2016-02-16, 22:17
Medlem
Smekfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Wall of text

Men din tomte! Varför stannar MOLNEN uppe i timtal men inte contrails?
Citera
2016-02-16, 22:32
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekfarfar
Men din tomte! Varför stannar MOLNEN uppe i timtal men inte contrails?

Contrails är ånga som förångas på 30 sekunder och skapas bara när ett flygplan stiger.. därför ser man endast contrails vid flygplatser.

Chemtrails är det som planen sprayar metalldamm så det ligger sträck kvar i skyn även när planet flygit över i horisonten.

Du får gärna berätta om din tro på varför chemtrails är contrails.. och vilka fysiska bevis du använder dig av innan du drar din slutsats om att chemtrails är contrails.

Mvh
Citera
2016-02-16, 23:28
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
INTE ETT ENDA SVAR
Okej.
Citat:
Contrails är ånga som förångas på 30 sekunder och skapas bara när ett flygplan stiger.. därför ser man endast contrails vid flygplatser.

Chemtrails är det som planen sprayar metalldamm så det ligger sträck kvar i skyn även när planet flygit över i horisonten.

Du får gärna berätta om din tro på varför chemtrails är contrails.. och vilka fysiska bevis du använder dig av innan du drar din slutsats om att chemtrails är contrails.

Mvh
Och vad består moln utav?

Hur förångas ånga? Är det någon process som insekterna hittat på genom utomjordisk teknologi?

Nähäe du. Bevisbördan ligger på dig här.
Citera
2016-02-16, 23:39
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Okej.

Och vad består moln utav?

Hur förångas ånga? Är det någon process som insekterna hittat på genom utomjordisk teknologi?

Nähäe du. Bevisbördan ligger på dig här.

Jag har redan skrivit att bevisen inte är synliga för troende människor.

Att himmlen är fylld med vita sträck som inte är contrails.. är inte fysiska bevis nog för att en troende människa ska kunna ge upp sin tro.
Citera
2016-02-16, 23:53
Medlem
Citat:
Jag har redan skrivit att bevisen inte är synliga för troende människor.

Att himmlen är fylld med vita sträck som inte är contrails.. är inte fysiska bevis nog för att en troende människa ska kunna ge upp sin tro.

Det är ju otroligt lämpligt att dina "bevis" bara går att förstå om man håller med dig. Med andra ord anser du att det inte finns behov för bevis. Återigen förstår du alltså inte ens grundläggande saker, såsom t.ex. vad ett "bevis" faktiskt är.
Citera
2016-02-17, 00:10
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Det är ju otroligt lämpligt att dina "bevis" bara går att förstå om man håller med dig. Med andra ord anser du att det inte finns behov för bevis. Återigen förstår du alltså inte ens grundläggande saker, såsom t.ex. vad ett "bevis" faktiskt är.

Förklara gärna vad bevis är enligt din definition..

för mig så är chemtrails bevisade av att dom inte ser ut eller beter sig som contrails.
jag behöver inget annat än dom fysiska bevisen som finns för att förstå att chemtrails har hänt i 13 år.

Men det tog cirka 13 år innan jag förstod att 90% av mänskligheten är troende människor som aldrig skulle kunna tro att det är fysiska bevis när ett flygplan åker och sprayar långa sträck över hela himmlen.

Fysiska bevis tar bort förmågan att tro på teorier.

Men för de troende så finns det inga fysiska bevis att se även om hela skyn är fylld av lodräta sträck som enligt de fysiska bevisen inte är contrails..
för de troende så är det bara bevis för att dom måste tro lite hårdare nu för att undvika verkligheten.
Citera
2016-02-17, 00:24
Medlem
Smekfarfars avatar
Citat:

Mvh

Varför tror du att contrails endast kan bildas när planet stiger? Jag ser contrails på himlen varje dag, du misstar dig.

För att svara på din fråga: jag, till skillnad från dig, har en förståelse för elementär fysik som tillåter mig att förstå varför det bildas vattenånga vid förbränning i kall luft. Om någon tomte påstår att vattenångan är sockervaddsdimma ber jag om goda bevis innan jag upphäver min skepsis. Det är DU som har bevisbördan när DU hävdar stolligheter.
Citera
2016-02-17, 01:11
Medlem
Citat:
Förklara gärna vad bevis är enligt din definition..

för mig så är chemtrails bevisade av att dom inte ser ut eller beter sig som contrails.
jag behöver inget annat än dom fysiska bevisen som finns för att förstå att chemtrails har hänt i 13 år.

