2016-02-19, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Intressant trådämne inom SD:s gravitationsfält, lite av gamla tider med sanslöst grova personangrepp, av gammalt gott märke eller gammalt dåligt märke beroende på hur man ser det.

Sakligt är det lättbedömt om också inte lika glasklart som ett antal gånger förr. Jag vet rätt lite om vad Jimmy Hesselbäck med styrelse har åstadkommit sedan katastrofen och Moskva-rättegångarna efter SD:s förra årsmöte, men jag tar direkt illa vid mig av att han medverkar i och kallar till halleluja-möten i Älvsjö för och med "Heja Jimmie"-zombies.

David Lång som leder den alternativt föreslagna styrelsen är också svårbedömd, agerar huvudsakligen under radarn. Merparten övriga ledamöter är okända för mig, men, alltså, Jakob Eriksson?! Lever han än, eller har dom grävt upp honom? Är det "Mumien vaknar II"?

Och känt eller okänt folk i övrigt, bara jag ser de förbannade orcherna från "Ungsvenskarna" i alternativa styrelsen, så vet jag vad klockan är slagen. Ingenting kan bli rätt där de finns, ingenting kan gå väl där de dyker upp. De är cancertumörer - det är bara att skjuta på med extra mycket strålning och hoppas att patienten överlever.

Det alternativa styrelseförslaget "Nystart SD Stockholm" känns
ALMÆGTIGT RØVHUL.
Och vad skulle han ha gjort i det läget då? Skitit i byxan och skitit det!? Det är knappast som att Hesselbäck är tillräkligt känd för en bredare publik själv då så att man kan hålla möte med bara honom sen även om det vore helfestligt förstås.

Men ja det är aldrig kul att se en sådan som Paula Bieler på scen för en svensk nationalist...

Helt rätt har du annars förstås för detta är verkligen rövhålens invasion av styrelsen.
Senast redigerad av TjockisMattias 2016-02-19 kl. 02:00.
Citera
2016-02-19, 03:12
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisMattias
Och vad skulle han ha gjort i det läget då? Skitit i byxan och skitit det!? Det är knappast som att Hesselbäck är tillräkligt känd för en bredare publik själv då så att man kan hålla möte med bara honom sen även om det vore helfestligt förstås.

Skitit hit eller skitit dit, jag uppfattar bara att Hesselbäck med styrelse gjorde mer än de behövde för "Heja Jimmie"-zombies. Man kan hålla sig på sin kant. Bor man i DDR, så är man en självdestruktiv idiot om man går ut och protesterar. Men man behöver heller inte gå ut och hylla Honecker, och på samma sätt saknas det behov för nationalister i SD att hylla Jimmie. Han jamsar med i allt som sker utan egen vilja, och därför är han lika skyldig till allt som sker, som de som styr honom bakom kulisserna.

Citat:
Men ja det är aldrig kul att se en sådan som Paula Bieler på scen för en svensk nationalist...

Ja, alltså på ett sätt är det kul, för Paula Bieler är vackrast av de vackra, hon lyser som ett fyrtorn i mörkret. Hoppas hon leder SD Stockholms stämma i år också, och att hon har de där stövlarna och den där lite mörkare tröjan/koftan igen. Och pärlhalsbandet. Men det hon står för politiskt är förstås inte så kul för en svensk nationalist.

Citat:
Helt rätt har du annars förstås för detta är verkligen rövhålens invasion av styrelsen.

Ja, i väsentligare delar synes vi trots allt vara överens. Det här blir en ny långkörare både som FB-tråd och skeende i verkligheten, och "rövhål" kommer att vara ett av de vänligare orden.
Citera
2016-02-19, 08:06
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Du kan tolka det på det sättet. Jag anser att om någon avviker från det som partiet står för, då ska man uteslutas. Det är inte så trovärdig att ha människor som har kopplingar med extrema grupper vara kvar i partiet. Det hade skadat SD-s trovärdighet.

Visst tro du på ovanstående så att din idealbild av SD bevaras. De flesta som har blivit uteslutna är normala intelligenta självständigt tänkande människor. Partiledningen däremot består av mediokra sellouts som samarbetar med typerna Expo.

