2016-02-19, 14:12
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statligbluff
Det verkar finnas två Skåne, dels Malmö (fullt med folk som aldrig varit norr om Jönköping eller Stockholm) och landskapet i övrigt. Hela Sverige får betala för Malmö. De som pendlar till Köpenhamn betalar sin kommunalskatt i Danmark.

Min bild av Malmö är mer att inlyttade från övriga Sverige/världen är de som gapar högst om rasism och annat. Äkta malmöiter väljer oftast att flytta därifrån för dom är trötta på utvecklingen.
Citera
2016-02-19, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
I Malmö finns inte rasism... Jo tack, du får gärna säga det till arabgänget som fann det underhållande att överfalla mig vid T-bryggan för några år sedan medans dem ropar "jävla svenne" och sparkar på den som ligger. (De stal ingenting, de ansåg bara att sadistiska förnedringsöverfall mot svenskar var underhållande.)

Inte heller kramparaben som fann sadistisk njutning av att mitt på gågatan på dagtid köra en Amerikansk fotbollstackling så man flög i backen när man enbart var 15 år gammal, nej.

Ingen rasism här inte...

Judar är också supertrygga, det är ju inte som att dem inte vågar visa att dem är judar, eller hur?

Känner du seriöst ingen i Malmö som blivit utsatt för rasistiska överfall (avsett riktning)...? Vilken bubbla lever du i då alltså...?

Mjo, Sveriges lyckligaste stad av två undersökta, Malmö och Stockholm Välgrundad analys.
Men visst, jag tror inte att Malmö är någon utmärkande 'olycklig' stad i Sverige egentligen även om jag stör mig något på relativiseringen av vissa av de problem som finns här. Att som Himmlerskan påstå att det "inte finns någon rasism i Malmö" tycker jag är befängt... Så länge resten av Sverige försörjer oss så kommer säkert lyckan att bibehållas någorlunda, och svenskars godtrogenhet i samband med normalcy bias kommer se till att vi håller våra huvuden högt oberoende av vad som sker. Svenskar i allmänhet känns väldigt mycket som Voltaires karaktär Candide ifrån Candide eller optimismen...

Vad menas med 'sixfinger-städerna' förresten?
Har bott i Malmö i 18 år & aldrig träffat på någon som blivit utsatt av något rasistiskt & då är säkert mina bekanta ca 50 % av annan härkomst än den Svenska. Att Malmö är kriminellt som fan är en annan historia. Det är ju polisens fel. De väljer ju att skriva fina Facebook-inlägg ist för att vara ute och fånga buset. Judarnas problem är ju bara en bluff.
Citera
2016-02-19, 14:27
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmlerskan
Har bott i Malmö i 18 år & aldrig träffat på någon som blivit utsatt av något rasistiskt & då är säkert mina bekanta ca 50 % av annan härkomst än den Svenska. Att Malmö är kriminellt som fan är en annan historia. Det är ju polisens fel. De väljer ju att skriva fina Facebook-inlägg ist för att vara ute och fånga buset. Judarnas problem är ju bara en bluff.

Klart judarna överdriver men de har det tufft även om det är självförvållat.

Men vad säger du om att du och jag tar en promenad i östra och södra malmö, du med kippa och jag utan så jämför vi hur många stenar respektive person får kastade på sig. Bara skicka ett pm om du känner för det.

http://www.svt.se/ug/vi-fick-sms-om-att-vi-skulle-komma-och-kasta-agg
Citera
2016-02-19, 14:32
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:
Har bott i Malmö i 18 år & aldrig träffat på någon som blivit utsatt av något rasistiskt
Det verkar som om vi har ett knasigt missförstånd här. Tråden handlar om staden Malmö i Skåne, södra Sverige, Europa. Du talar uppenbarligen om Malmo, Nebraska.
https://en.wikipedia.org/wiki/Malmo,_Nebraska
Citera
2016-02-19, 16:32
Bannlyst
Om de impotenta mellanmjölkslipsillarna i alla fall haft en cojone, hade det kanske inte varit så provocerande för dem att det faktiskt finns dem som har två.

Orsakerna till att lyckan är så stor i Malmö är många. Förutom att vi har Sveriges genom tidernas bästa fotbollslag är ute- och restauranglivet oslagbart! Träffar numera ganska ofta på köpenhamnare som väljer att gå ut i Malmö och ta del av dess klubbliv. Turismen har gått upp med flera hundra procent de senaste åren. Dessutom vittnar väldigt många om en god sammanhållning mellan etnicitet och klass vilket skapar en härlig närhet mellan människorna.

Så klart har även Malmö sina egna räddhågsna porslinsdocke-WT som inte förmår att ta del av allt positivt. Dessa trivs gissningsvis bättre i hålor som Svalöv, Teckomatorp, Höör eller valfri plats där fingrarna blir lite fler på var hand och uteslutning premieras över inkludering.