Men det tog cirka 13 år innan jag förstod att 90% av mänskligheten är troende människor som aldrig skulle kunna tro att det är fysiska bevis när ett flygplan åker och sprayar långa sträck över hela himmlen.

Fysiska bevis tar bort förmågan att tro på teorier.

Men för de troende så finns det inga fysiska bevis att se även om hela skyn är fylld av lodräta sträck som enligt de fysiska bevisen inte är contrails..
för de troende så är det bara bevis för att dom måste tro lite hårdare nu för att undvika verkligheten.

Ett bevis är ett logiskt resonemang som leder till en slutsats ifrån vilken man kan deducera att den föreslagna slutsatsen är den enda rimliga lösningen.

Finns en hel del på internet om detta, tillexempel använder wikipedia (https://sv.wikipedia.org/wiki/Deduktion) följande exempel på ett enkelt logiskt resonemang:

Citat:
Syllogism

Alla människor är dödliga. P
Aristoteles är en människa. P
Aristoteles är dödlig. S

Satslogik

Om min klocka går rätt så är tåget försenat. P
Tåget är inte försenat. P
Min klocka går inte rätt. S.

Problemet med din logik är att du har förutsatt att du har rätt, och är inte alls intresserad av att överväga alternativa teorier. En vetenskaplig diskussion innebär att man alltid måste vara beredd på att ha fel, ofta kan det till och med vara önskvärt att ha fel för det leder ofta till vidare upptäckter.

Du har, vilket vi påpekat många gånger, inte alls ens övervägt att fundera på huruvida atmostfären påverkar vattenånga och dess aggregationstillstånd. Du har heller inte reflekterat över hur moln bildas och försvinner, och varför man kan hitta exempel på naturligt skapade moln som uppträder precis på samma sätt som artificellt skapade moln (såsom kondensationsspår).

Du förutsätter att du har rätt och vägrar sedan överväga annan åsikt, oavsett vad bakgrunden är. Detta följer sen ett cirkelargument där du menar att den som inte håller med dig helt enkelt är för dum för att förstå. Därför har alla andra fel och du har rätt. Detta upprepas sedan ad infinitum.

Blott det faktum att du slänger dig med uttryck såsom "Fysiska bevis tar bort förmågan att tro på teorier" är återigen ett starkt tecken på att du inte förstår vetenskaplig teori.

Återigen från allas favoritkälla wikipedia; https://sv.wikipedia.org/wiki/Vetenskaplig_teori
Citat:
I motsats till teori i dagligt tal används ordet inom vetenskap inte som en nära synonym till ordet "gissning". En teori är tvärtom den starkaste sannolikhetsgrad som kan nås inom vetenskapen.

Din härledning att pga dina "bevis" tror du inte på våra "teorier" är fullkomligt bakvänd. Vad du har är en hypotes, din hypotes är att spåren som uppstår bakom flygplan inte är vattenånga utan istället en mängd olika ämnen, såsom nanorobotar. Vi kan publicera starka vetenskapliga bevis (ja, bevis, såsom atmostfäriska modeller och kemiska beräkningar) som tyder på att så inte är fallet. Frågan är hur du kan bevisa att det just är en blanding av nanorobotar och andra hemskheter och inte vattenånga.

Än så länge har du inte ens vart i närheten att producera någon slags bevis. Du spottar istället ur dig länkar till flera personer som säger det du vill höra, återigen utan några faktiska bevis. När någon sedan påpekar hålen i din egen och andras argumentation återgår du till argument noll vilket är att alla andra är för dumma för att förstå och du därför inte behöver lyssna.

Allt detta är dessutom innan vi börjar diskutera saker i stil med rymdödlor. Tyvärr är det ingen idé att ens börja i den änden då du uppenbart inte klarar av att hålla en diskussion om något såpass fundamentalt som moln.
Citera
2016-02-17, 01:39
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekfarfar
Varför tror du att contrails endast kan bildas när planet stiger? Jag ser contrails på himlen varje dag, du misstar dig.

