2016-02-16, 15:24
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmlerskan
Som Malmöbo rör jag mig bara i Skåne & Köpenhamn om jag inte är utomlands på riktigt. Köpenhamn är vår huvudstad & vi trivs i detta området precis som det är & vi skiter fullständigt i vad ni rasister utanför Skåne tycker. Att vishan i Skåne är rasistisk är en sak men i Malmö finns inte rasism. Här är en kriminell en kriminell.

Du räknar inte in den "goda" rasismen då?

"Kim Bodnia, som spelar Martin Rohde i tv-serien "Bron", har intervjuats i den israeliska tv-kanalen Walla om beslutet att inte medverka i tredje säsongen av serien. Bodnia hänvisar till manuset som anledning till avhoppet, men tillägger att problemet med antisemitism i Malmö gjorde beslutet enklare att fatta..."

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10153208346037470&id=1017 62947469&fref=nf
Citera
2016-02-16, 16:25
Medlem
BorgeHs avatar
Pratar ibland med svenska familjer med barn eller som är på väg att få barn i Malmö. De är alla på väg att flytta.

I början säger de inte så tydligt varför; nytt bättre jobb eller något annat brukar det heta först. När man lärt känna dem kryper det fram. Familjer med judiska släktingar är mycket tydliga. De säger:

"Vem vill bo och låta sina barn växa upp i centrala Malmö?"
Citera
2016-02-16, 17:14
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Pratar ibland med svenska familjer med barn eller som är på väg att få barn i Malmö. De är alla på väg att flytta.

I början säger de inte så tydligt varför; nytt bättre jobb eller något annat brukar det heta först. När man lärt känna dem kryper det fram. Familjer med judiska släktingar är mycket tydliga. De säger:

Känner igen det där. Tyvärr väldigt typiskt svenskt. Man får liksom de rätta svaren över tid, vi svenskar är uppfostrade sedan modersmjölken att det är fult att ha vissa åsikter, typ alla åsikter som inte är godkända uppifrån, så man lindar in det i kodord.
Eller som en kollega till min pappa som flyttade från ett berikat område sa till oss när han flyttade med familjen till ett kritvitt och skötsamt medelklassområde: "(området) har blivit....annorlunda".
Detta efter dagliga incidenter med personrån, misshandel och skadegörelse de sista åren. Området där han bodde hade blivit...."annorlunda".
Citera
2016-02-17, 16:29
Medlem
Citat:
Som Malmöbo rör jag mig bara i Skåne & Köpenhamn om jag inte är utomlands på riktigt. Köpenhamn är vår huvudstad & vi trivs i detta området precis som det är & vi skiter fullständigt i vad ni rasister utanför Skåne tycker. Att vishan i Skåne är rasistisk är en sak men i Malmö finns inte rasism. Här är en kriminell en kriminell.

Om det är så som du säger att bidragspatrask anser att Köpenhamn är sKÅNES huvudstad då finns det ingen anledning för resten av landet att hålla er under armarna. Då kan ni lösa era pengaproblem med hjälp av danskarna så kan pengarna ni eldar upp i form av korruption gå till sjukhus, skolor och annat som medborgare i andra regioner i Sverige behöver men inte får för att pengarna slussas vidare till kriminella, patrask av olika slag, avskum och slödder som tycker att Malmö (och Köpenhamn) är den finaste stan i landet och som får sina jobb genom före detta ligg, kusiner och rövpolare.
Citera
2016-02-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH

Jag känner en som har ett namn som Malmöpatrask uppfattar som judiskt. Han är född här och har bott längre i Sverige än vänsterpatrasket men blir alltid behandlad som en niondeklassens medborgare och jude fast han inte har judiskt påbrå. Först fattade han inte vad anledningen var men sedan blev det uppenbart när han sökte tandvård på Tandläkarhögskolan i Malmö. Han blir också behandlad som en spetälsk på akuten i Malmö och andra vårdinrättningar i Malmö men även på Malmö högskola. Vänsterpatrasken är så obildade att de inte förstår att det är ett namn som är vanligt i många olika kulturer. Visar på den intellektuell utarming som råder i Malmö men som är helt linje med den intelligensnivå hos muslimerna i Malmö. Man har mer gemensamt med kriminella och identifierar sig med dem än att informera sig och använda hjärnan för att kunna ta egna slutsatser. Normen i Malmö är att man är ett får som bara följer strömmen och alla får de jobb via annat än egna meriter.
Senast redigerad av badanka00 2016-02-17 kl. 16:52.
Citera
2016-02-17, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Känner igen det där. Tyvärr väldigt typiskt svenskt. Man får liksom de rätta svaren över tid, vi svenskar är uppfostrade sedan modersmjölken att det är fult att ha vissa åsikter, typ alla åsikter som inte är godkända uppifrån, så man lindar in det i kodord.
Eller som en kollega till min pappa som flyttade från ett berikat område sa till oss när han flyttade med familjen till ett kritvitt och skötsamt medelklassområde: "(området) har blivit....annorlunda".
Detta efter dagliga incidenter med personrån, misshandel och skadegörelse de sista åren. Området där han bodde hade blivit...."annorlunda".

