Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Hur stor chans har han?

Kan han lyfta USA ur depressionen?

Nog tror jag att Donald Trump blir USAs näste president. Jag hoppas att han blir det och att han sätter ner foten, och talar om för B-drägget vad som gäller.
2016-02-19, 22:19
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Extremt profithungriga?
Det är ju självdefinition Donald the rump Trump.
En mera penningkåt fåntratt får man leta efter med både lykta och ficklampa.

Trump är ju förvisso en företagare. Men samtidigt finansierar han helt sin egen kampanj och säger nej till donationer. För vad? Ett jobb där han tjänar en tiondel (högst) av vad han tjänar nu.

Kalla Trump för mycket, men han har inte satsat på detta för att få mer pengar.
2016-02-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, jag tror verkligen inte det. Han är betydligt mer Ian Wachtmeister, om du nu ska hitta en NyD-parallell. Eller är han kanske den perfekta kombinationen? Bert är en rätt korkad och billig hästhandlare utan några som helst moraliska betänkligheter. Han gör pengar på vit makt-musik lika gärna som flyktingar - vad som än betalar sig. Ian är en betydligt skarpare typ. Naturligt aristokratisk (det ser jag även hos Trump), intelligent och med äkta patos. Jag vet inte hur bra Ian är på att göra pengar, men säg att Trump tar känslan för business från Bert så tar han allt annat från Ian. Jag tror verkligen på fullt allvar att Donald Trump bryr sig om USA, och västvärlden i stort, på riktigt. Han vill förändra. Jag menar, vad skulle en mångmiljardär annars ha för anledning att ge sig in i politiken så här? Han kan ju göra vad han vill. Vill han göra pengar så gör han det. Vill ha runda av och leva gott de sista åren gör han det. Det finns nånting där. Det skulle kunna vara storhetsvansinne, men jag tror att det är en äkta vilja att förändra innan det är för sent.

BS.
Trump gör vad som är bäst för Trump.Det är definitionen av hans liv och jag har följt honom sedan han kramade ballarna på Don King runt de stora boxningsfighterna på 80 talet.
Trump som individ är den mest lättlästa och endimensionella sorten.
Vill du ha en kapitalist med lite hjärna utanför ekonomins område så kan du välja valfri Rockefeller.
Trump är en nolla i sammanhanget och det är ingenting som varken hans ohyfsade verbala sätt eller hans girigt intjänade dollars kommer att ändra på.
At the end of the day Donald Trump is an imbecill.

Det finns inga vägar runt det och som supporter för republikanerna så är det tyvärr en nackdel att Trump nästlat sig in.
Han är en orm och en till stora delar idiot.
2016-02-19, 22:30
Medlem
Menveds avatar
Citat:
BS.
Trump gör vad som är bäst för Trump.Det är definitionen av hans liv och jag har följt honom sedan han kramade ballarna på Don King runt de stora boxningsfighterna på 80 talet.
Vill du ha en kapitalist med lite hjärna utanför ekonomins område så kan du välja valfri Rockefeller.
Trump är en nolla i sammanhanget och det är ingenting som varken hans ohyfsade verbala sätt eller hans girigt intjänade dollars kommer att ändra på.

Det finns inga vägar runt det och som supporter för republikanerna så är det tyvärr en nackdel att Trump nästlat sig in.
Det finns många olika åsikter om vad Trump är för typ av kandidat, både i den här tråden och på andra ställen, men din bedömning är nog den minst insatta och verklighetsbaserade. Hoppas vi slipper dina bidrag i tråden framöver.
2016-02-19, 22:31
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
BS.

Som Trump själv säger, han vet hur man förhandlar, tom med ett svin som Don King. Tyder på kompetens.

Citat:

Ja Trump som nolla ja, det är vad etablissemanget sagt sedan han började tala om att ställa upp. Ändå leder han överlägset - kan man tänka va?

Citat:

Men tydligen en populär orm och idiot!
Senast redigerad av Y2W 2016-02-19 kl. 22:35.
2016-02-19, 22:32
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
BS.