Detta givet vill jag inte på något sätt säga att Malmö saknar problem. Föreliggande tråd är dock ett rent cirkusnummer av rasistiska fjantar som försöker förtala en av Europas lyckligaste städer.
Citera
2016-02-19, 16:52
Bannlyst
Citat:
Som Malmöbo rör jag mig bara i Skåne & Köpenhamn om jag inte är utomlands på riktigt. Köpenhamn är vår huvudstad & vi trivs i detta området precis som det är & vi skiter fullständigt i vad ni rasister utanför Skåne tycker. Att vishan i Skåne är rasistisk är en sak men i Malmö finns inte rasism. Här är en kriminell en kriminell.

Jag är nog en av de största försvararna av Malmö i tråden (kritiserar staden ständigt här, dock inte i samma orealistiska längder som de flesta) men du har fel.

Jag har vuxit upp i Rosengård, Stenkula och Sorgenfri och har stött på rasism väldigt många gånger. Från invandrare då. Det började när det blev "fult" att vara svensk - i mellanstadiet för mig, omkring 2001-2002 - och man började använda svenne som skällsord. Då var det bara verbalt, men i högstadiet så kunde MENA-invandrare komma från olika skolor (sämre skolor; Sofielundsskolan oftast) och jävlas med svenskar. Enbart svenskar. Man pratade om svenska tjejer som svennehoror som man bara skulle knulla tills man gifte sig med en tjej från ens hemland. Än idag är det så, samma sorts killar jag gick i grundskolan och gymnasiet med pratar om svenska tjejer på samma sätt.

Judarna får vi inte glömma, fanns en tjej som hette Shirley som gick i en gymnasieskola nära min (artikel om henne på Sydsvenskan: http://www.sydsvenskan.se/sverige/har-kan-jag-vara-judinna/) som man ofta pratade om, "vet du om att det går en judehora på Frans Suell?", "Ska vi jumpa judehoran på lunchrasten?"

Det finns väldigt lite rasism från svenskar gentemot invandrare i Malmö, det stämmer. Men du verkar glömma att även invandrare kan vara rasister, och jag tycker att det är konstigt att detta tankesätt fortfarande är aktuellt trots de tusentals fall där svenskar utsatts för rasism av invandrare.
Senast redigerad av URBANARTS89 2016-02-19 kl. 16:56.
Citera
2016-02-19, 21:05
Medlem
ErikavPommacs avatar
"Sydsvenskans granskning visar att bara en av tre invandrare i Malmö har ett arbete efter tio år i Sverige."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/har-ar-tva-satt-som-malmo-kan-knacka-arbetslosheten-pa/
Citera
2016-02-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Om de impotenta mellanmjölkslipsillarna i alla fall haft en cojone, hade det kanske inte varit så provocerande för dem att det faktiskt finns dem som har två.

Orsakerna till att lyckan är så stor i Malmö är många. Förutom att vi har Sveriges genom tidernas bästa fotbollslag är ute- och restauranglivet oslagbart! Träffar numera ganska ofta på köpenhamnare som väljer att gå ut i Malmö och ta del av dess klubbliv. Turismen har gått upp med flera hundra procent de senaste åren. Dessutom vittnar väldigt många om en god sammanhållning mellan etnicitet och klass vilket skapar en härlig närhet mellan människorna.

Så klart har även Malmö sina egna räddhågsna porslinsdocke-WT som inte förmår att ta del av allt positivt. Dessa trivs gissningsvis bättre i hålor som Svalöv, Teckomatorp, Höör eller valfri plats där fingrarna blir lite fler på var hand och uteslutning premieras över inkludering.

Detta givet vill jag inte på något sätt säga att Malmö saknar problem. Föreliggande tråd är dock ett rent cirkusnummer av rasistiska fjantar som försöker förtala en av Europas lyckligaste städer.

Malmö har precis nyss levererat en god måltid på Lilla Torg. Under tiden sitter dom inavlade och kränger en korv special på det lokala haket i Vetlanda/Blentarp/Stöde/eller vilket som helst underutvecklat samhälle i Sverige.
Va fan är ni rädda för ?
Citera
2016-02-19, 21:35
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikavPommac
"Sydsvenskans granskning visar att bara en av tre invandrare i Malmö har ett arbete efter tio år i Sverige.

Katastrofala siffror.

18% i arbete efter fem år. 9% av kvinnorna i arbete.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/unika-siffror-svarare-for-flyktingar-att-fa-jobb-i-malmo/

För helvete!

Men vänta. Det här är siffror från Sydsvenskan som bekräftas av vänsterextrema Arena Idé. Då måste det vara ännu djävligare i verkligheten!