Som jag tidigare skrev så är demokratin i Sverige en bluff. Att det ska uppstå ett parti med oberoende intelligenta självständiga människor som har genuina åsikter om saker och ting är inte är inte möjligt. Ett genuint parti kommer bli köpta, korrumperade, utpressade, infiltrerade, hotade till att bli som alla andra redan korrumperade och förstörda partier.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2016-02-19 kl. 08:12.
Citera
2016-02-19, 09:14
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Vad Jimmie Åkesson påstår spelar ingen roll när man ser på Sverigedemokraternas historia, vilka som grundade Sverigedemokraterna och vilka som har styrt partiet tidigare. Åkesson är en ledande SD-politiker, och det är klart att han inte vill att Sverigedemokraterna ska ses som ett parti med rötterna i nazismen, men nu är det ju så att SD är nazistiskt i grunden.

Det finns en facebookfilm om Sverigedemokratas historia som finns att se. Självklart är det inte Sverigedemokraterna eller någon av dess systerorganisationer som har gjort filmen, eftersom de inte vill att SD:s rötter ska uppenbaras, utan det är LO som har gjort filmen: https://www.facebook.com/LOSverige/videos/10153282590311239/

Både Björn Söder och Jimmie Åkesson har varit engagerade i Sverigedmokraterna på ett eller annat sätt sedan tiden då SD styrdes av nazister.

Skillnaden mellan Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet är att V har erkänt sin historia och har en partiledare som öppet tar avstånd den. Att SD inte kan erkänna sin historia med nazismen pekar på att nazismen som ideologi fortfarande har prägel på partiet.

Som flera påpekat om just den filmen så innehåller dem mist 25 uppenbara lögner. Inte så bra material alltså.

Ingen seriös källa? Måste ju finnas hur många som helst?
Citera
2016-02-19, 09:17
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JewKiller
Gösta Bergqvist medlem i Lindholms Nordisk Ungdom var med och bildade SD och kallade sig nazist 2005.
Klarström var medlem i NRP innan SD.
En SS frivillig var även med vid grundandet.

Vad Jimmie säger som var typ 8år när SD bildades är inget trovärdigt alibi för vad SD var då. Jimmie gick med 95, alltså 7år efter grundandet.

Anders Klarström anordnade spelningar efter ett torgmöte 1993 med Vit aggression där bandet tillägnar spelningen till Klas Lund och Christoffer Ragne. https://www.youtube.com/watch?v=skjjoTVqDks

Varför skulle Klarström och SD:are gå på en spelning tillägnad Sveriges just då "farligaste" nazister, om man inte sympatiserade med budskapet?

Bösta Bergqvist har inte varit med och "bildat SD", påståendet kallas löjligt tom av Expo. Det säger ju lite. En lögn alltså.

Din "konsert-länk" föreställer inte vad du påstår. Mer lögner.

