2016-02-19, 12:20
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Nä, "Nystart Stockholm" doftar surt nepotism, inkompetens och toppstyrning.
Att någonting gott skulle komma ur detta ställer jag mig tveksam till.
Att partistyrelsen ånyo försöker styra Stockholms stad är ett direkt hot mot demokratin.
SD är inget litet parti längre där det går att ha en politbyrå som styr partiet med järnhand.
SD är en folkrörelse där väljarna, folket ska styra. Desto mer inflytande väljarna får desto mer kommer partiet att utvecklas. Kritik mot partiet och dess politik är utvecklande så länge man tar till sig kritiken och gör något konstruktivt av den. Ju snabbare partistyrelsen förstår detta desto bättre för partiet.
Jag förstår om partiledningen är orolig att det inte händer något med partiet i Stockholm, att vi inte växer.
Rätt väg är inte att byta ut en styrelse med en ännu sämre. Bättre är att ge sittande styrelse mera stöd i vad de behöver eller goda råd hur SD Stockholm kan utvecklas bättre. Stockholm är inte bara viktigt för partiet utan för Sverige!
Att partiet har en ledning som agerar som en politbyrå och är som en sekt är inte rätt väg om partiet skall bli större och utvecklas.

Det värsta är att makten över Sverige kommer ur hur stockholmsväljarna röstar. Det parti som är störst i Stockholm (OK, länet, men staden är störst i länet) har straffsparksläge för att få makten.

Men Mattiavelli ger bort allt det, ger bort makten att påverka Sverige till det bättre med sitt röststöd som verktyg, för att få en styrelse som han har 100% servostyrning på.

Vansinne räcker inte för att beskriva detta. Rösta ner alternativstyrelsen!
Citera
2016-02-19, 12:43
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisMattias
Hahaha märks att du inte är med i matchen längre för det där är glömt och förlåtet. Viktor är ingen dålig människa och ingen jävla Karlsson-dräng, allra flesta ungdomar saknar honom. Han försökte från början vara neutral mellan Expofalangen och de nationella och fokusera på SDU. Han gjorde ett misstag och det straffade sig eftersom drängar är mindre värda än fnask i Karlsson-SD.

Att Viktor skulle vara kvinnomisshandlad är en fabulering av Karlsson-ligan och särskilt Linnéa Cortés, som enligt egen utsago är engagerad i SDU för att kämpa för Israel-vänlighet och homoäktenskap: https://twitter.com/linneacortes/status/651437156452442119

Här så kan du läsa mer här om detta: (FB) Skvaller om de kvinnliga SDU-topparna?

Jo, det här ju så här det brukar låta när folk försvara kvinnomisshandlare, "HON VAR ÄNDÅ BARA EN HORA". Även om hon nu är/var det, vad fan spelar det för roll. Hon var inte ihop mede svinet Viktor när han misshandlade henne, han ska således skita i vem hon umgås med. Och att Viktor gick så långt att inte ens Mattias Karlsson vågade använda honom i sitt kuppförsök mot SDU är ju talande med tanke på att Karlsson accepterar vad som helst.

Men jag undrar verkligen om Hesselbäck gillar att du "försvarar honom genom att samtidigt hylla kvinnomisshandlare, Buss-Mia (som ville bussa svenska skolbarn till getton samt ockuperade partikansliet och Wall (som vill lösa tiggarproblemet genom att svenska män ska gifta sig med dem, samt att han hyr ut en lägenhet till tiggare själv).

Ovan på detta kallar du SD-medlemmar för "judar" på ett rasistiskt sätt om de inte vill rösta på Hesselbäck. Jag har tänkt att jag ska kontakta honom i helgen om detta.

Citat:

Han kanske håller på att bli arbetslös och så har har blivit lovad en riksdagsplats av Karlsson?

Hehe, ja det var ju en rolig liten konspirationsteori, men vad har du för grund för den? Och säg inget om judar nu!