Kom ihåg att alla lönegarantiarbetsplatser, etableringsstödsfiffelbolag, bidragsbedragande "vårdbolag" och liknande är inräknade som arbetsgivare, liksom alla andra påhittade eller onödiga jobb inom den direkta och indirekta invandringsindustrin.
Citera
2016-02-20, 10:53
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oeset.Joensson
Katastrofala siffror.

18% i arbete efter fem år. 9% av kvinnorna i arbete.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/unika-siffror-svarare-for-flyktingar-att-fa-jobb-i-malmo/

För helvete!

Men vänta. Det här är siffror från Sydsvenskan som bekräftas av vänsterextrema Arena Idé. Då måste det vara ännu djävligare i verkligheten!

Kom ihåg att alla lönegarantiarbetsplatser, etableringsstödsfiffelbolag, bidragsbedragande "vårdbolag" och liknande är inräknade som arbetsgivare, liksom alla andra påhittade eller onödiga jobb inom den direkta och indirekta invandringsindustrin.

Som du påpekar är förmodligen siffrorna ännu värre om man bara räknar "riktiga" jobb. Anställningar av egen kraft (dvs inget lönestöd av någon form) i vinstdrivande privata företag.
Citera
2016-02-20, 12:46
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Som du påpekar är förmodligen siffrorna ännu värre om man bara räknar "riktiga" jobb. Anställningar av egen kraft (dvs inget lönestöd av någon form) i vinstdrivande privata företag.
Det är faktiskt ännu, ännu värre.

Alla de som ljugit om sin ålder och gått direkt till pension registreras inte som arbetslösa, liksom de som uppnått "pensionsålder" inom tio år efter ankomsten. Tänk på Sveriges vägran att utföra ålderskontroller, pensionsbedrägeriet har pågått i många år bland invällarna.

Alla de som fejkat sig till en förtidspension, ofta för att sedan "vårdas" av klanens "vårdbolag", räknas inte heller som arbetslösa.

Justerar man Sydsvenskans siffror för allt ovanstående lär det bli ett ensiffrigt procenttal av invällarna som efter tio år arbetar i en form som överhuvudtaget tillför samhället något. Primärt i låglöneyrken med lågt skattebidrag och lågt samhällsvärde.

Till allt detta kommer förträngningseffekten. Flykten från Malmö av arbetande, högutbildade etniska svenskar pga kriminaliteten, rasismen mot vita, de usla skolorna, mm. Detta finns inte med i statistiken för arbetslöshet bland invällare, men innebär i praktiken en procentuellt ännu högre arbetslöshet i Malmö som direkt följd av invandringen än vad de redan katastrofalt låga talen visar.

Malmö: Sveriges lyckligaste stad!
Citera
2016-02-20, 13:00
Medlem
Citat:
Som Malmöbo rör jag mig bara i Skåne & Köpenhamn om jag inte är utomlands på riktigt. Köpenhamn är vår huvudstad & vi trivs i detta området precis som det är & vi skiter fullständigt i vad ni rasister utanför Skåne tycker. Att vishan i Skåne är rasistisk är en sak men i Malmö finns inte rasism. Här är en kriminell en kriminell.
Finns en utbredd rasism i Malmö. MENA mot negrer, MENA mot judar, Mena mot zigenare, MENA mot svenskar. Säkert en och annan svensk som ger sig på negrer, zigenare och mena. Men visst är rasismen tydlig i staden. Det är klart om man bara bor i kollektiv och lever på linser så kommer man inte se detta eftersom de röda glasöga man ständigt bär ger en något förvrängd bild av verkligheten - men för de flesta är det uppenbart.

Det är heller inte många i Malmö som ser Köpenhamn som sin huvudstad, det är en seglivad myt och ett uttryck som används mest för att provocera stockholmare. Är det något Malmö har varit känt för (nu är det ju inte så mycket kvar av malmös kultur utan det är mer lilla mellanöstern) så är det att malmöbon alltid varit sig själv nock. Vem minns inte sydsvenskans kampanj på ämnet - har du sett malmöl har du sett världen eller Världens största houlla (syftande på Limhamns kalbrott). Bron gjorde det möjligt för folk att jobba i köpenhamn, men det fanns även tidigare kommunikationer i form av diverse båtar. Priset för en tågbiljett ToR är dessutom på tok för högt för att någon malmöbo ska se köpenhamn som en förlängning av staden och det hygge som alla hoppats på har i mångt och mycket uteblivit. Kulturskillnaden är också betydligt större än många vågra erkänna - kanske mest för att man enbart går längst turistfällan ströget och inte ser det "riktiga" danmark. Det är inte ens så jättelätt att begripa danska om man ska föra en ordinär vardagsdialog om barn, förskola, jobb politik osv.
Senast redigerad av martinator 2016-02-20 kl. 13:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in