp! Vad var det som var så roligt med henne då? Löjligt bara!

Från Aftonbladets läsare. Mänskligheten är på topp. Sigrid kvalar in som den yngsta som får uppleva ett drev.

Se vad som händer när man läser kvällspressen.

Citat:
Tycker hon är pasé...

Mina döttrar skulle aldrig trycka ner någon annan för att glänsa några minuter i tv.... i.o.f. må Sigrids manus vara skrivet av vuxen kanske men iallafall. ... 👎

Citat:
Jag är lärare och visst ska barn lära sig att ta plats. Men med respekten kvar, vilket inte denna lilla tjej hade.
Senast redigerad av elliot1990 2016-02-20 kl. 22:22.
2016-02-20, 22:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Från Aftonbladets läsare. Mänskligheten är på topp. Sigrid kvalar in som den yngsta som får uppleva ett drev.

Se vad som händer när man ser kvällspressen.

Tur att man inte är med där och kan svara direkt. Det hade onekligen blivit ganska otrevligt med tanke på deras dumhet.
2016-02-20, 22:33
Medlem
Snubchurps avatar
Isländska melodifestivalen är så himla avslappnat och naturligt alltså. Älskar språket. Lite unplugged och allsång med publiken just nu. Lugna och proffsiga programledare och spännande musik. Allt annat än svenska MF alltså.
2016-02-20, 22:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Isländska melodifestivalen är så himla avslappnat och naturligt alltså. Älskar språket. Lite unplugged och allsång med publiken just nu. Lugna och proffsiga programledare och spännande musik. Allt annat än svenska MF alltså.

Du menar att den går att se på?

Svenska Melodifestivalen skulle jag inte ägna en sekund numera. Här har verkligen PK-eliten tagit över. Går inte att se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in