2016-02-20, 03:13
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Det jag är så jävla emot är folk som tycker att det är bättre att grupp A och B får 50kr per dag än att grupp A får 70 och grupp B får 80.

Jo, av det där finns väl ett bra citat av Thatcher. "You'd rather see the poorer get poorer, as long as the richer are less rich". (https://www.youtube.com/watch?v=okHGCz6xxiw)

Ska vi utforska saken till sin spets så är ju svaret på frågan TS ställer att: Det är bättre för samhället att invandrare får mer. För svenskar är enkla att kontrollera, och har hög moral och arbetsgrad. Andelen svenskar som "misslyckas" är låg, och satsningar där bär mindre frukt än satsningar bland invandrare, där en värdelös politik har lett till att invandringssiffrorna ut ett ekonomiskt perspektiv är katastrofala.

Ekonomiskt är det mycket bättre att satsa på invandrare, eftersom det teoretiskt finns mer att hämta där.

Men är det rätt? Är det verkligen rätt att det ska vara så? Är det rättvist?
Citera
2016-02-20, 03:19
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Jo, av det där finns väl ett bra citat av Thatcher. "You'd rather see the poorer get poorer, as long as the richer are less rich". (https://www.youtube.com/watch?v=okHGCz6xxiw)

Ska vi utforska saken till sin spets så är ju svaret på frågan TS ställer att: Det är bättre för samhället att invandrare får mer. För svenskar är enkla att kontrollera, och har hög moral och arbetsgrad. Andelen svenskar som "misslyckas" är låg, och satsningar där bär mindre frukt än satsningar bland invandrare, där en värdelös politik har lett till att invandringssiffrorna ut ett ekonomiskt perspektiv är katastrofala.

Ekonomiskt är det mycket bättre att satsa på invandrare, eftersom det teoretiskt finns mer att hämta där.

Sverige storsatsar på alla som misslyckats, in absurdum. Du kan helt enkelt inte misslyckas i Sverige i dag, om du inte vill.
Citera
2016-02-20, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan

jag vet inte ens om jag håller med dig om det teoretiskt finns mer att hämta hos flyktingarna.

då krävs det ju att de sätts i arbete omgående eller utvisas tillbaka om de inte passar att skura trapphus för minimilön.
"omsätt och generera en stark ekonomi eller få ingen del utav den." .. men att kräva det krävs också civilkurage bland de svenska politikerna, och det finns ju verkligen inte.

hur menar du att det teoretiskt finns mer att hämta i denna målgrupp?

du verkar också ha en såndär spåkula där man kan spå framtidens 'vinst' i emmigranter?
är det bara jag som kommer ihåg grundprincipen bakom ett kommersialiserat samhälle?
tillgång och efterfrågan.

mera arbetare = sämre lönevilkor
sämre löner = sämre utbildningar hos 2:a gen.
sämre utbildningar = större klyftor
större klyftor = mer hat
mer hat = fler kostnader/avskärmning ifrån varandra
...
Senast redigerad av Fittsill 2016-02-20 kl. 03:25.
Citera
2016-02-20, 03:28
Medlem
Varför ska du ha större rätt till mer pengar än en Neger? Alla är ju lika värda, hallå!
Citera
2016-02-20, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Rutig
Behöver du "källa" för att man kvoterar in invandrare är du inte värd att lägga tid på att diskutera med. Antingen ljuger du eller så är du född igår.
Nej, jag vill ha en källa på att de MÅSTE kvotera. För övrigt är sådan diskriminering olaglig, så jag har rätt svårt att tro att de måste göra så.

Citat:
Förmodligen ljuger, för ingen har väl missat debatten i tiotals år om att ifall Ali/Muhammed och en svensk söker samma jobb ska Muhammed ha jobbet (mona sahlin)
Goggla får du göra själv, tänker inte göra jobbet åt dig
Om du inte förstår principen att den som påstår är den som ska komma med källor känns du rätt ovärd att diskutera med.
Citera
2016-02-20, 03:32
Medlem
Citat:
Man kan tycka vad man vill om det, men infödda svenskar har generellt bättre möjligheter att skaffa ett jobb istället. Och ja, undantag finns.
Citat:
Så du menar att du inte har lättare att skaffa ett jobb än en analfabet från Somalia? Jösses, det säger en del om dig.

Sen vet jag att arbetsmarknaden är tuff och att systemet med socialbidrag suger pung, men det är fortfarande ett faktum att det är lättare som infödd svensk att ta sig ur bidragsträsket. Vad har du för utbildning förresten?
Jag har svårt att förstå det här tankesättet. Så du menar alltså att svenskar ska få mindre bidrag om de råkar bli arbetslösa eftersom de generellt bidragit med mer skatt? Det är ju just eftersom migranterna inte bidrar och förmodligen aldrig kommer att göra detta som man bör sänka deras bidrag. Det finns en anledning till att så otroligt många väljer att komma till just Sverige samtidigt som de helt väljer bort syd- och östeuropa. Bidragen är helt enkelt högre här. Eftersom de aldrig kommer att bidra till samhället är det destruktivt att ta emot dessa och därför bör incitamenten att komma hit sänkas. På samma sätt har de flesta svenskar betalat en hel del skatt och har haft föräldrar som också betalat massa skatt och förtjänar därför goda skyddsnät.
Citera
2016-02-20, 03:34
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
jag vet inte ens om jag håller med dig om det teoretiskt finns mer att hämta hos flyktingarna.