SD har aldrig drivit en "nazistisk" politik, det är därför det aldrig kommer några källor med detta påstående.
Citera
2016-02-19, 10:10
Medlem
Citat:
Skitgubben Bengtsson har väl aldrig haft råg i ryggen för att stå för någonting som han har skrivit eller gjort!? Så fort Karlssons bögkompis Poohl skriver något taskigt om om honom så kommer han med lång ursäkt för sig själv på sin blog om att han inte alls är ”antisemit” eller ”neo-fascist”. Jämför med den manlighet och ståndaktighet som William Hahne kan visa eller Hesselbäck för den delen! När hörder du senast Jimmy Hesselbäck be om ursäkt för Expo?
Du menar att Hesselbäck och Hahne står upp för, till och med inför Expo, att de är antisemiter och neofascister? Ja jo säkert manligt och ståndaktigt om man tycker det är viktigt. Ovärderlig insats du gör i tråden för Hesselbäck & Co förresten, svårt att se hur de inte kommer att bli omvalda efter detta formidabla pr-arbete från din sida.
Citera
2016-02-19, 10:35
Medlem
Alfacreds avatar
Att välja ånyo en ny styrelse är för Stockholm en katastrof. Att börja om från början varje år är idioti. När ska SD Stockholm börja producera politik? Att den nya styrelsen kommer att tillföra någonting är jag skeptisk till.
Ser man till ledartrion så har Lång utstrålning som en död sill. De ledaregenskaper han besitter har inte varit så lyckade om man ser till Södertälje där interna strider var en vardag. Att han kommer från riksdagen är en direkt signal från partistyrelsen att styra Stockholm. Eriksson är för mig okänd men det finns en anledning att han är en före detta. Ribbskog är politisk sekreterare i stadshuset som har svårt med rättstavning och meningsuppbyggnad som inte har alla knivar vässade.
Ser man till ledamöterna så finns en maktfullkomlig, en som gärna hugger folk i ryggen, en som intrigerar och kräver makt, en som är psyksjuk och behöver mediciner. Sen så finns det nya oskrivna kort men det är de gamla som tagit in de nya så utfallet kommer nog inte bli så gott.
Ser man till suppleanterna så är det inte så mycket bättre där.
En har som merit att vara flickvän till en som jobbar i riksdagen, ytterligare en intrigat, en ledamot i stadshuset som inte har presterat något vettigt alls under 1 1/2 år, en fågelholk som sitter i landstinget som inget presterar, en som det bästa han presterat är att bli pojkvän till 2:e vice ordförande.
Att styrelsen i Nystart Stockholm kommer sannolikt bli en ny start för Stockholm, tvärnit!
Dessa personer har inga idéer, kommer inte prestera någonting.
De politiska förslag som de nu föreslår är vad den sittande styrelsen har genomfört. Det är ett rent plagiat.
Det ska bli spännande att se utvecklingen i Stockholms stad
Citera
2016-02-19, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Skitit hit eller skitit dit, jag uppfattar bara att Hesselbäck med styrelse gjorde mer än de behövde för "Heja Jimmie"-zombies. Man kan hålla sig på sin kant. Bor man i DDR, så är man en självdestruktiv idiot om man går ut och protesterar. Men man behöver heller inte gå ut och hylla Honecker, och på samma sätt saknas det behov för nationalister i SD att hylla Jimmie. Han jamsar med i allt som sker utan egen vilja, och därför är han lika skyldig till allt som sker, som de som styr honom bakom kulisserna.

Ja, alltså på ett sätt är det kul, för Paula Bieler är vackrast av de vackra, hon lyser som ett fyrtorn i mörkret. Hoppas hon leder SD Stockholms stämma i år också, och att hon har de där stövlarna och den där lite mörkare tröjan/koftan igen. Och pärlhalsbandet. Men det hon står för politiskt är förstås inte så kul för en svensk nationalist.

Ja, i väsentligare delar synes vi trots allt vara överens. Det här blir en ny långkörare både som FB-tråd och skeende i verkligheten, och "rövhål" kommer att vara ett av de vänligare orden.
Jag håller med om att "Heja-Jimmie-zombies" är fruktansvärt irriterande även om det nog är Expo-Mattias Karlsson som är roten till det onda och Jimmie bara är en galljonsfigur utan egna tankar.

Men alltså gör Paula Bieler dig kåt för i helvete? Vad är det då som du går igång på då, ”stövlar och pärlhalsband” drömmer du om att hon ska binda fast dig i mörkret och äta upp dig bit för bit eller något sådant? Bara inte folk börjar rösta efter vem som dem vill ha sex med nu också, för då slutar det nog med att bimbon Linnèa Cortés blir partiledare!
Citera
2016-02-19, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitvisbitsk
Du menar att Hesselbäck och Hahne står upp för, till och med inför Expo, att de är antisemiter och neofascister? Ja jo säkert manligt och ståndaktigt om man tycker det är viktigt. Ovärderlig insats du gör i tråden för Hesselbäck & Co förresten, svårt att se hur de inte kommer att bli omvalda efter detta formidabla pr-arbete från din sida.
William Hahne dyrkar inga judar nej och det står han för. Hahne är en svensk nationalist som fokuserar på svenskarna och Sverige inga sagor för barn från mellanöstern.

