Ha ha, vilken fantastisk tråd!
Bland alla troll och halvtroll skrivs det en hel del mycket smarta saker här. Även många smarta saker som faktiskt kommit från dessa haters (dock bara några procent av allt som skrivits).
Citat:
Ursprungligen postat av
graleh
Jag är 34 och förvisso sambo sedan 8 år men jag möter ofta singelkillar jag hade kunnat tänka mig att dejta. Som är roliga, trevliga, och utstrålar charm. Som när man var 18 eller 25 eller 30. Jag känner mig som 25 fortfarande, märker ingen skillnad på folk jag möter i samma ålder eller så.
Du kanske träffar fel personer?
Jag tror att det är lite det fenomenet som är problemet. Det ska inte så mycket till för män med lite skinn på näsan att ta en kvinna "med storm". Problemet är att - något som framkommit många gånger i tråden - när dessa män charmerat en dam och knullat med henne ett par gånger så börjar damen få känslor och han avslutar det (samtidigt som han fortsätter att ligga med sina parallella dejter tills även dessa blivit för seriösa). Du får liksom ett hopp om att du ska hitta "the one", men tyvärr är det trots ett stort överflöd av singelmän väldigt få som vet hur de ska behandla kvinnor och hur de tänker. De få som faktiskt vet det har inga problem att finna sig en bra och snygg tjej som flickvän, och då ligger du som 34-åring ganska dåligt ann. Jag känner ett fåtal killar som mästrar detta med internetdejting, och det händer att även dessa faller för en tjej en gång i bland; men då snackar vi riktigt snygga, vettiga och "passande" (politisk åskådning osv) tjejer.
Så, träffar en tjej en kille som hon faller pladask för så vet han hur tjejer fungerar och har inga problem att få tjejer. Därmed kan han välja tjejer från översta hyllan, och är du inte i den hyllan blir du inte hans flickvän.