För att svara på din fråga: jag, till skillnad från dig, har en förståelse för elementär fysik som tillåter mig att förstå varför det bildas vattenånga vid förbränning i kall luft. Om någon tomte påstår att vattenångan är sockervaddsdimma ber jag om goda bevis innan jag upphäver min skepsis. Det är DU som har bevisbördan när DU hävdar stolligheter.

Kan du använda din enorma förståelse för elementär fysik och förklara varför dessa chemtrails är contrails som inte beter sig som vattenånga , utan mer som metalldamm som sprayats?

Enligt elementär fysik så skulle contrailsen ha regnat ner eller dunstat.. men dom ligger kvar på himmlen och sprider sig med vinden och regnar långsammt ner ett metalldamm.

Jag har redan de bevisen jag behöver.

Men vill du diskutera varför din tro är bättre än de fysiska bevis som finns så måste du ha lite bevisbörda och förklara vetenkskapligt hur dessa vattenångor kan göra nåntin som varken moln eller contrails kan göra.. dvs spridas ut sig med hjälp av vinden och regna ner ett metalldamm som nästan är omöjligt att se.

Jag fick se metalldammet som dom sprayar för några år sen när jag gick ut en solig dag och såg att solens strålar reflekterades av något extremt smått metalldamm som kom uppifrån där flygplanen sprayar långa sträck.
Jag hade inte sett detta metalldamm om inte solen reflekterade på dom.. det var antgaligen nanopartiklar eftersom dom var för små för att se.

i 13 år har människor andats nanomaskiner som är för små för att se med ögonen.

Det som ni troende chemtrailsförnekare absolut inte vill tro på är att det är vetenskapsmän i det officiella som har planer för transhumanism.. det är vetenskapsmän i mainstreamen som förespråkar transhumanism och att dom ska avsluta mänskligheten.

Chemtrails är bara en del av omvandlingen av människorträlarna som snart kommer ställa sig på kö för att få bli robotslavar.

Det är bankägare och kungligheter på den här planeten, som är helt öppna med sin övertygelse om att det är bäst att utrota 90% av mänskligheten. Jag tror tillåmed Bill Gates har sagt att det är väldigt viktigt med vacciner bara för att det är så mycket människor som måste rensas bort.

Det som ni troende absolut inte vill se är att det är samma människor som ni tror på, som kommer låta er utrota er själv genom att andas chemtrails i 13 år och äta mer och mer tillsatser i mat.. och såklart ta lite vacciner eftersom det är viktigt att avbefolka Sverige också, vaccinbussen står utanför ICA, men kön kan vara lång eftersom det är så många svenskar som vill bli räddade av Sverige AB.. medans prästen ska släppa in dom i himmelriket sen bara för att dom betalat kyrkskatten.

Telia håller på med mikrochippet som bibeln kallar för bestens märke, The mark of the beast, och Telia beskriver framtidens arbetsplats med mikrochip i handen, i en artikel på Aftonbladet..

allt hänger lixom ihop med trälarna som alla är chemtrailsförnekare och verklighetsförnekande trälar som fortfarande inte fattat att dom är trälar som har ägare som har stora planer för hur dom ska bli robotslavar.

När man lyssnar på dessa människo som tycker att 90% av mänskligheten bör utrotas så blir man såklart chockad först, men sen klarnar allt när man förstår att dessa chemtrailsförnekare väljer själva att inte rensa ur metallerna ur kroppen eller kolla innehållsförteckningen på det dom äter..

så tyvär, eftersom chemtrailsförnekare existerar så har dom full rätt att spraya chemtrails över dessa idioter och sen ät upp dom.. för dom har redan gett upp sin fria vilja och väntar nu på att media och slavdrivarna ska berätta om framtiden och vilket utopia som politiker, media och NASA ska ordna åt alla duktiga trälar som ignorerade chemtrails och att kolla innehållsförteckningen.

Tyvär så bevisar eran ignorans när det gäller chemtrails , att dom faktist har rätten att servera gifterna till er så ni tar livet av er själva.. för ni gör det själv även om dom sprayar hela himmlen fylld av chemtrails och stoppar extra mycket tillsatser i alla livsmedel som idag borde kallas för dödsmedel pga alla tillsatsämnen.

Men jag önskar även chemtrailsförnekare lycka till i deras kommande liv, nästa gång kanske ni förstår vad livet går ut på.

