Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Det gör jag med potentiella KK's. Inte dejter. Det är skillnad.
Att jag är exklusiv vid dejtande säger jag inte rakt ut sådär dock. Och som andra redan förklarat för dig så kräver jag det inte från dejten utan jag avbryter helt enkelt och avböjer mig fortsatt kontakt.
Förmodligen för att du inte kan slappna av och vara laidback och vara dig själv när du träffar folk.
Jag ahr inget intresse att vara någons reserv, någons andrahandsval(som jag vet om vilket jag gör om det är någon som dejtar flera) och jag vägrar ha sex med någon jag vet har sex med andra. Personer som träffar andra efter att dom träffat mig är helt uppenbart inte intresserade så då finns det heller ingen orsak att fortsätta. Jag ser verkligen inte hur det kan vara så svårt att greppa.
Vem sa att man ska satsa? man kan lära känna hästen innan man köper den men om du är intresserad av hästen på allvar så går du inte och tittar på andra hästar innan du bestämt dig för om du vill ha den eller inte. Sådan stor uppoffring är det inte att inte träffa flera samtidigt. Funkar det inte så funkar det inte och man märker rätt fort om man är kompatibla med varandra eller inte, sen får det andra komma som det kommer. Folk som sprider ut sin uppmärksamhet har ofta mycket svårare att inse värdet av det dom har.
Känner jag att hon inte är för mig så slutar jag dejta henne och träffar någon annan. Men jag ahr inte kvar henne som backup ifall det går åt helvete med någon ny.
Som sagt, jag förstår att du inte muntligen ställer sådana krav. Utfallet är emellertid detsamma. Inte sant? Exklusivitet under dejtande eller adjö.
Återigen dessa fantasier om mig och min persona.
Exklusivitet bör diskuteras om man ligger oskyddat, ja. Men i övrigt har jag mycket, mycket svårt att förstå hur någon, könet oaktat, på ett så tidigt stadium lite casual kan flika in att det är exklusivitet som gäller. Och nej, det har ingenting med min stela persona att göra.
De flesta av oss skulle känna den där vinden av ägandehävdelse och tro att det är en svartsjuk galenpanna vi har att göra med.
Att bestämma sig för att blott träffa en person är att satsa alla pengar på en häst. Inte for life. Men just då.
Om du
innan du ens träffar någon första gången vill vara exklusiv så måste du rimligen vara väldigt säker på ett hästköp framgent?
Dejtingfasen är för mig, och för alla jag har träffat, ett ganska otvunget umgänge där man lär känna varandra och ser hur man trivs i varandras sällskap och vad det eventuellt skulle kunna leda till på sikt. Det är inte blodigt allvar där känslor och prestige sätts på spel.