2016-05-12, 18:28
Medlem
Herregud, kan det bli smre och fjantigare? Rtt svrslaget.
2013 kostade Melodifestivalen skattebetalarna 125 miljoner kronor. Berknas bli lite dyrare i r.
Sdana kostnader fr att en hop v-vridna PK-mnniskor skall f hlla p och larva sig fr de pengarna.
Kvalitet existerar ju inte. Det har urartat till en pajastvling!

Givetvis s hyllar ju alla varandra och hjer varann till skyarna.
2016-05-13, 13:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
En klar vinnare kan redan utses: De som har ordnat effekterna p scen, helt otroligt!

Annars s kan jag, i r, helt utan dligt samvete rsta p Australiens lt som framfrs av en sngerska med koreanskt pbr.

Frnsett att effekterna p scen utvecklats i en rasande takt och att robotshowen i den andra semifinalen var otroligt bra, s tycker jag faktiskt att ven ltarna blir bttre med ren. Det finns nu gott om ltar som jag tycker r hyfsade och i alla fall inte dliga. Vrre var det under 1990-talet, d jag bojkottade programmet helt och hllet.

Man tjnar p att lyssna igenom ltarna flera gnger. Lettland sngare ger verkligen allt, men efter tredje genomlyssningen s knns inte lten lika bra. Belgiskan var pigg. Rysslands lt var givetvis bra, men det var ocks Ukrainas, speciellt om man tar hnsyn till budskapet. Eftersom nu melodifestivalen till 50 procent r musik och till 50 procent politik enligt en engelsman, och jag hller med, s kommer jag, skert att lgga en stdrst p Ukraina och skita i att rsta p Ryssland. Andra lter med bra budskap var Serbien, Bosnien Hercegovina, (utslagen) och Ungern, som faktiskt brukar ha vettiga texter ibland.
2016-05-13, 20:55
Medlem
VelvetReds avatar
Var verkligen inga bra bidrag frutom australien som gick vidare igr.

Vart var Danmark? Var dem smre n den vriga srjan utav ltar?
2016-05-15, 09:26
Medlem
Lgg ner skiten! Har blivit politik av tvlingen. Ryssarna anklagar nu
lnder som rstat p Ukraina fr att var illojala mot Ryssland
Bgar och politiker kan ordna egen tvling, inget som vra licenspengar ska anvndas till!
2016-05-15, 10:30
Medlem
Det finns vl ett ordsprk bland oss som gillar riktig musik som lter ungefr s hr

"Skrp, nnu mera skrp, gigantiskt mycket hjrndtt skrp, Melodifestivalen"

Det finns nog inte ens ord egentligen fr att beskriva monstrusiteten som r detta hjrndtt avskyvrda bgerispektakel. Man vill reflexmssigt spy p en bebis bara man hr talas om skiten. Ughh...

Melodifestivalen r infantil masspolitik fr kuvade dum-Svenssons. Jag lovar att nsta r kommer en afghansk vldtktsman vinna med en grtmild lt som handlar om hur han fick gra tv timmars samhllstjnst efter att ha frgripit sig p en hel lgstadieklass.
2016-05-15, 11:42
Medlem
Serist`?? Har CIA riggat ven Melodifestivalen?? Inte en chans detta gick rtt till. inte skuggan av en chans. Hon ylade mer n sjng.
2016-05-15, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Lgg ner skiten! Har blivit politik av tvlingen. Ryssarna anklagar nu
lnder som rstat p Ukraina fr att var illojala mot Ryssland
Bgar och politiker kan ordna egen tvling, inget som vra licenspengar ska anvndas till!
Ja, jvla skittvling r vad det har blivit. Folk har inget vett i skallen lngre.
2016-05-16, 07:28
Medlem
Returpappers avatar
Sjng dligt och spelade teater. Obegripligt usel vinnarlt. Att de politiska dimensionerna inte kan diskuteras p politik utrikes eller ngon annan stans. Drfr att de konsekvent hamnar i papperskorgen, ja det gr att man kan oroa sig fr Flashbacks framtid som ett forum fr yttrandefrihet.
2016-05-16, 08:03
Medlem
QueerSchilvias avatar
S mnga Pride flaggor har sllan skdats, minst 10 i varannan filmruta. Det r vl Bjrkmans phitt och en knga till st.
Vi lr inte f se lika mnga flaggor nr spektaklet snds frn Ukraine.
2016-05-16, 11:06
Melodifestivalen r ver sedan ett par mnader. Diskussion om Eurovision fr tas i relevant trd.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in