Jag skulle säga att det också är kopplat till en stigma. Om man säger något så kommer man att få följdfrågor. Är man ett patrask som är ett får så kommer man få frågan varför man väntade så länge att flytta därifrån. Det finns flera kategorier men de som är kvar i Malmö är oftast de som är vita retards, bidragspatrask och som är vänster och/eller har bott i Malmö i generationer. Alla de som bor där jag bor är bidragspatrask, en intellektuell underklass som ägnar sig åt fiffel, kriminalitet och som lever på bidrag och brott. Att de får en lägenhet i centrala Malmö innebär att de har lyckats. Får de ett jobb via en vän på Malmö stad så har de kommit upp sig rejält. Har man rena hela kläder och de har svårt att följa vad man ägnar sig åt då är man snut. Man är snut om man tänker i banor som de inte kan följa eller så är man konstig för att man har andra ambitioner än att parkera sig på bidrag och begå brott. De som ständigt påstår att Malmö är den finaste staden är bottenskrap. Tycker speciellt om det patrask som anser att Köpenhamns flygplats är Malmös flygplats. När man frågar dem om inte den flygplatsen ligger i ett annat land blir de tysta. Då blir det stopp i samtaet för då måste man tänka till vad man sagt. man ska bara lyssna på vad bottenskrap i Malmö säger och inte ställa frågor för att tänka är något som de aldrig kommer att klara av. Det ingår inte. Man är bara ett bottenskrap och så kommer det alltid att vara.
Citera
2016-02-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Uppgiften är en skröna som härrör från tidskriften Forbes i juli 2013. Här utpekas mycket riktigt Malmö som en av världens mest kreativa städer. Uppgiften baseras på antalet godkända patent per invånare. Granskar man patenten närmare så är praktiskt taget alla från storföretagen i Lund, det vill säga Tetra Pak, Alfa Laval, Astra Zeneca, Ericsson, Ideonföretagen samt LTH och medicinska fakulteten i Lund.

Hur har det kunnat bli så här? Jo, Malmö definieras som regionen Malmö inklusive Lund på samma sätt som Stockholms och Göteborgs kranskommuner inkluderas i statistiken för dessa städer. Men den felaktiga uppgiften har Malmös kommunledning tagit till sig och sprider gärna vidare."

http://www.hd.se/opinion/med-andra-ord/2015/03/25/en-skrona-om-malmos-innovationer/

Känner många på Ericsson i Lund (det finns ett patrask i Bjärred som kopierar friskt och är duktig på att snacka skit om andras prestationer) som kopierar vad andra redan gjort och som sätter sitt namn på det. Att skicka in en ansökan kan alla göra. Tetrapak hade ju i tidernas begynnelse stora problem med läckande förpackningar och man skickade en med fotografiskt minne till usa där han utgav sig för att vara en kund och fick komma in i amerikanernas produktionsanläggning. Det var så man kom vidare. Jag känner många på Tetrapak som fått sina jobb på annat än meriter. Jag känner också många som jobbar åt Malmö stad och jag kan säga med gott samvete att de som jobbar åt Malmö stad är inte smarta, listiga eller klipska fast de har mycket höga tankar om sig själva. Man får sitt jobb genom ett ligg, kusin eller rövpolare. De får en kick när de får ett jobb där för i deras värld har de lyckats. Att de har ett jobb men det innebär också att de genererar en massa brus som artikeln i utländsk media. Jag brukar göra numera skjuta ner allt som dyker upp i utländsk media om Malmö. De kanske publicerar något om Malmö men gör det inte igen när jag har bemött dem med sanningen.
Citera
2016-02-17, 20:59
Avslutad
http://www.sydsvenskan.se/malmo/ko-sprang-los-i-centrala-malmo--skots-ihjal/

Kreatursjakten rörde sig bort mot Ärtholmsvägen. På Konsultgatan sköts kvigan slutligen av polis vid 18-tiden.