Mvh
Citera
2016-02-17, 01:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Problemet med din logik är att du har förutsatt att du har rätt, och är inte alls intresserad av att överväga alternativa teorier. En vetenskaplig diskussion innebär att man alltid måste vara beredd på att ha fel, ofta kan det till och med vara önskvärt att ha fel för det leder ofta till vidare upptäckter.

Nej jag har inte förutsatt att jag har rätt.. jag har kollat på de synliga bevisen och gjort uteslutningsmetoden, vilket alla bra forskare och detektiver gör när dom ska hitta svar.

Därför blir det svårt för mig att ens titta på vad ni tror på medans ni ignorerar bevisen som alla kan se.

Det blir omöjligt att övertala nån som vet , att det är bättre att tro på det som ni tror på.. oftast ingenting.

Det finns absolut inget nytt att lära sig från troende människor som berättar om sin tro, det funkar lixom inte.

I en vetenskaplig diskution så måste bevisen vara det som diskuteras, inte nåns tro / teori om att bevisen kanske inte finns, eftersom en tro / teori inte har nånting med äkta vetenskap eller bevis att göra. Äkta vetenskap är studier som bevisar nånting.. så vetenskap är ingenting man ska tro på , vetenskap är ett sätt att skapa vetande genom studier som bevisar.

Vetenskap är inte den som tror hårdast på teorierna som skolan lärde ut till alla troende som fortfarande tror att det är vetenskap att säga att hela universum skapades av en stor smäll även kallad big bang.. stort pang.

Det blir minst sagt svårt att diskutera vetenskap och fysiska bevis med folk som tror att dom är talande apor som kommer från stor smäll.

Chemtrails är "nog" ingenting som en talande apa behöver bry sig om, jag är relativt säker på detta.
Citera
2016-02-17, 08:20
Medlem
Citat:
Jag har ingen tro tyvär, men du är fri att tro på att jag tror.
Det enda jag behöver för att se bevis för chemtrails är att flygplanen sprayar sträck som inte beter sig som contrails.. det är lixom fysiskt bevisat för mig då att flygplanen sprayar nånting som inte liknar contrails alls.
Sen kommer jag söka svaren på vad flygplanen sprayar..
detta gjorde jag för att media inte berättat om att flygplanen sprayar nånting som inte ser ut eller beter sig som contrails gör.
Jag ignorerar alla troende idioter som har teorier om att chemtrails är contrails.. för jag har inte förmågan att tro på massa dynga som vanligt folk väljer att tro på.
i grund och botten så är det min kunskap över vad ett contrails är , som gör att jag vet att chemtrails inte är contrails.. sen spelar det ingen roll om nån vetenskapsnisse i en tv-ruta försöker övertala mig om at tro på dennes teori om att chemtrails är contrails.
Jag frågar mig själv vad jag tycker om chemtrails, de flesta andra svenskar som är troende, frågar ingen men dom tror att media skulle pratat om det om det var sannt att chemtrailsen är chemtrails.
Därför tror dom att dom vet att chemtrails egentligen är konstiga contrails som ingen sett innan 13 år sedan då himmlen blev fylld av konstiga "contrails".

Insekterna är väldigt många i jämförelse med mänsklighetens futtiga miljarder. det är därför dom bestämmde sig för att spraya chemtrails , hålla snabbmatresturangerna öppna och terraforma hela planeten medans bodskapen gör sig tjocka och välsmakande.

Vi bor i sektlandet där kyrkor och Sverige AB tjänar pengar på trälar som lärt sig sen barnsben att dom ska mobba och frysa ut alla människor som inte passar in i gruppen för att dom är sig själva.. för dom som ä annorlunda är trots allt en cancersvulst på den svenska samhällskroppen, och dom måste frysas ut.
Det är lixom lärare som mobbar barnen som inte följer reglerna i skolan.. och när lärare gör det så har dom lärt alla de duktiga trälarna hur man ska mobba och skratta åt alla som är annorlunda eller ha utstickande åsikter som inte passa in i den svenska samhällskroppen..

ni chemtrailsförnekare är just dom där duktiga trälarna, som lärt er i skolan och genom media att ni ska skratta och försöka mobba alla som pratar om konspirations"teorier", utomjordingar och om dom inte vill jobba för den svenska samhällskroppen med trälarna som hittat meningen med livet framför en tv-skärm och på arbetsplatsen.