Och nej ingen av dem har någonsin bett Expo om ursäkt, till skillnad från Skitgubbe-Bengtsson och hela Partiledningen som har Expo som sitt husorgan.
Citera
2016-02-19, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Att välja ånyo en ny styrelse är för Stockholm en katastrof. Att börja om från början varje år är idioti. När ska SD Stockholm börja producera politik? Att den nya styrelsen kommer att tillföra någonting är jag skeptisk till.
Ser man till ledartrion så har Lång utstrålning som en död sill. De ledaregenskaper han besitter har inte varit så lyckade om man ser till Södertälje där interna strider var en vardag. Att han kommer från riksdagen är en direkt signal från partistyrelsen att styra Stockholm. Eriksson är för mig okänd men det finns en anledning att han är en före detta. Ribbskog är politisk sekreterare i stadshuset som har svårt med rättstavning och meningsuppbyggnad som inte har alla knivar vässade.
Ser man till ledamöterna så finns en maktfullkomlig, en som gärna hugger folk i ryggen, en som intrigerar och kräver makt, en som är psyksjuk och behöver mediciner. Sen så finns det nya oskrivna kort men det är de gamla som tagit in de nya så utfallet kommer nog inte bli så gott.
En har som merit att vara flickvän till en som jobbar i riksdagen, ytterligare en intrigat, en ledamot i stadshuset som inte har presterat något vettigt alls under 1 1/2 år, en fågelholk som sitter i landstinget som inget presterar, en som det bästa han presterat är att bli pojkvän till 2:e vice ordförande.
Att styrelsen i Nystart Stockholm kommer sannolikt bli en ny start för Stockholm, tvärnit!
De politiska förslag som de nu föreslår är vad den sittande styrelsen har genomfört. Det är ett rent plagiat.
Sanningens ord alltihopa. Jag kan enbart intsämma helt och hållet.

Nu konspirerar återigen Partiledningens (Expo-Mattias) horor och drängar för att göra sig av med alla som visat på någon sorts idealism i Sverigedemokraterna i Stocholms stad. Men det är vi stolta svenskar och nationella idealister som har gräsrötterna och framtiden med oss och jag är övertygad om att vi kommer till att vinna detta!!
Citera
2016-02-19, 11:41
Medlem
Alfacreds avatar
Nä, "Nystart Stockholm" doftar surt nepotism, inkompetens och toppstyrning.
Att någonting gott skulle komma ur detta ställer jag mig tveksam till.
Att partistyrelsen ånyo försöker styra Stockholms stad är ett direkt hot mot demokratin.
SD är inget litet parti längre där det går att ha en politbyrå som styr partiet med järnhand.
SD är en folkrörelse där väljarna, folket ska styra. Desto mer inflytande väljarna får desto mer kommer partiet att utvecklas. Kritik mot partiet och dess politik är utvecklande så länge man tar till sig kritiken och gör något konstruktivt av den. Ju snabbare partistyrelsen förstår detta desto bättre för partiet.
Jag förstår om partiledningen är orolig att det inte händer något med partiet i Stockholm, att vi inte växer.
Rätt väg är inte att byta ut en styrelse med en ännu sämre. Bättre är att ge sittande styrelse mera stöd i vad de behöver eller goda råd hur SD Stockholm kan utvecklas bättre. Stockholm är inte bara viktigt för partiet utan för Sverige!
Att partiet har en ledning som agerar som en politbyrå och är som en sekt är inte rätt väg om partiet skall bli större och utvecklas.
Senast redigerad av Alfacred 2016-02-19 kl. 11:59.
Citera
2016-02-19, 12:16
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred

Massa personuppgifter varav många för mig svårbedömda, men totalt sett är det i alla fall en bättre laguppställning som partiledningen åstadkommit denna gång jämfört med den förra som de i vanlig stil slarvade fram på en kafferast.

De flesta som röstade 2015 är nog kvar och tycker som de tyckte då - dessutom har det sedan dess skett uteslutningar av värdefulla människor vilket man kan vilja ge luft åt vad man tycker om, bland nationalister i SD Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in