Citat:
Nä, "Nystart Stockholm" doftar surt nepotism, inkompetens och toppstyrning.
Att någonting gott skulle komma ur detta ställer jag mig tveksam till.
Att partistyrelsen ånyo försöker styra Stockholms stad är ett direkt hot mot demokratin.
SD är inget litet parti längre där det går att ha en politbyrå som styr partiet med järnhand.
SD är en folkrörelse där väljarna, folket ska styra. Desto mer inflytande väljarna får desto mer kommer partiet att utvecklas. Kritik mot partiet och dess politik är utvecklande så länge man tar till sig kritiken och gör något konstruktivt av den. Ju snabbare partistyrelsen förstår detta desto bättre för partiet.
Jag förstår om partiledningen är orolig att det inte händer något med partiet i Stockholm, att vi inte växer.
Rätt väg är inte att byta ut en styrelse med en ännu sämre. Bättre är att ge sittande styrelse mera stöd i vad de behöver eller goda råd hur SD Stockholm kan utvecklas bättre. Stockholm är inte bara viktigt för partiet utan för Sverige!
Att partiet har en ledning som agerar som en politbyrå och är som en sekt är inte rätt väg om partiet skall bli större och utvecklas.
Att någonting gott skulle komma ur detta ställer jag mig tveksam till.
Att partistyrelsen ånyo försöker styra Stockholms stad är ett direkt hot mot demokratin.
SD är inget litet parti längre där det går att ha en politbyrå som styr partiet med järnhand.
SD är en folkrörelse där väljarna, folket ska styra. Desto mer inflytande väljarna får desto mer kommer partiet att utvecklas. Kritik mot partiet och dess politik är utvecklande så länge man tar till sig kritiken och gör något konstruktivt av den. Ju snabbare partistyrelsen förstår detta desto bättre för partiet.
Jag förstår om partiledningen är orolig att det inte händer något med partiet i Stockholm, att vi inte växer.
Rätt väg är inte att byta ut en styrelse med en ännu sämre. Bättre är att ge sittande styrelse mera stöd i vad de behöver eller goda råd hur SD Stockholm kan utvecklas bättre. Stockholm är inte bara viktigt för partiet utan för Sverige!
Att partiet har en ledning som agerar som en politbyrå och är som en sekt är inte rätt väg om partiet skall bli större och utvecklas.
Det värsta är att makten över Sverige kommer ur hur stockholmsväljarna röstar. Det parti som är störst i Stockholm (OK, länet, men staden är störst i länet) har straffsparksläge för att få makten.
Men Mattiavelli ger bort allt det, ger bort makten att påverka Sverige till det bättre med sitt röststöd som verktyg, för att få en styrelse som han har 100% servostyrning på.
Vansinne räcker inte för att beskriva detta. Rösta ner alternativstyrelsen!
Viktor är ingen dålig människa och ingen jävla Karlsson-dräng, allra flesta ungdomar saknar honom. Han försökte från början vara neutral mellan Expofalangen och de nationella och fokusera på SDU. Han gjorde ett misstag och det straffade sig eftersom drängar är mindre värda än fnask i Karlsson-SD.