Och som jag redan skrivit, det finns inga bevis för chemtrails för er som tror att dom är contrails.. att chemtrails inte ser ut eller beter sig som cntrails är nånting som ni bara kan välja att inte tro på, och sen ignorera alla fysiska bevis som finns.. och fortsätta ställa lite frågor som baseras i samma mobbningsmetod som läraren lärde er när en leve gjorde fel i skolan och fick lov att bli bestraffad av läraren genom lite förudmjukning inför klasskompisarna.

Det är inte ens möjligt att prata logik med människor som chemtrailsförnekare, som är så totalt hjärntvättade att dom ska försöka mobba människor genom inlägg på flashback , bara för att dom människorna försöker skriva om den enda sanningen som kunde fått dom att se sanningen.

Som sagt, fysiska bevis är när sträcken över hela himmlen ligger kvar på himmlen.. medans contrails är när ett flygplan stiger vid en flygplats och ett litet sträck som dunstar på 30 sekunder bildas efter planet.. det är ett contrails.

Chemtrails är när hela himmlen fylls med nånting som sprids med vinden och ser ut som avlånga moln efter ett tag.

Ingen av er chemtrailsförnekare kan se fysiska bevis eftersom ni inte förstår att allt som är synligt bevisar eller motbevisar saker.. därför är det tusentals videos på youtube som bevisar att ett brott som heter chemtrails händer ovanför huvudet på oss alla..

men med tanke på hur ni chemtrailsförnekare förnekar att det händer så är det inte ens ett brott att spraya gifter och utrota 90% av befolkningen.. för det är trots allt samma människor som de troende följer som är dom som sprayar chemtrails, arbetar med utomjordingar och terraformar hela planeten.

Men det är ju även dom som lärt er vilka människor ni ska mobba om ni är duktiga trälar.

Chemtrailsvetare blir mobbade tillåmed i kommentarer på Flashback..

därför skriver inte folk om chemtrails i Sverige, eftersom dom undviker bara mobbingen som ni står för, och jag förstår dom.

Jag bryr mig dock så lite om vad trälarna tycker om mig, så jag tar mobbingen med glädje.

Men visst skriver chemtrailsvetarna mail till mig privat istället och tackar mig för
dU att jag orkar fäktas med alla verklighetsförneknde troll på flashback.

Men förvänta dig inte åsikter i ett land där alla blivit lärda sen barnsben att dom blir mobbade om dom inte passar in bland de andra trälarna som bryr sig om den svenska samhällskroppen som aldrig hört talas om chemtrails.

Du är ju skogstokig, du lyckas inte svara på någon av de två frågorna.

- Du säger att insekterna är så många så de kan äta 6,3 Miljader människor, inte vet jag kanske de är 63 miljader insekter men vad ska de leva av sedan.

Men framför allt vad har du fått reda på detta, kan du hänvisa till källan

Sen frågan var desom kommer överleva 0,7 miljader människor gör då du verkar väldigt ensam, bara i Sverige borde du ha 900 000 människor som kommer att överleva varför märker vi inte av dem.
Citera
2016-02-17, 11:07
Medlem
Memnoks avatar
Citat:

I en vetenskaplig diskution så måste bevisen vara det som diskuteras, inte nåns tro / teori om att bevisen kanske inte finns, eftersom en tro / teori inte har nånting med äkta vetenskap eller bevis att göra. Äkta vetenskap är studier som bevisar nånting.. så vetenskap är ingenting man ska tro på , vetenskap är ett sätt att skapa vetande genom studier som bevisar.

Vetenskap är inte den som tror hårdast på teorierna som skolan lärde ut till alla troende som fortfarande tror att det är vetenskap att säga att hela universum skapades av en stor smäll även kallad big bang.. stort pang.

Det blir minst sagt svårt att diskutera vetenskap och fysiska bevis med folk som tror att dom är talande apor som kommer från stor smäll.

Chemtrails är "nog" ingenting som en talande apa behöver bry sig om, jag är relativt säker på detta.
Men att titta upp på himlen och säga: "jag ser metallspån där" är inte bevis för något annat än att du TYCKER att det ser ut som metallspån. Och att du anser att moln eller contrails inte kan ligga kvar/breda ut sig till en tunn slöja är inte heller bevis för något annat än dina åsikter innan du presterar en källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in