Citat:
Ursprungligen postat av
Himmlerskan
Har bott i Malmö i 18 år & aldrig träffat på någon som blivit utsatt av något rasistiskt & då är säkert mina bekanta ca 50 % av annan härkomst än den Svenska. Att Malmö är kriminellt som fan är en annan historia. Det är ju polisens fel. De väljer ju att skriva fina Facebook-inlägg ist för att vara ute och fånga buset. Judarnas problem är ju bara en bluff.
Kanske just det som är ditt problem, då de flesta som utsätts för rasism i Malmö är svenskar.
Och nej, att det är kriminellt som fan är inte "polisens fel"... Möjligen att man kan i viss mån beskylla rättsväsendet som helhet (primärt den lagstiftande delen), men i slutändan har självfallet alla ansvar för deras egna handlingar, och väldigt många i Malmö VÄLJER att vara kriminella då de har en förskönande bild av hela livsstilen.
Sedan så ser deras många småsyskon på dem som att dem är 'skitkjoola', ungefär som min 10-åriga irakiska klasskamrat som redan år 2000 sa att han "hatar svennar" (till mitt face, helt neutralt sagt som om detta inte var kontroversiellt överhuvudtaget), en idé jag betvivlar att han fått på eget bevåg.
Nej, judarnas problem är inte en bluff... Har du bott i en grotta de senaste åren eller?
Du får gärna anta bollregs utmaning att gå på utvalda områden med visuellt judiska symboler. Vågar du detta? Så klart inte, då både du och jag vet att detta är ungefär lika riskabelt som att röra sig i ett lågintensivt krigsområde.