2016-02-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Sker det under, varje dag i varje kyrka?? Låter helt otroligt. Men allt beror ju på vad man menar med "under" förstås.

Matt: 24.

23Om ni då får höra: Här är Messias, eller: Där är han, så tro det inte! 24Falska frälsare och falska profeter kommer att uppträda med stora tecken och under för att om möjligt bedra också de utvalda.
Citera
2016-02-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det beror som sagt var vilken skrift du läser och vilken grupp av religiösa du tillhör.
Alla religioner har snott Gud och satt på honom just deras kostym.

Och du gör det inte?

Vad gör du på Flashback om inte övertyga andra om din syn på Gud, religion och andlighet? Varför är dina åsikter dom rätta?

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Som sagt var, det största miraklet i modern tid vore om människor slutade tro sig ha patent på Gud som dessutom håller sig undan i tid och otid.
Hur kan man ha patent på Gud?

Jag har aldrig påstått mig ha patent på Gud.
Citera
2016-02-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korfes
Enligt religionerna så såg folket profeternas mirakler vilket gjorde att de trodde på "profeten".
Frågan är varför inte vi också får se mirakler så att vi får en objektiv tro och inte en teoretisk/subjektiv tro? Är det inte orättvist?
Från ett Bibliskt / Kristet perspektiv så är profeterna klara med sitt jobb och behövs inte mer.

Sedan skulle jag säga att det sker mirakel hela tiden.
Varje nyfött barn är ett mirakel. Att människan landar på Mars är ett mirakel. osv..

I alla fall så som jag ser det )
Citera
2016-02-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Sker det under, varje dag i varje kyrka?? Låter helt otroligt. Men allt beror ju på vad man menar med "under" förstås.

"På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’" (Matteus 7:22-23 Bibel2000)
Citera
2016-02-16, 17:08
Medlem
Swe1227s avatar
Det ska tydligen hända ofta att man ger tillbaka synen till blinda och hörseln till döva, i kyrkor till exempel. Har hört otaligt många religiösa prata om det men har aldrig sett det själv eller några andra bevis på att det skulle vara sant...

Mirakel som när moses öppnade en gång genom röda havet och liknande verkar ju aldrig hända nu för tiden, konstigt nog? Det kan man bara läsa om.
Citera
2016-02-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
"På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’" (Matteus 7:22-23 Bibel2000)
Ja, ett citat från bibeln. Är det ett bevis för något, eller vad menas?
Citera
2016-02-16, 17:12
Medlem
Jag skulle vilja slå ett slag för DMT (https://sv.wikipedia.org/wiki/DMT).

Det är något som har brukats i MINST 4000 år.

Det är en fantastiskt upplevelse.
Det förändrar dig.

Många civilisationer har använt sig av detta.

Jag fann denna video som förklarar.
https://www.youtube.com/watch?v=hy-1iY3j0M4

Se gärna hela filmen.
Senast redigerad av zehyzo 2016-02-16 kl. 17:15.
Citera
2016-02-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det ska tydligen hända ofta att man ger tillbaka synen till blinda och hörseln till döva, i kyrkor till exempel. Har hört otaligt många religiösa prata om det men har aldrig sett det själv eller några andra bevis på att det skulle vara sant...

Mirakel som när moses öppnade en gång genom röda havet och liknande verkar ju aldrig hända nu för tiden, konstigt nog? Det kan man bara läsa om.

Det är inga riktiga mirakel:

"Den Laglöses ankomst är ett verk av Satan och sker med stor makt, falska tecken och under och med orättfärdighetens alla konster, som bedrar dem som går i fördärvet – de har ju inte velat ta emot den kärlek till sanningen som kunde ha räddat dem." (2 Thess 2:9-10 )
Citera
2016-02-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Happ då vill människorna se mirakel en gång till...
Måste gud visa varje generation av människor mirakel, eftersom dom inte litar på sina förfäders vittnesmål?

Vem skulle då 'tro', när alla hela tiden är i behov av att 'veta' säkert?

Självklart måste Gud göra det, om han nu finns. VArför ska människor tro på sådant som inte kan bevisas? Sådant är naivt och korkat.
Citera
2016-02-16, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Jag tror att överdrivna mirakel hela tiden gör människorna bortskämda och ser det som en självklarthet, något att ta för givet.

http://www.gotquestions.org/miracles-Bible.html

Förövrigt räcker det inte som bevis för mirakel att blicka ut över existensen?
(Obs detta argument är från en teist och känns inte direkt legitimt, failsafe)

Eller också gjorde Gud inga mirakler alls. Därav isreliska folkets "olydnad". Det är den mest rationella förklaringen.
Dessutom är många av undren i GT av tvivelsamt ursprung, mycket talar för att t ex Moseböckerna är skrivna cirka 1000 år senare än tiden de skildrar, och det är likaså historiskt tveksamt om det skedde ett uttåg ur Egypten eller levde ett folk i Sinai i 40 år. Ingen historisk forskning tyder på att dessa historier skulle stämma.
Citera
2016-02-16, 17:26
Medlem
Citat:
Och du gör det inte?

Vad gör du på Flashback om inte övertyga andra om din syn på Gud, religion och andlighet? Varför är dina åsikter dom rätta?

Jag har aldrig påstått mig ha patent på Gud.

Som ett JV anser du dig framföra budskap som kommer från Gud via hans kanal/organisation. JV-organisationen menar sig vara Guds enda utvalda, och säger sig därmed ha ensamrätt på att företräda Gud.

Eller menar du att företrädare för andra samfund i samma mån kan framför budskap från Gud?
Citera
2016-02-16, 17:47
Medlem
Citat:
Det är inga riktiga mirakel:

"Den Laglöses ankomst är ett verk av Satan och sker med stor makt, falska tecken och under och med orättfärdighetens alla konster, som bedrar dem som går i fördärvet – de har ju inte velat ta emot den kärlek till sanningen som kunde ha räddat dem." (2 Thess 2:9-10 )
Vad du snackar skit. Det står att kristna ska bota sjuka osv, och du säger att det är falska tecken? Falska tecken är oförklarlig magi och UFOn för att nämna några saker.

Bota sjuka, väck upp döda, gör spetälska rena och driv ut demoner; ge som gåva vad ni har fått som gåva. Matt 10:8

Och dessa var Jesus LÄRJUNGAR, inte hans APOSTLAR. Och Paulus nämner att det i församlingen finns profeter, de som kan bota sjuka m m, så en annan som skrev att profertena har gjort sitt vet inte vad en profet gör. De kan inte bara komma med uppenbarelser eller förutsägelser, de kan trösta församlingen i svåra stunder, eller som profeten Habackuk som fick ta soppa till Daniel i lejongropen, dvs inget andligt uppdrag precis...

I sin församling har Gud gjort några till apostlar, andra till profeter, andra till lärare; åt några har han gett gåvan att göra under, att bota sjuka, att hjälpa, att styra, att tala olika slags tungotal. 1Kor 12:28

Är andliga gåvor detsamma som andliga uppdrag? Inte alltid. Eller tror du att du har ett gudomligt uppdrag att styra? Men det är väl ingen andlig gåva? Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in