Citat:
Jakob Eriksson är ju också en god vän med Dan Kareliusson som ju är Expo-Mattias nya påläggskalv efter att medlemmarna ratade Buss-Mias extrema antisvenskhet och tjuveri. Han kanske ställer upp för lojalitet mot gamla vänner och blundar för det fakta att han gör sig till redskap för globalismens krafter?

På vilket sätt är Jakob "god vän" med Dan? Inte för att det skulle vara något fel för han har gjort mycket för att städa i Sthlm, men det stämmer ju helt enkelt inte att han och Jakob är "gamla vänner", du hittar på helt enkelt.

Citat:
Skitgubben Bengtsson har väl aldrig haft råg i ryggen för att stå för någonting som han har skrivit eller gjort!? Så fort Karlssons bögkompis Poohl skriver något taskigt om om honom så kommer han med lång ursäkt för sig själv på sin blog om att han inte alls är ”antisemit” eller ”neo-fascist”. Jämför med den manlighet och ståndaktighet som William Hahne kan visa eller Hesselbäck för den delen! När hörder du senast Jimmy Hesselbäck be om ursäkt för Expo?

Varför har han då suttit i Hesselbäcks styrelse om han är en "skitgubbe" som "aldrig haft råg i ryggen för att stå för någonting som han har skrivit eller gjort". Låter ju som mycket dåligt ledarskap av Hesselbäck att ge en sådan människa uppgifter och arbete nära med honom.
Senast redigerad av Y2W 2016-02-19 kl. 12:48.
Citera
2016-02-19, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Det värsta är att makten över Sverige kommer ur hur stockholmsväljarna röstar. Det parti som är störst i Stockholm (OK, länet, men staden är störst i länet) har straffsparksläge för att få makten.

Men Mattiavelli ger bort allt det, ger bort makten att påverka Sverige till det bättre med sitt röststöd som verktyg, för att få en styrelse som han har 100% servostyrning på.

Vansinne räcker inte för att beskriva detta. Rösta ner alternativstyrelsen!

Du gör det för enkelt för dig. Alla strider i partiet handlar inte om att vara för eller emot Mattias Karlsson/G. Kasselstrand. Förra årets årsmöte i Stockholm handlade i hög grad om det, men i år är bilden mer luddig.

Styrelseförslaget som har postats på den där hemsidan är sammansatt utifrån flera olika fraktioner i Stockholm som egentligen bara har det gemensamt att de är missnöjda med hur Hesselbäck har skött saker och ting. Jag har mött Hesselbäck och jag tycker att han verkar vara en hygglig prick, men han har inte klarat av att ena organisationen i länet. Och med de spillror som fanns kvar efter Hahneaffären hade kanske ingen klarat det.

Det som jag har sett och hört tyder snarare på att partiledningen håller sig utanför den här striden. Förra gången gick de all in för att besegra Hahne eftersom de såg det som strategiskt viktigt, men den här gången tror jag att de kan leva med såväl att Hesselbäck väljs om som med att det här nya gänget tar över.
Citera
2016-02-19, 12:55
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Sanningens ord alltihopa. Jag kan enbart intsämma helt och hållet.

Nu konspirerar återigen Partiledningens (Expo-Mattias) horor och drängar för att göra sig av med alla som visat på någon sorts idealism i Sverigedemokraterna i Stocholms stad. Men det är vi stolta svenskar och nationella idealister som har gräsrötterna och framtiden med oss och jag är övertygad om att vi kommer till att vinna detta!!

Hesselbäck har vad jag sett aldrig kritiserat partiledningen en enda gång. Lång/Eriksson tillhör dock partiledningens huvudkritiker i form av den sk Bunkern.

Jag tror inte heller att Hesselbäck vill ljuga om Lång/Eriksson som du gör, detta vansinne gör du förmodligen helt på get initiativ. Man skulle också kunna tänka dig att du bara är en särskilt obegåvad SD-hatare som bara vill skapa bråk där det inte finns något bråk.