Nu vet ju jag att du är jude. Det är intressant att se hur ni tänker kring en vit stark ledare, som vill förfina och förbättra där ni febrilt förfular och försämrar. Tack för ditt svar. Ni är verkligen en sjuk sekt. En dag kommer ni att förbjudas, och straffet för att begå folkmord kommer inte att vara tre månaders ungdomsanstalt.
2016-02-19, 22:34
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det finns många olika åsikter om vad Trump är för typ av kandidat, både i den här tråden och på andra ställen, men din bedömning är nog den minst insatta och verklighetsbaserade. Hoppas vi slipper dina bidrag i tråden framöver.

Håller med!!!

Är Trump en 100 % Rep-kandidat? Givetvis inte, det är ju därför han leder och ses som ett så enormt stort hot från allt till Rep:s ledning, Clinton och nu Påven-

Trump är på helt rätt väg - this is gonna be one hell of a rece!!!!
2016-02-19, 22:41
Medlem
Förstår inte vad Trump håller på med, varför fortsätter han att ge intervjuer till kanaler som gör allt föra att han ska förlora. Fox news har visat wall street journal pollen hela dan när det finns 20 andra som visar att han leder stort. Han måste gå tillbaka som i början när de dansade efter hans pipa. Tycker att han börjar bli för självsäker igen som i slutet av Iowa. Sluta för helvete att ge intervjuer tills de behandlar dig som alla andra. Men han är ju så jävla mediakåt att det blir svårt.
2016-02-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nu vet ju jag att du är jude. Det är intressant att se hur ni tänker kring en vit stark ledare, som vill förfina och förbättra där ni febrilt förfular och försämrar. Tack för ditt svar. Ni är verkligen en sjuk sekt. En dag kommer ni att förbjudas, och straffet för att begå folkmord kommer inte att vara tre månaders ungdomsanstalt.

Nä.
Jag är inte jude men däremot är du en nynasse med självklart förfittad hjärnkapacitet.
Det är inte intressant hur du som sådan tänker då allting som vanligt är förvridet uppochner och innochut.
Att du som nazist gillar Trump och Hitler är inget som förvånar.Du är en enkelspårig individ och kanske du själv har lite judeblod i dina ådror?
2016-02-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Håller med!!!

Är Trump en 100 % Rep-kandidat? Givetvis inte, det är ju därför han leder och ses som ett så enormt stort hot från allt till Rep:s ledning, Clinton och nu Påven-

Trump är på helt rätt väg - this is gonna be one hell of a rece!!!!

Är Don the rump INTE 100% rep så skall han heller inte ställa upp under partiets fana.
Så enkelt är det.I bästa fall är han sålunda oärlig.I sämsta fall...och med hänsyn tagandes till all realitet..så kommer han aktivt att rösta Hillary Clinton om han inte blir REPUBLIKANERNAS kandidat.

Defintionen av förrädare.Han borde joina IS.Han hör hemma där som förrädare.
2016-02-19, 22:59
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Jag tror inte heller att han vinner presidentvalet, men nomineringen har han en god chans i.

Dock ser det ut som rätt tydliga rörelser uppåt för Trumps farligaste motståndare. Pollsen brukar ha svårt att hänga med i slutet, ser man en förändring kan man ofta extrapolera och förstärka den lite för att komma närmare rätt resultat. Jag tror inte det går lika bra alls för Trump som i NH faktiskt.

Du tycka ha en poäng, senaste undersökningen i SC leder han med 3% i:

http://opinionsavvy.com/wp-content/uploads/2016/02/OS-SC-2.19.16-Toplines.pdf

Det är ganska entydigt att Trump sjunker i SC och att Rubio går som en raket. Inte för att jag tror det räcker för att slå the Donald, men det behövs ju inte om Republikanernas huvudkandidat redan nu utkristalliseras.
2016-02-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Som Trump själv säger, han vet hur man förhandlar, tom med ett svin som Don King. Tyder på kompetens.

Ja Trump som nolla ja, det är vad etablissemanget sagt sedan han började tala om att ställa upp. Ändå leder han överlägset - kan man tänka va?

Men tydligen en populär orm och idiot!

So what?
Det finns många quislingar som av sin samtid påstås vara genuina killar.
Det är bara att titta på Stefan Löfven och Fredrik Reinfeldt.
Ändrar dock inte grundläggande faktum och historien har en benägenhet att till slut förpassa skithögar till dynghög.
Löfven som Reinfeldt som Hitler som Trump.
Det är ju till slut bara en fråga om litet tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in