Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-19, 21:54
Medlem
Veckans Trump:

Supporter To Trump: 'I'm A Muslim And I'm For You All The Way'

https://www.youtube.com/watch?v=UsXt7WfkaFk
2016-02-19, 21:55
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Vill han inte betala royalty till McCartney eller? När kampanjen började så spelades ju Revolution även på nätetsändningarna.
Right Side Broadcasting vill nog inte betala till McCartney. Som jag förstod det riskerade deras streamar/filmer att plockas ner av Youtube om de spelade Beatleslåten.
Senast redigerad av baggebo1 2016-02-19 kl. 21:57.
2016-02-19, 21:56
Medlem
Citat:
Vill han inte betala royalty till McCartney eller? När kampanjen började så spelades ju Revolution även på nätetsändningarna.

Han har kört olika låtar under dessa månader.
Allt från Adele, Beatles, till min favorit, Eye of the tiger.
2016-02-19, 21:58
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
När är racet klart och när blir den slutliga omröstningen?

Missförstod jag hans tal eller hade han bara lagt några få miljoner dollar på racet medan Jeb Bush hade satsat 44 miljoner?

Bush har redan spenderat över 100 miljoner. Jag tror det var Iwova kan syftade på där Bush la över 40 miljoner USD och Trump 4 miljoner USD, och Bush fick 3 %.

I SU har Bush ökat sina insatser. främst i två anti-Trump reklamfilmer.

Undra vad hans finansiärer tycker de får för sina pengar (fast det är väl iofs växelpengar för dem).
2016-02-19, 22:01
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Right Side Broadcasting vill nog inte betala till McCartney. Som jag förstod det riskerade deras streamar/filmer att plockas ner av Youtube om de spelade Beatleslåten.

Ja det låter logiskt, de som äger Beatlesmusiken (vilket jag vid eftertanke är säker på inte är McCartney) är ju kända för att vara extremt profithungriga (Michel Jacksons dödsbo va?).
2016-02-19, 22:02
Bannlyst
Citat:
Såg en rolig bild på Facbook idag (som jag inte orkar leta fram nu) om hur Vatikanstaten i Rom är omgiven av TRE seperata murar.

Just saying.....

Och sedan, när fan gick Påven in i ett internt partival senast. Trump HOTAR verkligen starka intressen tydligen.
På det här twitterkontot, #vaticanwalls, är, finns en del kort på murarna runt Vatikanstaten. https://twitter.com/hashtag/vaticanwalls?src=hash
Senast redigerad av calling-dannyboy 2016-02-19 kl. 22:05.
2016-02-19, 22:03
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Donald Trump är som Bert Karlsson fast på amerikanska.
Jag skulle självfallet icke bli det minsta förvånad om Trump omvandlar sig till asylbaron för mexikaner i framtiden alternativt röstar på Hillary Clinton i kommande presidentval.

Han är ju bara den typen av födsel och ohejdad vana,precis som Bert Karlsson.
Ingen egentlig ryggrad eller vidare moral..bara mammontokiga billiga individer innerst inne.

Jobbar inte Trump för att stoppa den illegala massinvandring till USA? Är inte det hans profilfråga tom?

Citat:
We gonna build that wall, and Mexico gonna pay for it!
2016-02-19, 22:05
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
3 motsvarande 44 miljoner ja.

Sammanlagt hade han spenderat 25 miljoner sen det började, och allt från egen ficka.

Han har ju tom sagt nej till bidrag från företag! Men "miss" på fler hundra miljoner dollar enligt honom själv (och det finns knappast något skäl att ifrågasätta det).
2016-02-19, 22:06
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Bush har redan spenderat över 100 miljoner. Jag tror det var Iwova kan syftade på där Bush la över 40 miljoner USD och Trump 4 miljoner USD, och Bush fick 3 %.

I SU har Bush ökat sina insatser. främst i två anti-Trump reklamfilmer.

Undra vad hans finansiärer tycker de får för sina pengar (fast det är väl iofs växelpengar för dem).
http://www.politico.com/story/2016/02/jeb-bush-running-on-fumes-219474

Verkar som de börjar tröttna på Busken poll-siffror. Kampanjen verkar bränna genom kassan rätt snabbt nu, trodde de hade längre gameplan men de har väl fått spendare mer än beräknat med tanke på läget.

Hur är det med Bush-klanen har de ngn påläggskalv som kan ta över stafettpinnen om ngt år eller är Jeb "sista chansen"`?
2016-02-19, 22:12
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Donald Trump är som Bert Karlsson fast på amerikanska.
Jag skulle självfallet icke bli det minsta förvånad om Trump omvandlar sig till asylbaron för mexikaner i framtiden alternativt röstar på Hillary Clinton i kommande presidentval.

Han är ju bara den typen av födsel och ohejdad vana,precis som Bert Karlsson.
Ingen egentlig ryggrad eller vidare moral..bara mammontokiga billiga individer innerst inne.
Nej, jag tror verkligen inte det. Han är betydligt mer Ian Wachtmeister, om du nu ska hitta en NyD-parallell. Eller är han kanske den perfekta kombinationen? Bert är en rätt korkad och billig hästhandlare utan några som helst moraliska betänkligheter. Han gör pengar på vit makt-musik lika gärna som flyktingar - vad som än betalar sig. Ian är en betydligt skarpare typ. Naturligt aristokratisk (det ser jag även hos Trump), intelligent och med äkta patos. Jag vet inte hur bra Ian är på att göra pengar, men säg att Trump tar känslan för business från Bert så tar han allt annat från Ian. Jag tror verkligen på fullt allvar att Donald Trump bryr sig om USA, och västvärlden i stort, på riktigt. Han vill förändra. Jag menar, vad skulle en mångmiljardär annars ha för anledning att ge sig in i politiken så här? Han kan ju göra vad han vill. Vill han göra pengar så gör han det. Vill ha runda av och leva gott de sista åren gör han det. Det finns nånting där. Det skulle kunna vara storhetsvansinne, men jag tror att det är en äkta vilja att förändra innan det är för sent.
2016-02-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ja det låter logiskt, de som äger Beatlesmusiken (vilket jag vid eftertanke är säker på inte är McCartney) är ju kända för att vara extremt profithungriga (Michel Jacksons dödsbo va?).

Extremt profithungriga?
Det är ju självdefinition Donald the rump Trump.
En mera penningkåt fåntratt får man leta efter med både lykta och ficklampa.
2016-02-19, 22:16
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
http://www.politico.com/story/2016/02/jeb-bush-running-on-fumes-219474

Verkar som de börjar tröttna på Busken poll-siffror. Kampanjen verkar bränna genom kassan rätt snabbt nu, trodde de hade längre gameplan men de har väl fått spendare mer än beräknat med tanke på läget.

Hur är det med Bush-klanen har de ngn påläggskalv som kan ta över stafettpinnen om ngt år eller är Jeb "sista chansen"`?

GW har två döttrar som till skillnad från honom har en seriös utbildning, så efternamnet KAN återkomma igen.

Men förmodligen inte, nu när det satsats rekordmycket pengar på Jeb och gett ett sådant fiasko.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in