Herregud, kan det bli sämre och fjantigare? Rätt svårslaget.
2013 kostade Melodifestivalen skattebetalarna 125 miljoner kronor. Beräknas bli lite dyrare i år.
Sådana kostnader för att en hop vä-vridna PK-människor skall få hålla på och larva sig för de pengarna.
Kvalitet existerar ju inte. Det har urartat till en pajastävling!
Givetvis så hyllar ju alla varandra och höjer varann till skyarna.
En klar vinnare kan redan utses: De som har ordnat effekterna på scen, helt otroligt!
Annars så kan jag, i år, helt utan dåligt samvete rösta på Australiens låt som framförs av en sångerska med koreanskt påbrå.
Frånsett att effekterna på scen utvecklats i en rasande takt och att robotshowen i den andra semifinalen var otroligt bra, så tycker jag faktiskt att även låtarna blir bättre med åren. Det finns nu gott om låtar som jag tycker är hyfsade och i alla fall inte dåliga. Värre var det under 1990-talet, då jag bojkottade programmet helt och hållet.
Man tjänar på att lyssna igenom låtarna flera gånger. Lettland sångare ger verkligen allt, men efter tredje genomlyssningen så känns inte låten lika bra. Belgiskan var pigg. Rysslands låt var givetvis bra, men det var också Ukrainas, speciellt om man tar hänsyn till budskapet. Eftersom nu melodifestivalen till 50 procent är musik och till 50 procent politik enligt en engelsman, och jag håller med, så kommer jag, säkert att lägga en stödröst på Ukraina och skita i att rösta på Ryssland. Andra låter med bra budskap var Serbien, Bosnien Hercegovina, (utslagen) och Ungern, som faktiskt brukar ha vettiga texter ibland.
Lägg ner skiten! Har blivit politik av tävlingen. Ryssarna anklagar nu
länder som röstat på Ukraina för att var illojala mot Ryssland
Bögar och politiker kan ordna egen tävling, inget som våra licenspengar ska användas till!
Det finns väl ett ordspråk bland oss som gillar riktig musik som låter ungefär så här
"Skräp, ännu mera skräp, gigantiskt mycket hjärndött skräp, Melodifestivalen"
Det finns nog inte ens ord egentligen för att beskriva monstruösiteten som är detta hjärndött avskyvärda bögerispektakel. Man vill reflexmässigt spy på en bebis bara man hör talas om skiten. Ughh...
Melodifestivalen är infantil masspolitik för kuvade dum-Svenssons. Jag lovar att nästa år kommer en afghansk våldtäktsman vinna med en gråtmild låt som handlar om hur han fick göra två timmars samhällstjänst efter att ha förgripit sig på en hel lågstadieklass.
Lägg ner skiten! Har blivit politik av tävlingen. Ryssarna anklagar nu
länder som röstat på Ukraina för att var illojala mot Ryssland
Bögar och politiker kan ordna egen tävling, inget som våra licenspengar ska användas till!
Ja, jävla skittävling är vad det har blivit. Folk har inget vett i skallen längre.
Sjöng dåligt och spelade teater. Obegripligt usel vinnarlåt. Att de politiska dimensionerna inte kan diskuteras på politik utrikes eller någon annan stans. Därför att de konsekvent hamnar i papperskorgen, ja det gör att man kan oroa sig för Flashbacks framtid som ett forum för yttrandefrihet.
Så många Pride flaggor har sällan skådats, minst 10 i varannan filmruta. Det är väl Björkmans påhitt och en känga till Öst.
Vi lär inte få se lika många flaggor när spektaklet sänds från Ukraine.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!