2016-02-15, 23:06
Medlem
Sixts avatar
Hur ser tiggarsituationen ut i Malmö just nu? Tidigare har jag läst att de sitter i vartenda gathörn, är det så fortfarande?
Citera
2016-02-15, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Hur ser tiggarsituationen ut i Malmö just nu? Tidigare har jag läst att de sitter i vartenda gathörn, är det så fortfarande?

Nä, inte riktigt så illa, men det är inte många mataffärer som inte har en hejhejare som hälsar en välkommen.
Citera
2016-02-16, 02:51
Medlem
rex144s avatar
nya tiggare, yngre och invalider, såg en man med förvridna ben utanför IKEA,
äldre kvinnor går runt med en mugg på stan och frågar alla om pengar,

dessa tiggare är slavar för rika kriminella zigenare i Malmö och Bulgarien/Rumänien,
låt oss leka med tanken att vi ger tiggaren 200kr eller 500kr och säger att han/hon ska lämna platsen för dagen, så hade de inte gjort det, de bestämmer inte själva hur länge och var de ska tigga,
Citera
2016-02-16, 07:18
Bannlyst
Tråden börjar onekligen ta sig löjeväckande vändor.

Det bästa som fb-rasisterna kan komma på som svar till att Malmö är lyckligast i Sverige, bland de lyckligaste i Europa och fjärde mest innovativa i världen, är att folket är för dumma för att förstå hur olyckliga och nedbrutna de BORDE vara. Karl Marx och företrädare för det forna öststaterna hade inte sagt det annorlunda eller bättre. Fattas bara att ni börjar älta om att invandrarna är ett opium för folket så har skillnaden mellan er och extremvänstern suddats ut en gång för alla.

Eller så börjar man fundera på vad Malmö faktiskt har som folk gillar. Vad har Malmö lyckats med som gör att folk trivs där. Människor i Malmö brukar lyfta närheten till varandra, både geografiskt och mentalt, som områden de uppskattar. Det finns en hög grad av samhörighet och tolerans, för såväl klass och etnicitet som andra olikheter. Staden är kort sagt kosmopolitisk, något som alltid kommer med ett pris, och i Malmö tycker man uppenbarligen att det är ett pris värt att betala.

Tur då att det finns betydligt mer trångsynta hålor i det här landet där alla likhetssträvande människor kan samlas och syna varandra i sömmarna för att se om de upptäcker några anomalier att utesluta. Den typen av stad har också ett pris. Ett pris som i alla fall jag inte är beredd att betala.
Citera
2016-02-16, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Klassiker. Jag såg själv en skottlossning på Möllan i Malmö. (Vid knarkrondellen) Folk på cykel stannade och väntade på att "bråket" skulle ta slut. När araberna och afrikanerna var färdiga så cyklade folk på som om det blivit grönt ljus. Det var INGEN som var förvånad och jag såg ingen som blev upprörd, rädd eller ens ringde polisen. Negern som sköts i benet tog en taxi till akuten (det går betydligt fortare än att ringa ambulans, det vet varenda malmöbo) Både ambulans och polis var extremt underbemannade i Malmö i somras. Inte bara pga semester, många nyanställda är unga inkvoterade kvinnor och kvinnor i 25 årsålder blir ju gravida helt enkelt. - Man kan ju inte skicka gravida kvinnor för att röja bland araberna. Vid denna skjutning i somras så tog det över 10 minuter innan en polisbil smygande dök upp. (polisen är helt enkelt rädda och underbemannade, de vill att skjutningen skall upphöra innan de kommer är min teori) 2015 var det 30 sprängningar i centrala Malmö (inte i förorterna) Rent statistiskt motsvarar det som om det skulle vara 100 sprängningar i centrala Stockholm. Men vi lever ju i ett land där man anser att "händer det inte Stockholm händer det inte alls".

Ja stundtals har situationen varit ohållbar, sedan i höstas har det dock känts lugnt i Malmö. Enskilda våldsbrott och inga seriesprängningar eller skottlossningar med automatkarbiner.

Visst är polisen som kår försiktig, sällan får den prickade patrullen hela bilden av händelseförloppet. Att med en 9 mm och en undermålig väst åka in i ett kulregn från en karbin är katastrof! Man är försiktig helt enkelt!

Skulle säga att poliser generellt är försiktiga och inte rädda, självklart finns undantag!
Citera
2016-02-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt

Jag skulle säga att i j ä m f ö r e l s e med andra hålor så har Malmö mycket tiggare. Lund har också mycket hel del zigenare som både syns och hörs. Man möts av zigenarna eller vildarna ska man säga redan vid Lund C.
Citera
2016-02-16, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satansskit
Ja stundtals har situationen varit ohållbar, sedan i höstas har det dock känts lugnt i Malmö. Enskilda våldsbrott och inga seriesprängningar eller skottlossningar med automatkarbiner.

Visst är polisen som kår försiktig, sällan får den prickade patrullen hela bilden av händelseförloppet. Att med en 9 mm och en undermålig väst åka in i ett kulregn från en karbin är katastrof! Man är försiktig helt enkelt!

Skulle säga att poliser generellt är försiktiga och inte rädda, självklart finns undantag!