Som sagt, du har ju enbart reggat dig på FB för att spamma och trolla just i denna tråd.
Citera
2016-02-19, 12:59
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Nä, "Nystart Stockholm" doftar surt nepotism, inkompetens och toppstyrning.

Några frågor.
- På vilket sätt finns "nepotism" i förslaget?
- Ser man till akademiska meriter och erfarenhet i arbetslivet så+ tycks ju Nystart vara överlägset angående inkompetens.
- På vilket sätt tycker du ledartrojkan företräder "toppstyrning"? Konkreta exempel tack.

Citat:
Att partistyrelsen ånyo försöker styra Stockholms stad är ett direkt hot mot demokratin.

På vilket sätt skulle detta förslag vara ett utslag för detta? Lång/Eriksson tillhör ju ledningens starkaste kritiker.
Citera
2016-02-19, 13:04
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Massa personuppgifter varav många för mig svårbedömda, men totalt sett är det i alla fall en bättre laguppställning som partiledningen åstadkommit denna gång jämfört med den förra som de i vanlig stil slarvade fram på en kafferast.

.

Du säger ju ha mycket rutin, vad har du för grund för påståendet om att Nystart skulle ha med ledningen att göra?
Citera
2016-02-19, 13:13
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klamorkan
Du gör det för enkelt för dig. Alla strider i partiet handlar inte om att vara för eller emot Mattias Karlsson/G. Kasselstrand. Förra årets årsmöte i Stockholm handlade i hög grad om det, men i år är bilden mer luddig.

Jodå.

Alla strider i partiet handlar om för eller emot Mattiavelli.

För det har han sett till att de gör. Det har han gjort genom att identifiera sig själv med partiet, på samma sätt som när en annan skäggig diktator, Saddam Hussein, identifierade sig själv med Irak.

Inget sker i partiet som inte Saddam Karlsson al-Rottnei vet om, inte en papperskorg töms utan att han ser till att få veta, och allt som han vet om vill han kontrollera. Det gäller även i detta fall, och i denna konflikt.

Citat:
Styrelseförslaget som har postats på den där hemsidan är sammansatt utifrån flera olika fraktioner i Stockholm som egentligen bara har det gemensamt att de är missnöjda med hur Hesselbäck har skött saker och ting. Jag har mött Hesselbäck och jag tycker att han verkar vara en hygglig prick, men han har inte klarat av att ena organisationen i länet. Och med de spillror som fanns kvar efter Hahneaffären hade kanske ingen klarat det.

Det alternativa styrelseförslaget är på ett sätt brokigt sammansatt. Det består mycket riktigt av hårda karlssonlojalister, de drivande i saken, och även av deras nyttiga idioter och hoppfulla yrkesparasiter.

Det var aldrig meningen att Hesselbäck skulle bli ordförande. I ett demokratiskt parti hade han inte blivit det, det var en nödlösning. Jag har all respekt för hur svårt det jobbet är även i ett demokratiskt parti med en demokratisk partiledning - ska man sedan sköta företag i samma veva, så hade det nog blivit övermäktigt även för mig och nättopp vem som helst i övrigt.

Citat:
Det som jag har sett och hört tyder snarare på att partiledningen håller sig utanför den här striden. Förra gången gick de all in för att besegra Hahne eftersom de såg det som strategiskt viktigt, men den här gången tror jag att de kan leva med såväl att Hesselbäck väljs om som med att det här nya gänget tar över.

Partiledningen deltar i alla strider eftersom partiledningen inte är intresserad av politik utan bara av att berika sig själva och sitt entourage med partistödet som bankomat. Alla som inte är 100% kontrollerade av partiledningens innersta kärna utövar partiskadlig verksamhet genom att existera, och ska följdriktigt uteslutas. Först kan man ju låta pöbeln rösta, som förra gången. Och om pöbeln röstar fel, så utesluter man dem som pöbeln röstade fel på. Anledningar är det ju bara att hitta på. Den enda rapportering i eXpo-hjärntvättade media man riskerar är standard A1 "...barnätande fascistrasistnazist återigen utesluten ur SD. Mattias Karlsson: Det är verkligen viktigt att vi håller rent mot sådana här tendenser...".

