2016-02-16, 17:21
Medlem
Jag tror, att Maria var någonstans mellan 23-26 år.

Har ingen aning om mördaren kanske klädde av Malin efter mordet eller inte. Han kanske skulle utnyttja henne efteråt. Men man förstår, att han kanske tappade lusten.

Angående att känna till områden i öster, så kan ja ju informera dig om, att det inte var ovanligt, att man var ute och spelade fotboll på Apslätten och att man hade ganska många kamrater från skolan, som bodde över hela östra Göteborg och då även i Kålltorp.Man var hemmastad i varje stadsdel mer eller mindre.
Citera
2016-02-16, 17:48
Medlem
Till Carlcc. Om en kvinna håller på och blir våldtagen och gör sådant motstånd, så att våldtäkten därefter övergår till ett mord och om mördaren därefter lossar på kvinnans kläder och drar upp tröjan och om han drar ner byxorna, då får han kanske tänka om, eftersom vi dödens inträde, så slappas musklerna och så även anusmuskeln. Resten får du tänka ut själv.
Citera
2016-02-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlcc
Jag har lyssnat lite på FBI "Profiler" John Douglas och han menar på, i det flesta fall som han har undersökt, att när ett BO har avdragna kläder, BH rullad över brösten, byxor vid knävecken, eller naken etc., utan sexuellt våld så betyder det oftast, i fallen han undersökt, att det oftast handlar om en släkting som utfört mordet och vill få det att se ut som sexuellt motiverat.
Även om detta fallet talar emot att en släkting har begått det, så är det underligt, som du säger, att hon hittades helt naken utomhus utan att blivit våldtagen.

Intressant information. Tack!

Naken utan att ha blivit våldtagen, sticker ut.

Bältet, sticker ut.

Vad har vi mer som sticker ut i fallet?
Citera
2016-02-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloodnose
Till Carlcc. Om en kvinna håller på och blir våldtagen och gör sådant motstånd, så att våldtäkten därefter övergår till ett mord och om mördaren därefter lossar på kvinnans kläder och drar upp tröjan och om han drar ner byxorna, då får han kanske tänka om, eftersom vi dödens inträde, så slappas musklerna och så även anusmuskeln. Resten får du tänka ut själv.
Jag skulle tro att man funnit bevis om hon blivit analt våldtagen efter döden. Som jag förstår det så har hon inte alls blivit våldtagen vare sig innan eller efter döden.
Citera
2016-02-16, 18:10
Medlem
Tänk om vi kunde få garantier att Malin inte hade kontakter i Göteborg som hon kunde tänkas söka upp.
Eller kanske hon hade det och därför gick mot Redbergsvägen och kanske Mintensgatan.
Citera
2016-02-16, 18:17
Medlem
Till Carlcc. Jag menar, att du måste använda din fantasi.
När döden inträder slappas muskeln av där bak och allt förbrukat maginnehåll kommer ut bakvägen.
Förstår du? Oavsett "profiler" från USA eller inte, men detta pratas det aldrig om, kanske med tanke på de anhöriga.
Citera
2016-02-16, 18:24
Avstängd
dacks avatar
Hur skötsam och laglydig var hon? Ok hon drack alkohol rent logiskt om man polar med raggare men hade hon några andra laster typ röka brass mm det kan ju förklara anledning till varför man går in på en kyrkogård eller någon annan undanskymd plats antingen för att göra upp dilen eller tända på utom synhåll för allmänheten.
Citera
2016-02-16, 18:28
Medlem
Citat:
Till Carlcc. Jag menar, att du måste använda din fantasi.
När döden inträder slappas muskeln av där bak och allt förbrukat maginnehåll kommer ut bakvägen.
Förstår du? Oavsett "profiler" från USA eller inte, men detta pratas det aldrig om, kanske med tanke på de anhöriga.
Jag har en ganska taskig fantasi, så jag ser hellre att du försöker formulera, så försiktigt som de går med tanke på anhöriga. Nu förstår jag vad du menar. Och givetvis som du säger oavsett "profiler" eller inte.

Denna profiler, i alla fall, arbetade med ett fall där en ung kvinna mördats brutalt, vars föräldrar ville få reda på allt som hänt deras dotter, ville dela med sig av så mycket information som möjligt till samhället för att fånga mördaren och givetvis för att upplysa sig själva om brottets natur. De ville se hur brottet verkligen såg ut. På tal om att hjälpa anhöriga menar jag.
Senast redigerad av carlcc 2016-02-16 kl. 18:30.
Citera
2016-02-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Hur skötsam och laglydig var hon? Ok hon drack alkohol rent logiskt om man polar med raggare men hade hon några andra laster typ röka brass mm det kan ju förklara anledning till varför man går in på en kyrkogård eller någon annan undanskymd plats antingen för att göra upp dilen eller tända på utom synhåll för allmänheten.

Man ska inte utesluta något när vi inte känner BO.
Citera
2016-02-16, 18:48
Medlem
Hela ärendet gicks igenom gång efter annan i tidningarna på den tiden. Malin var en ung tös på 16 år från Dalsland utan känningar i Göteborg. Hon var ingen, som gick på narkotika, men kanske använde sprit som tonåringar gjorde på den tiden. Hon umgicks inte med några raggare. Hon var anlitad tillsammans med en kamrat för att sitta hundvakt i Härryda. Killar bekanta med hundägarfamiljen tyckte synd om flickorna för att de skulle sitta hemma en kväll och erbjöd dem att följa med in till Göteborg.
De var inte raggare eller ingick i något sådant gäng utan var vanliga killar med tillgång till bil.

Till nytillkomna: läs igenom tråden och ställ inga frågor eller synpunkter, som kanske redan finns förklarade. Usch va jobbigt. Ett steg fram och arton tillbaka.
Citera
2016-02-16, 19:01
Medlem
Citat:
Hela ärendet gicks igenom gång efter annan i tidningarna på den tiden. Malin var en ung tös på 16 år från Dalsland utan känningar i Göteborg. Hon var ingen, som gick på narkotika, men kanske använde sprit som tonåringar gjorde på den tiden. Hon umgicks inte med några raggare. Hon var anlitad tillsammans med en kamrat för att sitta hundvakt i Härryda. Killar bekanta med hundägarfamiljen tyckte synd om flickorna för att de skulle sitta hemma en kväll och erbjöd dem att följa med in till Göteborg.
De var inte raggare eller ingick i något sådant gäng utan var vanliga killar med tillgång till bil.

Till nytillkomna: läs igenom tråden och ställ inga frågor eller synpunkter, som kanske redan finns förklarade. Usch va jobbigt. Ett steg fram och arton tillbaka.
Tog båda flickorna följe in till stan? Om så, tog dem med sig hundarna? Varför åker man med in till stan när man är hundvakt?
Citera
2016-02-16, 19:18
Medlem
Käre carlcc. Att vara hundvakt, om ägarfamiljen inte är hemma, innebär, att du går ut med hunden/hundarna på morgonen. Därefter får hundarna mat. Under dagen blir det därefter kanske en längre rastning av hundarna. Framåt sen eftermiddag blir det mat igen och några timmar senare, så blir det tid för kvällspinkningen eller bajsningen. Därefter så nattas hundarna och hundvakterna är lediga för kvällen. Att vara hundvakt innebär inte, att man sitter med hunden i knät hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in