då krävs det ju att de sätts i arbete omgående eller utvisas tillbaka om de inte passar att skura trapphus för minimilön.
"omsätt och generera en stark ekonomi eller få ingen del utav den." .. men att kräva det krävs också civilkurage bland de svenska politikerna, och det finns ju verkligen inte.

hur menar du att det teoretiskt finns mer att hämta i denna målgrupp?

du verkar också ha en såndär spåkula där man kan spå framtidens 'vinst' i emmigranter?
är det bara jag som kommer ihåg grundprincipen bakom ett kommersialiserat samhälle?
tillgång och efterfrågan.

mera arbetare = sämre lönevilkor
sämre löner = sämre utbildningar hos 2:a gen.
sämre utbildningar = större klyftor
större klyftor = mer hat
mer hat = fler kostnader/avskärmning ifrån varandra
...

Du är rätt kaxig som går på soc och känner att du är överlägsen varenda flykting… Du står längst ned på respektstegen, men kan mycket enkelt kravla dig uppåt, om du bara vill, men då inte genom att angripa andra som ofrivilligt hamnat längst ned. Du tycks ju ändå kunna snacka, så vad är ditt problem? Jag tror faktiskt inte att du går på soc ens, du vill bara ha en trådstart på temat där du slår riktigt stort mot dem som kommer hit och får börja i vår rännsten (nåja en del bor trevligare på avlagda herrgårdar än invandare i ghetton).
Citera
2016-02-20, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlcc
Varför ska du ha större rätt till mer pengar än en Neger? Alla är ju lika värda, hallå!

jag anar en viss sarkasm i det du skriver..
men helt ärligt.

jag anser mig vara en humanitär, men även jag inser att alla människor i alla länder - någonstans måste jämställas i landets valuta.
Den kalla verkligheten i politik - alla människor har en prislapp på sig.

rent etiskt så anser jag inte mig vara värd mer än någon annan, men just socioekonomiskt så anser jag att min familj som har svettats för det här landet i 400 år, bör få mer i pengar vid ekonomiskt knipa - än vad en invandrare skall få.

min familj har inte börjat jobbat svart bara för vi lever i världens mest beskattade land.
men vad har de slitit för?
för ett solidariskt sverige..? eller för ett solidariskt 'awww det är så synd om de där som bajsa sönder sitt egna land så hårt och så länge.. vi ger dem alla våra pengar ist!! solidaritet!!! oo jaaa!! kom hit ta för er av våra pengar och kvinnor - det är lugnt vi registrerar inte etnicitet för det skulle kanskek unna användas emot er & vår politik"
Citera
2016-02-20, 03:36
Medlem
Citat:
du säger ju ordagrant "staten har spenderat mer pengar på DIG än på EN asylsökande."
Och återigen står det ingenting om att detta skulle ha med den totala kostnaden för hela gruppen att göra. Det är en sak om du råkar tolka in saker i det jag skriver, men en helt annan när du bara är mongo och vägrar acceptera förklaringen.

Citat:
jag tycker inte det är 'orättvist' jag är inte 10..
Hur menar du här? Hela din trådstart handlar om att du tycker att det är orättvist att flyktingar får 3kr mer än du per dag.

Citat:
jag tycker helt enkelt bara det är fel och åthelvete att det ska vara så.
jag tycker att jag kunde ha fått special undervisning i skolan istället.. för tro mig, jag är inte dum i huvudet.
Japp, absolut. Vi skär ner flyktingarnas bidrag med 3kr per dag så ordnar sig allting.

Citat:
du skriver att du vill reformera välfärdssystemet.. men där har du ju din första tabbe.
de flesta som är kunder hos välfärdssystemet är funktions-nedsatta i samhället, de är inte funktionsnedsatta privat...

dvs, det är samhället som behöver reformeras.
Jag ser inte alls vad du försöker säga här. Jag vill att alla ska vara garanterade mat, bostad och ett någorlunda drägligt liv.
Citera
2016-02-20, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Jag har svårt att förstå det här tankesättet. Så du menar alltså att svenskar ska få mindre bidrag om de råkar bli arbetslösa eftersom de generellt bidragit med mer skatt?
Det har jag inte sagt.
Citera
2016-02-20, 03:39
Medlem
Citat:
rent etiskt så anser jag inte mig vara värd mer än någon annan, men just socioekonomiskt så anser jag att min familj som har svettats för det här landet i 400 år, bör få mer i pengar vid ekonomiskt knipa - än vad en invandrare skall få.
Så om din familj varit bidragstagare/tiggare/kriminella i tjugo generationer tillbaka så borde du inte få ett skit? Är det det du menar?
Citera
2016-02-20, 03:41
Medlem
Dr.Rutigs avatar
Citat:
Nej, jag vill ha en källa på att de MÅSTE kvotera. För övrigt är sådan diskriminering olaglig, så jag har rätt svårt att tro att de måste göra så.

Om du inte förstår principen att den som påstår är den som ska komma med källor känns du rätt ovärd att diskutera med.

Den politiska korrektheten är väl källa nog att alla "måste" kvotera för att inte bi utfryst av eblassemanget?

Visa källa på din uppfattning då?
Du är ju så övertygad och vill ha källor på allt, borde ju ha massa källor färdiga

Lever du inte som du lär ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in