Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Sedan att det är så tomt bland demokraterna beror på att lobbyisterna (AIPAC, Goldman Sachs osv) alla har satsat deras pengar på Hillary, medan Sanders visserligen tillhör samma judiska skrot och korn, ändock representerar en mer hardcore, radikal, Jesus-liknande anti-profit ideologi ā la Chomsky, så han kanske inte är så illa i de flesta frågor utöver att han kommer att totalsabba USA:s demografi.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Frågan är hur smart det är/har varit av Trump att rikta så mycket av sina attacker mot just Cruz. Det är fördelningen av Cruzanhängarna efter att Cruz lämnar in som kan komma att avgöra valet.
Samtidigt fjäskar Trump som fan för den obehaglige Rubio. Tror Trump att det här står mellan honom och Cruz i slutändan? Då tror jag han har fel. Det står mellan honom och Rubio.
Har Trump uttalat sig om vem han minst av alla kandidater skulle vilja se som president? Uppfattar ni också Clinton som sämre presidentmaterial än Sanders baserat på deras offentliga politik? Clinton känns paradoxalt nog mer
judisk sett till åsikterna än Sanders då hon lyckats ta fram det sämsta ur både Demokraterna (kosmopolitiskt vänsternonsens) och Republikanerna (krigshetsande sionistisk neokonservatism) på samma gång. Sanders stödjer visserligen Israel men verkar inte vara en s.k. hök utrikespolitiskt i alla fall. Därtill skulle en vinst för HF som president vara en viktig symbolisk seger för feministerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Han får ju aldrig Cruz endorsement, det kan vi konstatera, men jag tror en del av väljarna ändå kommer välja Trump framför Rubio. Cruz är ju trots allt också en outsiderkandidat, och många i detta val skyr partikandidaterna som pesten. Trump och Cruz är båda stora bland teapartyfolket t ex.
Jag tror dock inte Cruz ger upp nu förrän efter super tuesday. Han kommer att kunna klara andraplatsen i både NH, SC och NV.
Vad är det med den här malplacerade anglicismen "endorsement" som många i tråden envisas med att använda, varför inte bara skriva stöd/godkännande istället?