Alla konflikter är partiledningens konflikter. För alla konflikter som partiledningen inte kan kontrollera, de hotar också potentiellt partiledningen själv och dess enda inkomstmöjlighet.

Och det hotar i förlängningen lyxleverpastejen till Jimmie Åkessons katter. Det måste avvärjas med alla medel.
Citera
2016-02-19, 13:14
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Du säger ju ha mycket rutin, vad har du för grund för påståendet om att Nystart skulle ha med ledningen att göra?

Vad har du själv för grund för påståendet att du själv överhuvudtaget existerar? Bevisa.
Citera
2016-02-19, 13:20
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Vad har du själv för grund för påståendet att du själv överhuvudtaget existerar? Bevisa.

Fast det var inte mycket till svar.

Skall vi tolka detta som att du helt saknar grund för ditt påstående?
Citera
2016-02-19, 13:24
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Partiledningen deltar i alla strider eftersom partiledningen inte är intresserad av politik utan bara av att berika sig själva och sitt entourage med partistödet som bankomat. Alla som inte är 100% kontrollerade av partiledningens innersta kärna utövar partiskadlig verksamhet genom att existera, och ska följdriktigt uteslutas. Först kan man ju låta pöbeln rösta, som förra gången. Och om pöbeln röstar fel, så utesluter man dem som pöbeln röstade fel på. Anledningar är det ju bara att hitta på. Den enda rapportering i eXpo-hjärntvättade media man riskerar är standard A1 "...barnätande fascistrasistnazist återigen utesluten ur SD. Mattias Karlsson: Det är verkligen viktigt att vi håller rent mot sådana här tendenser...".

Alla konflikter är partiledningens konflikter. För alla konflikter som partiledningen inte kan kontrollera, de hotar också potentiellt partiledningen själv och dess enda inkomstmöjlighet.

Och det hotar i förlängningen lyxleverpastejen till Jimmie Åkessons katter. Det måste avvärjas med alla medel.
Det är inte så bra. Problemet är långt mycket större än Sverigedemokraterna och deras ledning. Det kan inte i Sveriges system finnas stora partier som befolkas av ärliga, intelligenta seriösa människor för det skulle vara systemhotande. Varför är svenska politiker efterblivna Marot Wallström typer? För då riskerar de inte att vilja eller kunna förändra något. Det svenska demokratiska systemet är en bluff och det kvittar vad för lapp åsnorna lägger i den där lådan.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2016-02-19 kl. 13:28.
Citera
2016-02-19, 13:25
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Fast det var inte mycket till svar.

Skall vi tolka detta som att du helt saknar grund för ditt påstående?

Nej, men det var inte mycket till fråga heller - du frågar så satans dumt så hälften vore nog.

Förslaget toppas av en ordförande som också sitter i själva partistyrelsen. Tror du inte att det är genomdiskuterat i just samma partistyrelse där merparten inblandade sitter? Är du född igår?

Där finns också minst två individer som representerar det så kallade "Ungsvenskarna", en föraktlig liten partistyrelsesekt med drag av "Hitlerjugend", med lika mycket att säga till om som tennisracketen mot tennisspelaren. Skulle inte det vara genomdiskuterat bakom lyckta dörrar? Tror du på tomten också?
Citera
2016-02-19, 13:27
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Det är inte så bra. Problemet är långt mycket större än Sverigedemokraterna och deras ledning. Det kan inte i Sveriges system finnas stora partier som befolkas av ärliga, intelligenta seriösa människor för det skulle kunna vara systemhotande.

Precis, fienden har topphuggit Sverigedemokraterna och gjort dem till en ofarlig, kontrollerad opposition. Det passar alla bra, mest Mattiavelli, för då kan han ostört ägna sig åt sitt högsta livsintresse - sitta och jäsa och räkna sina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in