Om den vite väktaren på akuten på Malmö sjukhus har en skyddsväst på sig så vet man hur läget är. Dessutom blir man rädd när man sitter på akuten och väntar på sin tur.
Citera
2016-02-16, 13:41
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Tur då att det finns betydligt mer trångsynta hålor i det här landet där alla likhetssträvande människor kan samlas och syna varandra i sömmarna för att se om de upptäcker några anomalier att utesluta. Den typen av stad har också ett pris. Ett pris som i alla fall jag inte är beredd att betala.

Jag upplever verkligen inte att Malmö är någon motsats till detta, bara att den likhetssträvande majoriteten skiljer sig i åsikter från de 'trångsynta hålorna', inte att dem skiljer sig åt i deras likhetssträvande mentalitet.

Skulle du våga demonstrera för en reglerad invandring, eller för den delen för Israels existens eller dylikt i Malmö...? (Dessa exempel är självfallet medvetet valda utifrån Malmös moderna historia....)Yttrandefriheten har sedan länge legat på dödsbädden i denna staden (personligen ser jag rättegången mot Dan Park som spiken i kistan), kanske är det så att du själv inte märker av det för att majoriteten här tenderar att tycka som du själv.
För oss andra så lever vi redan i den trångsynta hålan... Då tror jag ändå Skåne som helhet är mer öppet och individualistiskt än resterande Sverige, av simpla historiska skäl.

Som mitt citat nedan av Rosa Luxemburg; Freedom of speech is meaningless unless it means the freedom of the person who thinks differently.
Har du testat att tycka (väldigt) annorlunda offentligt relativt till Malmö-normen...?

Konsensuskulturen i Sverige är inte begränsad till landsbygden...
Citera
2016-02-16, 13:48
Medlem
spoilers avatar
Citat:

Det bästa som fb-rasisterna kan komma på som svar till att Malmö är lyckligast i Sverige, bland de lyckligaste i Europa och fjärde mest innovativa i världen, är att folket är för dumma för att förstå hur olyckliga och nedbrutna de BORDE vara. Karl Marx och företrädare för det forna öststaterna hade inte sagt det annorlunda eller bättre. Fattas bara att ni börjar älta om att invandrarna är ett opium för folket så har skillnaden mellan er och extremvänstern suddats ut en gång för alla.

Eller så börjar man fundera på vad Malmö faktiskt har som folk gillar. Vad har Malmö lyckats med som gör att folk trivs där. Människor i Malmö brukar lyfta närheten till varandra, både geografiskt och mentalt, som områden de uppskattar. Det finns en hög grad av samhörighet och tolerans, för såväl klass och etnicitet som andra olikheter. Staden är kort sagt kosmopolitisk, något som alltid kommer med ett pris, och i Malmö tycker man uppenbarligen att det är ett pris värt att betala.

"Uppgiften är en skröna som härrör från tidskriften Forbes i juli 2013. Här utpekas mycket riktigt Malmö som en av världens mest kreativa städer. Uppgiften baseras på antalet godkända patent per invånare. Granskar man patenten närmare så är praktiskt taget alla från storföretagen i Lund, det vill säga Tetra Pak, Alfa Laval, Astra Zeneca, Ericsson, Ideonföretagen samt LTH och medicinska fakulteten i Lund.

Hur har det kunnat bli så här? Jo, Malmö definieras som regionen Malmö inklusive Lund på samma sätt som Stockholms och Göteborgs kranskommuner inkluderas i statistiken för dessa städer. Men den felaktiga uppgiften har Malmös kommunledning tagit till sig och sprider gärna vidare."

http://www.hd.se/opinion/med-andra-ord/2015/03/25/en-skrona-om-malmos-innovationer/
Citera
2016-02-16, 14:06
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:

För det första är det inte fakta att det är så. Utan det är så det upplevs av stadens invånare. Som jag skrivit innan är det inte konstigt att invandrare, kriminella samt anhängare av den röd-grön-rosa sörjan som styr gärna trivs då alla får ut något av Malmö. Sen den här saken med innovativa så var det när man räknade med Lund. Enda saken som borde göra att man trivs där är närheten till Kastrup och CPH. Tror faktiskt få i Malmö har koll på hur ekonomin och arbetslösheten ser ut. Klart det kan vara positivt med olikheter och kontinentala inslag men det får inte gå överstyr som det har gjort.
Citera
2016-02-16, 14:40
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:
Staden är kort sagt kosmopolitisk, något som alltid kommer med ett pris, och i Malmö tycker man uppenbarligen att det är ett pris värt att betala.

Så länge det är någon annan som betalar.

Klart att man tycker Malmö är fint om man är ett bidragssnyltande, kriminellt rövhål. Gratis pengar, lätta offer och världens sämsta poliskår.

Vad gör ni när skattepengarna tar slut och offren är döda, utblottade eller bortflyttade? Drar till nästa kosmopolitiska paradis?
Citera
2016-02-16, 14:48
Bannlyst
Som Malmöbo rör jag mig bara i Skåne & Köpenhamn om jag inte är utomlands på riktigt. Köpenhamn är vår huvudstad & vi trivs i detta området precis som det är & vi skiter fullständigt i vad ni rasister utanför Skåne tycker. Att vishan i Skåne är rasistisk är en sak men i Malmö finns inte rasism. Här är en kriminell en kriminell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in