– Den gick till attack mot allmänhet och polisen och den stångade en polis. Det uppstod en nödsituation och man blev tvungen att skjuta, säger Maya Forstenius.

Kaoz!
Citera
2016-02-19, 07:22
Bannlyst
Jaja, medan den rasistiska WT-pöbeln från sixfinger-städerna förfasar sig över Sveriges lyckligaste stad, fortsätter livet sin gilla gång i Malmö. Vi ler, lägger huvudet på sned och konstaterar att vi svenskar fortfarande är ett avundsjukt jante-folk.
Citera
2016-02-19, 09:10
Medlem
spoilers avatar
"Helsingborgs Dagblads siffror avslöjar: Efter tio år har bara hälften av de nyanlända fått jobb i Helsingborg. I Malmö är det ännu svårare.

/.../

Av dem som kom för tio år sedan hade bara 36 procent jobb 2014.
Av de flyktingar som kom för fem år sedan hade bara 18 procent ett arbete."

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2016/02/20/unika-siffror-bara-halften-har-jobb-efter-tio-ar/
Citera
2016-02-19, 12:46
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:

I Malmö finns inte rasism... Jo tack, du får gärna säga det till arabgänget som fann det underhållande att överfalla mig vid T-bryggan för några år sedan medans dem ropar "jävla svenne" och sparkar på den som ligger. (De stal ingenting, de ansåg bara att sadistiska förnedringsöverfall mot svenskar var underhållande.)

Inte heller kramparaben som fann sadistisk njutning av att mitt på gågatan på dagtid köra en Amerikansk fotbollstackling så man flög i backen när man enbart var 15 år gammal, nej.

Ingen rasism här inte...

Judar är också supertrygga, det är ju inte som att dem inte vågar visa att dem är judar, eller hur?

Känner du seriöst ingen i Malmö som blivit utsatt för rasistiska överfall (avsett riktning)...? Vilken bubbla lever du i då alltså...?

Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jaja, medan den rasistiska WT-pöbeln från sixfinger-städerna förfasar sig över Sveriges lyckligaste stad, fortsätter livet sin gilla gång i Malmö. Vi ler, lägger huvudet på sned och konstaterar att vi svenskar fortfarande är ett avundsjukt jante-folk.

Mjo, Sveriges lyckligaste stad av två undersökta, Malmö och Stockholm Välgrundad analys.
Men visst, jag tror inte att Malmö är någon utmärkande 'olycklig' stad i Sverige egentligen även om jag stör mig något på relativiseringen av vissa av de problem som finns här. Att som Himmlerskan påstå att det "inte finns någon rasism i Malmö" tycker jag är befängt... Så länge resten av Sverige försörjer oss så kommer säkert lyckan att bibehållas någorlunda, och svenskars godtrogenhet i samband med normalcy bias kommer se till att vi håller våra huvuden högt oberoende av vad som sker. Svenskar i allmänhet känns väldigt mycket som Voltaires karaktär Candide ifrån Candide eller optimismen...

Vad menas med 'sixfinger-städerna' förresten?
Citera
2016-02-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badanka00
Om det är så som du säger att bidragspatrask anser att Köpenhamn är sKÅNES huvudstad då finns det ingen anledning för resten av landet att hålla er under armarna. Då kan ni lösa era pengaproblem med hjälp av danskarna så kan pengarna ni eldar upp i form av korruption gå till sjukhus, skolor och annat som medborgare i andra regioner i Sverige behöver men inte får för att pengarna slussas vidare till kriminella, patrask av olika slag, avskum och slödder som tycker att Malmö (och Köpenhamn) är den finaste stan i landet och som får sina jobb genom före detta ligg, kusiner och rövpolare.

Det verkar finnas två Skåne, dels Malmö (fullt med folk som aldrig varit norr om Jönköping eller Stockholm) och landskapet i övrigt. Hela Sverige får betala för Malmö. De som pendlar till Köpenhamn betalar sin kommunalskatt i Danmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in