Citat:
Ursprungligen postat av
farfar
Mtp ålder och handhavande så är jag rätt säker på att det var en kolsyrepistol.
Den tredje slog med pistolkolven mot bakrutan. (sydsvenskan)
Upprörande oavsett, så klart.
Det är den 19 juni och ett par är på Östra kyrkogården för att titta på blommor som överlämnats efter att en närstående begravts några dagar tidigare.
Mannen i paret bestämmer säg för att ta en bild på kyrkogården men blir snabbt avbruten av tre yngre killar som sitter på en bänk i närheten. De blir aggressiva och konfronterar mannen om bilderna. När den fotograferande mannen berättar att han inte tagit bilder på killarna tror de inte honom utan vill titta i telefonen. Något han vägrar låta dem göra.
Den yngste av pojkarna, som enligt uppgift beräknas vara 12-13-årsåldern tar då fram en pistol och trycker den mot mannens panna.
– Då känner man sig lite spak. Jag är ju över 70 år och så står jag där och blir fullständigt tillintetgjord inför en tolv -trettonåring. Jag vågade inte göra någonting, säger mannen till Sydsvenskan.
Bland annat uttalar den unga pojken “du ska dö” till mannen.
Östra delarna av Malmö är en förlorad stad, hur kunde de ansvariga låta det gå så långt. Det man skall veta är att de skitungar som tillåts bete sig som gansters och förnedra andra människor i många fall är barn till invandrare som har "flytt" till Sverige för att få ett bättre liv.
Malmö är kaotiskt, men inget görs. Det finns massor med människor i Sverige som inte har en aning om hur illa det är, men med den invandring som varit det senaste åren är denna händelse nog något man får vänja sig vid i hela landet.
Att styra upp Malmö skulle kräva "nolltolerans" i många år, för detta skulle det krävas enorma extra resurser till Polis med flera. Det kommer inte att ske, Sverige har inte råd, asylinvsndringen måste ha pengar.
HUR I HELVETE KUNDE DET GÅ SÅ HÄR?