Citat:
Ursprungligen postat av
Himmlerskan
Som Malmöbo rör jag mig bara i Skåne & Köpenhamn om jag inte är utomlands på riktigt. Köpenhamn är vår huvudstad & vi trivs i detta området precis som det är & vi skiter fullständigt i vad ni rasister utanför Skåne tycker. Att vishan i Skåne är rasistisk är en sak men i Malmö finns inte rasism. Här är en kriminell en kriminell.
I Malmö finns inte rasism...

Jo tack, du får gärna säga det till arabgänget som fann det underhållande att överfalla mig vid T-bryggan för några år sedan medans dem ropar "jävla svenne" och sparkar på den som ligger. (De stal ingenting, de ansåg bara att sadistiska förnedringsöverfall mot svenskar var underhållande.)
Inte heller kramparaben som fann sadistisk njutning av att mitt på gågatan på dagtid köra en Amerikansk fotbollstackling så man flög i backen när man enbart var 15 år gammal, nej.
Ingen rasism här inte...
Judar är också supertrygga, det är ju inte som att dem inte vågar visa att dem är judar, eller hur?
Känner du seriöst
ingen i Malmö som blivit utsatt för rasistiska överfall (avsett riktning)...? Vilken bubbla lever du i då alltså...?
Citat:
Ursprungligen postat av
Frank.Einstein
Jaja, medan den rasistiska WT-pöbeln från sixfinger-städerna förfasar sig över Sveriges lyckligaste stad, fortsätter livet sin gilla gång i Malmö. Vi ler, lägger huvudet på sned och konstaterar att vi svenskar fortfarande är ett avundsjukt jante-folk.
Mjo, Sveriges lyckligaste stad av två undersökta, Malmö och Stockholm

Välgrundad analys.
Men visst, jag tror inte att Malmö är någon utmärkande 'olycklig' stad i Sverige egentligen även om jag stör mig något på relativiseringen av vissa av de problem som finns här. Att som Himmlerskan påstå att det "inte finns någon rasism i Malmö" tycker jag är befängt... Så länge resten av Sverige försörjer oss så kommer säkert lyckan att bibehållas någorlunda, och svenskars godtrogenhet i samband med normalcy bias kommer se till att vi håller våra huvuden högt oberoende av vad som sker. Svenskar i allmänhet känns väldigt mycket som Voltaires karaktär Candide ifrån
Candide eller optimismen...
Vad menas med 'sixfinger-städerna' förresten?